תקשורת ומדיה

הלם באוקראינה: רוסיה הפציצה קניון מלא באנשים

מול מאמצי המערב למען אוקראינה, פוטין ממשיך בהרס הרב, והנחית טילים ישירים על מרכז קניות ענק. עוד לא ידוע מספר הנעדרים
מערכת ice | 
מרכז הקניות עולה באש לאחר ההפצצה
תקיפה אווירית רוסית פגעה היום (שני) במרכז קניות שוקק חיים בקרמנצ'וק, מרכז אוקראינה, ועוררה חשש לנפגעים רבים. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר שעד 1,000 בני אדם היו בקניון כשנפגע מטילים, והוסיף: "אי אפשר לדמיין את מספר הקורבנות".
מאוחר יותר היום, ראש הממשל הצבאי של אזור פולטבה, דמיטרו לונין, אמר כי 10 בני אדם מתו בתקיפה. אדם נוסף מת מאוחר יותר בבית החולים, והעלה את מניין ההרוגים ל-11, כך מסרו שירותי החירום של אוקראינה. לפחות 58 בני אדם נפצעו, לדבריהם.
בסרטון מהמקום נראה עשן כבד מיתמר מהבניין, שנבלע בשריפה. הקניון בגודל של כדונם אחד. "אנחנו לא יודעים כמה אנשים נוספים עשויים להיות מתחת להריסות", אמר וולודימיר סולוהוב, פקיד אזורי בממשל המקומי של מחוז פולטבה. התקיפה כוונה לאתר במרכז אוקראינה הרחק ממוקד המלחמה ברוסיה, שהתמקדה לאחרונה במזרח המדינה.
 
ההתקפה הגיע הגיע בזמן שמנהיגי מדינות ה-G7 נפגשו בפסגה בגרמניה שנועדה בעיקר לתיאום התגובה המערבית לפלישה של רוסיה. ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר לאחר הפגישה כי המתקפה הראתה את "מעמקי האכזריות והברבריות" של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.
 
שר החוץ של אוקראינה, דמיטרו קולבה, אמר בטוויטר: "רוסיה היא חרפה לאנושות והיא חייבת להתמודד עם ההשלכות. התגובה צריכה להיות יותר נשק כבד לאוקראינה, יותר סנקציות על רוסיה, ועוד עסקים שעוזבים את רוסיה".
הנושאים הללו היו על השולחן בפסגה בגרמניה. ה-G7 נשבע להמשיך לספק תמיכה באוקראינה "כל זמן שיידרש" בהצהרה משותפת, ונשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין אמרה ביום שני ל-CNN שהיא לא "תהמר על רוסיה" שתנצח במלחמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה