השוק

הכסף מתחיל לברוח מישראל: למשקיעים כבר נמאס מממשלת נתניהו

העולם העסקי לא מחכה למהפכה המשפטית, מבחינתו היא עובדה מוגמרת, השאלה היא כמה זמן ייקח להם לצאת מכאן ולאן; אנשי עסקים חכמים לא מחכים שמהפיכות יקרו, כשהם רק מריחים אותן, הם כבר לא שם וזה מה שקרה השבוע בסיטי של ת"א | טור שישי
ניצן כהן |  53
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
הכלכלה הישראלית סערה השבוע. כולם רואים מה קורה בציבוריות הישראלית, כולם שומעים את הקולות של חברי הקואליציה וכולם מבינים. מי שיש לו כסף (ושכל) לא כדאי לו לחכות שהדברים יקרו, כדאי לו להיערך כבר עכשיו.
מה זה אומר להיערך? להיערך למה? נסביר את הדברים בלי להיכנס למספרים. לא כי הם לא חשובים, הם אפילו חשובים מאוד אלא בעיקר כי אנחנו לא יודעים אותם, בטח לא במלואם ולכן כל מספר שנזרוק לחלל האוויר, לא ישקף את המציאות כהוויתה.
 
נתחיל בהתחלה. להיערך למה? כמו שזה נראה כרגע הרי שההפיכה המשפטית עומדת לקרות. בין אם בעצימות כזו בין אם בעצימות אחרת אבל היא תקרה. וזה אומר שבתי המשפט יתקשו להגן על הקניין הפרטי. זה אומר שאם יש מכרז ציבורי גדול, ללא שומרי סף, לא בטוח שהמכרז יהיה הוגן. ואם נחשוב שהוא לא הוגן, לא נוכל לערער על התוצאות שלו בפני היועץ המשפטי למכרז הרלוונטי ובטח לא נוכל לקבל את הגנת בית המשפט אם יתברר כי הוא לא הוגן.
איך נערכים לדבר כזה? זה פשוט. בסך הכל לא ניגשים למכרז או לחילופין (האופציה הפחות טובה, הרבה פחות טובה) מחפשים את המקורב הנכון שיעזור לנו לזכות במכרז הזה. אבל על פי רוב, פשוט לא ניגש למכרז. להכין הצעה למכרז ציבורי/ ממשלתי/ עירוני בינוני ומעלה לוקח הרבה זמן. וזמן עולה כסף. צריך את הגורמים המקצועיים שיעריכו את המכרז, יגבשו אותו, צריך את הכלכלנים שיתמחרו אותו ודרכם נבין כמה אפשר להרוויח ממנו. צריך את הבנקאים לגיוס כסף להוציא את המכרז לפועל - אם נזכה בו, ואז צריך את רואי החשבון שיבדקו לנו את נושאי המס הקשורים אליו ואז את עורכי הדין שינסחו את הכל ככה שהכל יעמוד בכללים המתבקשים.
ואם המכרז לא הוגן, ואין לנו דרך לוודא שהוא כזה, למה לעבוד עליו בכלל? אז מה יעשו אנשי העסקים הרלוונטיים? פשוט. יסגרו את המשרד בישראל ויעשו את דרכם על ממונם למקומות אחרים.
זו רק דוגמא אחת להשלכות כלכליות של ההפיכה המשפטית שמתרגשת על הציבוריות הישראלית. אבל כאמור, זו רק דוגמא אחת וקשה היה להסתובב השבוע בסיטי של תל אביב, להיפגש עם בנקאים, משקיעים וכן הלאה בלי לשמוע על עוד חששות שלהם על שלל הדוגמאות שהם נתנו. כל אחד מהעולם שלו. אבל מה שעובר כחוט השני בחששות האלה, הוא העובדה שכולם מתחילים לחפש אלטרנטיבות לישראל.
