תקשורת ומדיה

הפרזנטור של קפה טורקי תוקף: "צריך לשפוט לפי אלוהים ולא אג'נדה"

אביב אלוש טוען כי הוא מבין מדוע מערכת המשפט עוברת 'בירור מחדש': "שופט צריך להיות פשוט ולשפוט לפי חוקי האמת ולא לשפוט לפי מראה חיצוני, חברה, עדה או אג'נדה מסוימת"
מערכת ice |  3
אביב אלוש (צילום טל עבודי)
בשבוע שעבר, לפני שקראו בבתי הכנסת את פרשת משפטים, שלח השחקן אביב אלוש את דבר התורה השבועי שלו באינסטגרם. הפעם, עקב הקשר של הפרשה לנושא החם שעל סדר היום, הרפורמה המשפטית, הביע אלוש את דעתו על הנעשה לאור האמור בפרשה.
"בגדול הדברים כל כך פשוטים וזה רק אנחנו שמתעקשים ומתעקשים והולכים עם הראש בקיר." כתב. "למה זה כל כך פשוט? כי כבר הסכמנו כולנו יחד בקול אחד לקבל על עצמנו את המשפטים שאנחנו צריכים לחיות לפיהם ואיפשהו בדרך הלכנו לאיבוד. את המשפטים והחוקים קיבלנו מהבורא במעמד הר סיני, את כל סוגי המשפט והדינים ובעיקר "בין האדם לחברו"."
 
אביב אלוש על הרפורמה המשפטית (קרדיט רשת 13)
אלוש המשיך, "הבורא שברא אותנו יודע בדיוק מה טוב בשבילנו ולפי איזה חוקים אנחנו צריכים לחיות וללכת כדי לשמור על עצמנו על נפשנו ועל החברה כולה. ויותר מזה הוא גם כתב לנו מה יקרה אם לא נלך לפי החוקים והמשפטים שלו ונוכחנו לדעת גם בעבר ובמשך כל ההיסטוריה שלנו ובטח שגם בימינו שזה לא כדאי ללכת נגד מי שיצר וברא אותנו."
כאן התייחס למערכת במשפט בישראל שלא מרבה לשפוט לפי דרכי המשפט העברי, "המשפט העברי הוא המשפט שלנו עברי למה? כי הוא מעבר ליכולת השכל האנושי בלבד הוא משפט אלוקי. לכן שופט במערכת המשפט הישראלית יהודית דמוקרטית לא יכול להיות שופט צדק, אם הוא לא מאמין שיש בורא לעולם."
"כשלאדם אין אלהים הוא עצמו הופך להיות בעל הכח והשליטה וכשיש לאדם אלהים וכח עליון אותו אדם תמיד יהיה בענווה כי הוא יודע שיש מישהו מעליו וככה הוא לא ירצה לעשות טעויות לא בחייו האישיים ובטח שלא לטעות כשופט בחיים של אנשים אחרים. שופט צריך להיות פשוט ולשפוט לפי חוקי האמת ולא לשפוט לפי מראה חיצוני, חברה, עדה או אג'נדה מסוימת. וזו הסיבה שמערכת המשפט עוברת עכשיו בירור מחדש. אנחנו מתפללים על זה כבר למעלה מ-2000 שנים."
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    רק תיקון, אין דבר כזה בורא (ל"ת)
    יהודי 03/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    עוד פנאט
    חיים 03/2023/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לזה אנחנו כבר רגילים - אבל למה לתת לו במה?
    סגור
  • 1.
    כמה אידיוט אפשר להיות ?
    היי טק 02/2023/26
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מעמד הר סיני לא היה באמת. זה סיפור, אגדה. זו גם הסיבה שאין לאף אחד מושג איפה הר סיני. אלוהים גם הוא לא באמת קיים. ואף אחד לא רוצה לחיות לפי חוקים שנכתבו לפני 3,000 שנה. בכל זאת השתכללנו והחכמנו מאז.
    סגור