בחירות 2022

הדר מוכתר חטפה מכה קשה "לא להיבהל משטויות"

בג"צ דחה את העתירה של הפעילה החברתית הדר מוכתר, אשר ביקשה להיכנס לכנסת בגיל 20
מערכת ice |  2
בגצ (צילום הדס פרוש פלאש 90)
התופעה הבולטת והרועשת של מערכת הבחירות האחרונות היא הדר מוכתר. צעירה בת 20, ראש מפלגת "צעירים בוערים" בהקמתה, עתודאית, פעילה חברתית וכוכבת טיקטוק קולנית כנגד יוקר המחייה ודרכי הפעולה של הפוליטיקאים בכנסת. אתמול סולקה מדיון בוועדת החינוך של הכנסת לאחר שצעקה על הנוכחים ותקפה "אני משלמת לכם את המשכורת".
 
המגבלה העיקרית על מוכתר, מעבר למבול הביקורות שהיא חוטפת, היא לשון החוק הקובעת שניתן להיבחר לכנסת רק החל מגיל 21. מוכתר מחתה על ההגבלה והצהירה  "למה בן אדם בגיל 18 יכול למות עבורנו בצבא אבל לא לאכול בורקס בוועדות הכנסת?" וגם הגישה עתירה לבג"צ בבקשה לשינוי החוק. אבל היום, דחה בג"צ את העתירה של מוכתר והחוק נשאר כפי שהוא. מה שאומר שלא תהיה לה אפשרות להתמודד לכנסת. בעתירה נכתב בין השאר "לעותרת יש יכולת בלתי נתפסת להעביר מידע לדור הטיקטוק, והיא עושה זאת באופן אותנטי ובאהבה".
 
בפסק הדין נכתב ש"דין העתירה להידחות בהיעדר עילה להתערבות בית משפט זה". וש"מדובר בצד חריג וקיצוני של שינוי חוק יסוד". עוד אומר  בית המשפט כי "יש להצר על כך שהעתירה מנוסחת בלשון שאיננה ראויה בחלקה, תוך השתלחות בחברי הכנסת". 
 
בתוך כך, מוכתר מגיבה לעתירה בציוץ אופטימי במיוחד "אני רצה לכנסת! אני לא יכולה להיות ברשימה, אבל אני יכולה להיות שרה ברשות המבצעת, ואני עדין אכהן כיושבת ראש המפלגה. איזה שרה? שרת הבינוי והשיכון.כל הכוח עדין אצלי. לא להיבהל משטויות.
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עוד לא התגייסה וכבר רוצה להבחר
    ניר 09/2022/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שתשרת את העם בצבא חא בכהסת עם משכורת 45000 שח
    סגור
  • עוד פייק, שם המשפחה שלה היא מנור ולא כפי שמציגה את עצמה
    אלי 09/2022/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    השליחה הסמויה של לפידיוטוס ויש עתיד.
    סגור