מכתב 270 הכלכלנים, הבכירים בישראל, החשובים בישראל שאם מחברים את הידע, הניסיון והרקע של כולם מקבלים אינסוף של ידע שנמצא כאן בישראל ורובו ככולו ציוני, אוהב. מעלה את ההשפעה הכלכלית המתוכללת של הדברים. אם כאן איש עסקים ושם קרן הון סיכון וכאן בנקאי השקעות יתחילו לחפש אלטרנטיבות לישראל, תתפלאו כמה קל יהיה למצוא אותן. ואם יהיה איזה כישרון ישראלי, לא תהיה בעיה להביא אותו ולפנק אותו בכסף וכן הלאה.
אל תטעו, התהליך הזה התחיל לקרות, ולא אנחנו לא מדברים על פאפיה, היא באמת לא חברה כזו חשובה בהייטק הישראלי אלא סממן רעשני למדיי. אנחנו מדברים על השיחות הסגורות בחדרי חדרים שלעולם לא נשמע עליהם ולא נקרא עליהם בטוויטר ומאלה מזהירים הכלכלנים. פתאום, יום אחד נתעורר בעוד כמה שנים ונגלה שההייטק הישראלי לא התקדם לאן שהיה צריך להתקדם כי מרכזי הפיתוח עברו לאירלנד והכשרונות שלנו עברו לשם כי הרבה יותר זול לפנק כישרון מאשר לפתוח משרד בתל אביב על כל המשתמע מזה.
270 הכלכלנים ציטטו מחקרים. נתנו לנו מהידע שלהם והם מזהירים אותנו - והם יודעים על מה הם מדברים. תזכרו, מדובר בבכירי הכלכלנים, חתני פרס נובל וכולם מדברים ממקום ציוני אוהב.
מאז יום רביעי (פרסום מכתב הכלכלנים) נוספו אליו עוד כמה עשרות כאלה כשהבכיר בינהם הוא זוכה פרס נובל לכלכלה, הכלכלן היהודי אריק מסקין. 
"הרפורמה במערכת המשפט מסכנת את הכלכלה הישראלית ועלולה לגרום לירידה בדירוג האשראי של ישראל, לנטישת משקיעים ובריחת מוחות. מחקרים רבים כבר הוכיחו כי קיומו של כוח פוליטי רב בידי הקבוצה השלטת ללא איזונים ובלמים חזקים, עלול להוביל את המדינה לנחשלות כלכלית" נכתב במכתב הכלכלנים.
נחזור רגע לשאלה הגדולה מה קורה כאן ועכשיו. כלל ידוע ומוכר בכלכלה מדבר על כך שציפיות לאינפלציה יוצרות אינפלציה והנה פגישה עם איש עסקים ישראלי בכיר השבוע העלתה בפני את התמונה המדאיגה הזו. הוא כבר התחיל לתכנן את ההשקעה הבאה שלו מחוץ לישראל. לא, הוא לא מחסל את ההשקעות שלו כרגע כאן אבל ההשקעה הבאה שלו נמצאת מעבר לים.
הוא כבר התייעץ עם מומחי המס שלו והתחיל לגבש רעיונות להשקעות מעבר לים. הוא כבר ביקש שיחברו לו בנקאי מתאים כך שלמעשה "הרכבת התחילה לזוז ממקומה". הבעיה היא אם כן, שאף אחד לא מחכה שהמהפכה תצא לפועל ואז חברות דירוג האשראי יורידו את הדירוג של ישראל וימתין לראות מה קורה - זה קורה כאן ועכשיו.
תגובות לכתבה(53):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 48.
