השוק

ג'יי.פי מורגן: המוסדות בישראל חזקים, בטווח הקצר תהיה פגיעה בכלכלה

אחד הבנקים החשובים בעולם JP מורגן כותב ללקוחותיו כי בטווח הקצר, בגלל המהפכה במערכת המשפט, עלולים משקיעים זרים למשוך השקעות מחברות ההייטק וזה יזיק לכלכלה; לטווח הארוך, הם אומרים, "הכלכלה הישראלית חזקה"
ניצן כהן |  2
בנימין נתניהו, יריב לוין (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
JP מורגן הוציא הבהרה ללקוחותיו עם אזהרה מסוייגת מעט. בבנק מהחשובים בעולם אומרים כי מוסדות השלטון בישראל חזקים ולהערכתם יעברו הרה שנים עד שמהפכה כמו שמתכנן השלטון החדש תשפיע באופן מהותי על סדרי הממשל.
עוד כותבים ב-JP מורגן כי לטווח הקצר, משיכת השקעות של זרים מתעשיית ההייטק הישראלית תפגע בכלכלה, אבל לטווח ארוך הכלכלה הישראלית חזקה.
 
בבנק אומרים עוד כי הם עשויים לשנות את ההערכות שלהם לגבי ההתפתחות הכלכלית של ישראל ככל שתיושם המהפכה המשפטית, בשני מצבים: המצב הראשון הוא שינוי במדיניות הפיסקלית של הממשלה והמצב השני הוא פגיעה בעצמאות של בנק ישראל.
צריך לציין כי באופן עקרוני מה שאנחנו רואים מאז יום רביעי האחרון הוא תנועה של כסף החוצה מישראל. עדיין לא מדובר בסכומים גדולים שיערערו את היציבות הכלכלית כאן, אבל אסור לזלזל במומנטום השלילי שנוצר בישראל ככל שמחלחלת ההבנה שהממשלה החדשה תפגע במערכת המשפטית עד כדי אובדן העצמאות שלה (אובדן עצמאות שעלול להגיע ממקום של מינויים פוליטיים במערכת המשפטית).
כך או אחרת, ברור לכל שכרגע פרמיית הסיכון של ישראל עולה. עד כמה היא עולה? לא ברור כרגע אבל לא כדאי להגדיר את מה שקורה כאן כ"רעשי רקע".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חשוד בפלילים
    בוזגלו 01/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חשוד בפלילים ממשיך לשקר
    סגור
  • 1.
    מסך עשן של נתניהו.
    Y.R 01/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המסמך מיועד לסוחרים בבורסה האמריקאנית.זה לא עבודת מחקר עבור מוסדות המדינה.נתניהו יודע להתנפל על הטפל כמוצא שלל רב להאחז בו ולהוליך שולל את כל עדר התמימים את אלה שלא יודעים לשאול,והחמורים שלעולם לא ישנו את דעתם.אל תאמינו לדמגוגים שרלטנים,אנחנו בבעיה אין אפשרות ואסור לנו להכשיר את כל החזירים שיושבים בכנסת ושמים ידם באוצרות המדינה ובקופה הציבורית.את המחיר נשלם כולנו במוקדם או במאוחר.
    סגור