    השמאלנים והתקשורת גרמו למשקיעים לקבל רגלים קרות
    ינודית 02/2023/09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    התקשורת היחידה בעולם שפועל נגד ארצה נגד כלכלתה גורמים עם ההפגנות הפוליטיות שלהם למשקיעים לשאול שאלות הם שוחים אנשי תקשורת וחברי אופוזציה לראיין כל מיני כלכלנים בעולם ומספרים להם שקרים וחצאי אמיתות ואז כאשר אילה מגיבים מפרסמים את זה ואומרים שהכלכלן הזה הביע דעה מקצועית הכול הבל ורעות רוח ורק עזרה משמים שכנראה לא תאחר מלבוא תפטור אותנו מכל הערב רב הזה שנדבק לעם ישראל המקורי
    סגור
  • 47.
    שטויות
    סי, 02/2023/05
    הגב לתגובה זו
    3 1
    המפסידים בבחירות לא משלימים עם ההפסד ועושים הכל כדי לפגוע בכלכלה של כולנו.
    סגור
  • 46.
    המדינה תשתלט עליו בהמשך
    תוציאו את הכסף שלכם 02/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 4
    מי שלא יוציא את הכסף שלו עכשיו, לא יצליח אחר כך לעשות זאת, כי המדינה תיקח בעלות על כל הנכסים במשק ואל תגידו שלא אמרנו.
    סגור
  • 45.
    נמעל תעופה
    אחד שיודע 02/2023/04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נמל תעופה על שם דוד בן גוריון פתוח כול מי שרוצה לעזוב ולקחת את כספו רק לא לשכוח שזה יעלה לכם הרבה מאוד כסף רשות המיסים מחכה לכם לחשבון סופי וזה יהיה ארוך אפילו כמה שנים טובות אז בהצלחה
    סגור
  • 44.
    המושחת הורס את ישראל עד היסוד.
    חסון 02/2023/04
    הגב לתגובה זו
    1 3
    תראו את הפרצוף של הזקן הזה, שאפילו האיפור לא מצליח להסתיר את השקרים וההרס והחורבן שהוא מטיל על ידראל. עד מתי נמוכי המצח יבינו שמשקרים אותם שמרמים אותם שהורסים אותם. זקן שקרן מחריב ישראל.
    סגור
  • טען עוד
  • 43.
    כולם ידעו רק העדר לא רצה להבין. מישהו שוטף להם את המוח. (ל"ת)
    זחש 02/2023/03
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • שטויות
    שי, 02/2023/05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מישהוא שוטף את המוח לעדר בשמאל. מסכנים, הפכתם עדר.
    סגור
  • 42.
    הכסף מתחיל לברוח
    ניר אייל 02/2023/01
    הגב לתגובה זו
    5 1
    לכל המוציאים את כספם או את עצמם מטרתנו - כל הכבוד. ככה נוכל להתנקות מכל הברכה שמסתובבת בקרבנו.
    סגור
  • 41.
    כתבה שקרית
    ייי 02/2023/01
    הגב לתגובה זו
    5 3
    מרקסיסטים עלובים
    סגור
  • 40.
    מי שיכול- מסתלק
    שקר? 02/2023/01
    הגב לתגובה זו
    2 4
    בהצלחה לנתניהו, בן גביר, סמוטריץ׳, דרעי, רגב, גפני, גולדקנופף. באו לעבוד (עלינו)…
    סגור
  • תסתלק מצורע .רק שבטוח לא תעשה זאת כי בדרכ מצורעים
    רונן 02/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לבנבנים שכמותך מחוברים לאחד מעטיני הכסף של המדינה
    סגור
  • 39.
    שקרים של סמואל
    משה קרבול 02/2023/01
    הגב לתגובה זו
    5 4
    המון קשקוש אין כאן מלה אחת שהיא אמת כך העניין שהסמול עם כל העליתות של רוצים להמשיך לשלוט במדינה למרות שלא נבחרו ולכן יש לבצע את העבודה הזאת בדחיפות
    סגור
  • 38.
    שקר
    שי 01/2023/31
    הגב לתגובה זו
    3 4
    ממשלת ביבי טובים לשקר
    סגור
  • כסף
    גרשון השקוע 02/2023/04
    הגב לתגובה זו
    3 0
    יש לי שלושים דולר שאני חושב להבריח לחו״ל לפני שהחזיריה המשפטית תשים ידה עליהם . זו תחרות מי יקדים את מי ואני חושש לזעזע את המשק עם הוצאת שלושים הדולרים , הבעיה היחידה היא שעלי להסביר במדינת חו״ל את מקור הכסף שאספתי סנט לסנט לאורך שנים ולא יאמינו לי . יוטל מס על הכסף ואז ישחק חלק מהכסף ועתידי שלי ושל משפחתי בסכנה . אני חושב שבכל זאת אשאר עם נתניהו . הוא מבין בכלכלה ואנשים שוכחים שעד שהוא הגיע ישראל מכרה לחו״ל בעיקר תפוזים של ג׳אפה או ג׳יפה שהיו עטופים בנייר טואלט משי בארגזי עץ לבנים . בינתיים נכנס הרבה כבף מהגז לישראל ומי שרוצה ללכת מכאן - שיילך . כשירצה לחזור , נקרע אותו במיסים . יש מחיר לספקולנטים , במיוחד כשהם סמולנים רקובים אנטי דמוקרטים. אני משאיר את הדולרים כאן מתחת למזרון .
    סגור
  • 37.
    לא נמאס לכם לשקר???
    מנדי 01/2023/30
    הגב לתגובה זו
    4 4
    אף אחד לא בורח ולא יעזור לכם לשקר כל הזמן ,תבינו שאתם ערב רב
    סגור
  • 36.
    משקיעים עוזבים
    ציפי 01/2023/30
    הגב לתגובה זו
    4 3
    נתניהו נראה עיף וסחוט. די לך לביתך ועזוב אותנו במנוחה. אנחנו עייפים ממך. כולך מכוסה ערימת שפכטל, כדי להראות צעיר יותר. זה לא עוזר.
    סגור
  • 35.
    סערה בכוס תה
    מומי 01/2023/30
    הגב לתגובה זו
    5 2
    העולם יתרגל לממשלות ימין כי זה מה שהולך להיות בישראל שיראו שהכל בסדר יחזרו להשקיע... מי שלא טוב לא במיוחד יהודים שחושבים שקרס עליו עולמו כי יש ממשלת ימין מוזמן לעזוב למדינות אחרות מה נגיד לכם יפרסמו להם שטיחים אדומים כח הם יהודים במדינות אחרות יזכו ליחס חם ופרחסת שטיחים על זה שהיום יהודים.... כל העולם צבוע ואנטישמי ....
    סגור
  • 34.
    השמאל הישראלי
    י.א. 01/2023/29
    הגב לתגובה זו
    5 3
    מה הקשר בין הרפורמה המשפטית לחברות ומשקיעים? מי השמאלן שכתב את השטויות האלה?
    סגור
  • 33.
    פתטי וקשקוש
    שרון 01/2023/29
    הגב לתגובה זו
    7 2
    פתטי וקשקוש
    סגור
  • 32.
    קראי רגב אמסלם או אוסמארק
    בובליל 01/2023/29
    הגב לתגובה זו
    1 5
    ישקיעו בישראל. אל דאגה. ישקיעו כמו שמשקיעים במרוקו.
    סגור
  • 31.
    ניתוח בהחלט מעמיק ומדאיג
    חיים 01/2023/29
    הגב לתגובה זו
    3 7
    החזון הציוני בסכנת הכחדה על ידי מנהיג נרקסיסטי חסר מינימום של אינטגריטי ואחריות לאומית ששבוי בידי חבורת עסקנים סקטוריאליים שטובת המדינה מהם והלאה עצוב ומדאיג.
    סגור
  • 30.
    שוב פעם אותו שטיק ?
    יובל 01/2023/28
    הגב לתגובה זו
    4 3
    אין לחץ ואם בנבואות עסקינן אז: 1. המשק הישראלי יצמח ויפרח בעקבות הרפורמה. 2. אחרי שביבי יסיים תפקידו כולם יהללו אותו כאחד מהגדולים בהיסטוריה. 3. הוצאת הגז מהים תתברר כמהלך מאוד חכם (בעצם כבר קרה... אבל היו כל כך הרבה הפחדות ?!?!)
    סגור
  • 29.
    חבר של כסיף
    דיעה 01/2023/28
    הגב לתגובה זו
    3 1
    שמאלן דביל
    סגור
  • 28.
    רק חודש וכבר נמאס מספיק לקשקש
    לחחח 01/2023/28
    הגב לתגובה זו
    5 2
    שיקחו את הכסף לכל מקום שיעשה להם טוב. נשמח שהמדינה תהייה מאוזנת ולא תחייה בבועת הייטק כאשר אף אחד לא עובד. נשמח לכך גם אם רמת החיים תרד קצת לא קרה כלום. קחו את הכסף. מי שיפגע זה מלככי הפינכה של ההיטק
    סגור
  • 27.
    בחייאת ביבי
    סבא 01/2023/28
    הגב לתגובה זו
    5 2
    אולי תתחיל לחשוב גם עלינו-עם ישראל
    סגור
  • 26.
    הכותב הנכבד
    אהרון 01/2023/28
    הגב לתגובה זו
    4 6
    אם אתה כל כך שונא את הארץ למה לא תעלה על מטוס ותתחפף
    סגור
  • 25.
    טמטום אחד גדול
    אמין סלימאן 01/2023/28
    הגב לתגובה זו
    3 2
    אם תתבונן טוב במה שכתוב הכל בלבול אחד גדול,מאז ומעולם כל המכרזים הגדולים והקטנים היו תפורים מי שיקח אותם,לא מהיום היועצים המשפטיים גם הם מושחתים ונוטים להטות את המכרזים לגופים מסויימים,תשאלו את שפיר הנדסה וגילי ויואל עזריה ושיכון ובינוי,התשובות אצלהם.
    סגור
  • 24.
    די נמאסתם
    שמאלן קשקשן 01/2023/28
    הגב לתגובה זו
    2 7
    הפסדתם די לבכות, ישראל תשאר חזקה איתכם ובלעדיכם, כנראה חזקה יותר בלעדיכם ובלעדי הדיקטטורה המשפטית,הוציאו כמה שקלים וצווחים כמו עורבים, הכל פוליטי ופתטי,מחנה פריווילגי שלא מוכן להפסיד בכבוד,נמאס מהנדסת התודעה הפתטית שלכם .
    סגור
  • 23.
    כתב/כתבה שטחי/ת מגמתי/ת-שקרי/ת-לפח.
    hary 01/2023/28
    הגב לתגובה זו
    3 4
    מעבר לזה לא שווה התייחסות.
    סגור
  • 22.
    תג
    חדד 01/2023/28
    הגב לתגובה זו
    2 3
    תמשיךלהפחיד את העם ,בגלל זה נולדת ,מה קרה דפוק אסור לשנות כלום במדינה ולהמשיך לסבול עם ,הפרקליטות החוקרים והשופטים די נימאסתם
    סגור
  • 21.
    כתבה של קשקוש בגרוש את מי מעדיפים
    משה ראשל"צ 01/2023/28
    הגב לתגובה זו
    2 5
    יהיר לפיד איש חלול שלא מבין כלום בכלום או תותח על שקוראים ביבי
    סגור
  • 20.
    כתבת קשקוש
    יאיר 01/2023/28
    הגב לתגובה זו
    2 5
    מעניין כל מכרזי הפרקליטות תפורים ולא שמעתי אף אחד מלין ניצן מספיק לקשקש מפוזיציה היית בוט ונשארת
    סגור
  • 19.
    תעשו את זה ומהר במיוחד את כספי הפנסיה בפניקס שביבי עם ד (ל"ת)
    הלו איכן אחראית שוק 01/2023/28
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 18.
    נמאס לשמוע או לקרוא עליו. אין בו דבר חיובי (ל"ת)
    איוב 01/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 17.
    הכותב קשקשן חסר הבנה בעסקים
    יוסי 01/2023/28
    הגב לתגובה זו
    15 6
    וגם עיתונאי גרוע שממש לא מנסה להבין איך עובדים עסקים. מציע לו לבדוק את זרימת הכספים מהעולם לסין
    סגור
  • צודק 100%
    אמין סלימאן 01/2023/28
    הגב לתגובה זו
    3 1
    קשקשן ולא לי את המציאות
    סגור
  • 16.
    הפתעה?
    הפתעה? 01/2023/28
    הגב לתגובה זו
    1 4
    במהלך דיון בוועדת חוקה, חתן פרס נובל, פרופ' ישראל אומן, תקף את הרפורמה המשפטית: "מה שלא טוב זה שהשאירו את השופטים בוועדת לבחירת שופטים". חתן פרס נובל, פרופ' ישראל אומן, תוקף הבוקר (ראשון) את השינוי בוועדה לבחירת שופטים כחלק מהרפורמה המשפטית. דבריו של אומן נאמרו בוועדת חוקה. "טוב שמוציאים את לשכת עורכי הדין מהוועדה", אמר אומן. "מה שלא טוב זה שהשאירו את השופטים. בוודאי שנשיא בית המשפט העליון לא צריך להיות שם". "שאלתי פעם את פרופ' השופט אהרון ברק האם אתה מקבל את זה שבימ"ש מחוקק? ואמר שכן, שגםחז"ל היו גם שופטים וגם מחוקקים", הוסיף אומן. עוד אמר זוכה פרס הנובל: "אני רוצה לומר לברק היום מכאן שזה נכון לגבי חז"ל אבל אנחנו לא תיאוקרטיה אלא דמוקרטיה. אנחנו גם לא ג'אודיצוקרטיה. כוח המשילות אינו בידי בית המשפט".
    סגור
  • 15.
    גם אני מעביר פעילות ומשקיע רק בחול כבר מעל שנתיים (ל"ת)
    ישראלי 01/2023/28
    הגב לתגובה זו
    4 5
    סגור
  • את מה אתה מעביר? את הפנסיה שאתה מקבל מהמדינה?? (ל"ת)
    שיינדי 01/2023/28
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 14.
    אכן, גם אני משקיע כרגע בחול בלבד (ל"ת)
    ישראלי 01/2023/28
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סגור
  • 13.
    ממש ככה. גם לבטח פעילות במדינה במצב תנודתי עולה יותר
    רן 01/2023/28
    הגב לתגובה זו
    2 4
    ומכאן כבר מתחיל כדור שלג.
    סגור
  • 12.
    בריחת עובדי הייטק מישראל
    א.א.חיפה 01/2023/28
    הגב לתגובה זו
    3 5
    ממש לא נכון ממש ממציאים , דווקא מצבנו כלכלי טוב מאוד . לפני כמה ימים דיבר ישראלי החי בארצות הברית הוא יצא נגד כל מי שיוצא נגד הרםוקמה . וץעל אנשי הייטק שאומרים ישפיעו על הייטק על השדרוג של ישראל שירד יפגע בנו ועל הייטק שחושדים שיפגע בנם ואף אחד הודיעה שהיא מעבירה את החברה תחו"ל קודם כל בחוצפה רבה כי אנשים בארץ השקיעו המון כספים והאמינו שהם ישארו פה בסוף העבירה נורא. כך אמר שהיא חוצפנית כי רוב ההיטק של החברה שלה הם ישראלים על שקלים נורא כולם פוגעים במדינה זה שאומרים ומבצעים רק פוגעים ישראלי שחי בארצות הברית שאומר שמצבנו הכלכלי טוב מע וא משקיע במנויות ישראלים
    סגור
  • 11.
    הפחדה לא תוכנית עבודה - פתטי
    רון 01/2023/28
    הגב לתגובה זו
    6 2
    הפחדה לא תוכנית עבודה - פתטי
    סגור
  • 10.
    כמה פאתטים אפשר להיות?
    שמואל א 01/2023/28
    הגב לתגובה זו
    9 3
    לא יעזור לכם עם השקרים. הרפורמה תעבור. אין דבר בעולם שמינע מאיתנו להעביר את הרפורמה. הדבר הבא שנשאר לכם לעשות זה הפיכה צבאית.
    סגור
  • 9.
    שמאל ודמוקרטיה שני עולמות נפרדיm (ל"ת)
    אובמה משיח השמאל 01/2023/27
    הגב לתגובה זו
    8 3
    סגור
  • 8.
    נמאס לשמוע את השקרים שלכם. לכו מכאן ותניחו לנו לחיות (ל"ת)
    ניר 01/2023/27
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 7.
    ניצן אתה פייק שקרן !!! (ל"ת)
    אסף 01/2023/27
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 6.
    עד לרגע זה וגם בחודשים הקרובים עד להחלת הרפורמה המשפטית
    חן 01/2023/27
    הגב לתגובה זו
    4 3
    אף אחד לא הוציא ולא יוציא כספים מישראל. בינתיים השקל מתחזק וכספים ממשיכים להכנס לישראל. אלפי כלכלנים ישראלים תומכים ברפורמה. הרשימה המאורגנת נגדה כוללים כלכלנים אמריקאים פרוגרסיבים שאין להם מושג לגבי עוולות מערכת המשפט הישראלית. מציע לכותב לקרוא את דברי ראש הממשלה לגבי הסיבות הכלכליות לרפורמה.
    סגור
  • 5.
    הפוך גוטה הפוך
    איתן 01/2023/27
    הגב לתגובה זו
    7 2
    כיום בתי המשפט מתערבים בפרשנות של חוזים באופן כזה שצד יכול להפסיד במשפט גם אם החוזה בבירור לטובתו אך בית המשפט החליט שזה לא סביר.. אתם הבנתם את זה??
    סגור
  • 4.
    תפסיק לקשקש דעה שגויה
    חיים לוינסון 01/2023/27
    הגב לתגובה זו
    8 0
    אתם אוהבים לקשקש מי זה אתם אנשים שחושבים אחרת ולא רואים מציאות אחרת חוץ מאת עצמם!! הסחבת המשפטית הרסה את המדינה העלתה מחירים שבעולם עוד היה זול, אנשים כמוך רוצים להשאיר את הכסף אצל העשירים וזו עובדה מוגמרת!!!
    סגור
  • 3.
    תצשיכו לפמפם בסוף זה באמת יקרה
    יניב 01/2023/27
    הגב לתגובה זו
    3 1
    וכולנו נשלם ביוקר .תמשיכו לפמפם , את סתם זורקים משפטים ואין לכם נתון אחד עובדתי .
    סגור
  • 2.
    גיבובי שטויות
    אילן אילנות 01/2023/27
    הגב לתגובה זו
    7 2
    ממזן לא קראתי כל כך כך הרבה גיבובים של שטויות וחוסר הבנה. כותב נכבד: אין לך מושג מהי המהפכה המשפטית. זו לא מהפכה אין בה שום עניינים של הגנה על קניין אישי או על ערכים רלבנטיים בכלל לעולם העסקי. האמור פה משקף בורות צרופה!
    סגור
  • 1.
    מהפכה או רפורמה.
    משה 01/2023/27
    הגב לתגובה זו
    7 2
    הכותב משתמש במונח "מהפכה", הדבר כבר מגלה את נקודת המוצא. גם מה יחסו אליה. ישראל סובלת מעודף משפטיזציה. עובדה רוב ההסכמות לבוררות מתקיימת בחו"ל מפני שהשופט יכול לפרש את החוק כרצונו.
    סגור