דעות
הפרסומת של 'מיקי' לחומוס - קלישאה ישראלית מעליבה
עטרה בילר, אסטרטגית של מיתוג, מתייחסת לפרסומת החדשה של 'סלטי מיקי' - נתלת בסלבריטאים שבנו את עצמם בקונטקסט כלל לא קשור אליהם
בסלון ישראלי מאד שיש בו מקרר ישראלי מדי (חצי אבטיח לא טרי, פלפלים אדומים דחוסים בקומה העליונה), מספרים לנו שני סלבס חמים אך זמניים (סהר שורש, היפה והחנון, בשבקין, הישרדות) סיפור עוד יותר ישראלי על קופסת חומוס ריקה, וליקוק מלא שביעות עצמית של השאריות באמצעות האצבע.
הפואנטה המאוד לא מקורית והמאוד לא מפתיעה היא ״טעם ישראלי״. קונספט חבוט ורמוס מכל עבר שאינו מביא כל חידוש או טוויסט מקורי בפרסומת למעדני מיקי.
ועוד גרוע מכך: גם הניסיון להראות את הישראליות הפשוטה והיומיומית במיטבה, שלכך אולי, אולי התכוון המשורר: מוחטאת. מה שעובר בעיקר זו ישראליות בהמית, מעושה, מלווה בתרבות אכילה לא אסטטית.
א. פרסומת נוכחית מעדני מיקי
נתן בשבקין אוכל כמו חזיר, לבוש בחולצת סיירת כשהוא עונד גורמטים על ידו וצווארו. סהר לא מצליחה לשחק את הישראלית השגרתית. היא קרועה בין להיראות כמו בייב הוליוודית, לבין להיות בת השכן הישראלית. אמביוולנטיות זו באה לידי ביטוי במשחק קלוש ולא משכנע.
באופן כללי הסרטון מתאמץ להיות מצחיק או אוטנטי או לייצר הזדהות אך הוא משיג את ההיפך הגמור. דווקא מעדני מיקי ששמרו כל השנים על גזרת הדבר האמיתי, המקורי, שיש בכל בית, אבדו את קור רוחם ונגררו לזירת ה\'כאילו\'. רק לפני כחודשיים-שלושה הלכו מעדני מיקי על קונספט של ניצחון במבחן טעימה עיוור: מסר פשוט, נחרץ ומשכנע, חסר יומרות. ואילו בקליפ הנוכחי יוצא המותג דוחה ולא טעים ונעדר יחוד.
ב. הפרסומת הקודמת של מעדני מיקי - \'המבחן של המדינה\'
המיצוב ׳טעם ישראלי׳ דורש מאמץ אינטלקטואלי ויצירתי הרבה יותר משמעותי כדי \"להיכבש מחדש\" במיוחד בתחום המזון. האמירה כל כך בנאלית שצריך לשבור את הראש כדי להגיש אותו מזווית אחרת. לדוגמא \"לגדול בבית ישראלי\" של תנובה נתן פייט רציני לרעיון ישן וקונבנציונלי.
דוגמא נוספת היא ביתילי שמתמודד באומץ ובמקוריות עם טריטוריית הישראליות בכך שהוא \'משחרר\' את העיצוב הישראלי מהעולם הנוסטלגי, ומכריז שיש ישראליות חדשה ועדכנית שאינה מאובקת ובכל זאת מקומית ומשלנו.
מעדני מיקי מדשדשים בקלישאה של ישראליות גמלונית עד מעליבה, ונתלה בסלבריטאים שבנו את עצמם בקונטקסט כלל לא קשור אליהם.
כדי לתחזק אסטרטגיה של \'טעם ישראלי\' ועוד בקטגורית החומוס והטחינה שם יש תחרות מצד אילנות גדולים וותיקים - צריך הרבה הרבה יותר ממה שהקליפ הקלוש מציע.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(13):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
12.פרסומת או לא- הסלטים של מיקי באמת הכי טעימים!צעירה מהמרכז 08/2011/31הגב לתגובה זו0 0זה שאולי הם עוד לא פיצחו את הקו הפירסומי המתאים להם ביותר, זה באשמת משרד הפרסום שלהם שהיה צריך לדאוג לזה, אבל אין ספק שהם משקיעים באיכות ובאסטטיקה!!!לא נורא, בקמפיין הבא יהיה יותר טוב...אז.. תאכלו חומוס בנתיים :)סגור
-
11.עושים פרסום חכם, לא ישראלי! (ל"ת)הביילינים והחליפות 08/2011/30הגב לתגובה זו0 0סגור
-
10.לי זה נראה כאילו מיקי הולכים לקראתגאיה 08/2011/29הגב לתגובה זו0 0מהלך רציני יותר ואולי אפילו מנסים דווקא להוביל איזשהו שינוי אסטרטגי וזה היה סוג של קמפיין מעבר, אולי רמז לכיוון החדשסגור
-
9.דווקא יש משהו באכילה של דבר טעים ממשדורון 08/2011/29הגב לתגובה זו0 0דווקא יש משהו בלאכול משהו שהוא ממש טעים עד הסוף, עד שלא נשאר כלום. אני אישית תמיד מלקק את הצלחת או הקופסה של דברים טעימים שאני ממש אוהבסגור
-
8.אויש, תנוחי כבר. הביקורת שלך מעוררת יותר אנטי (ל"ת)עירד 08/2011/29הגב לתגובה זו0 0סגור
- טען עוד
-
7.מיקי אתה בצרותמבין משהו בפרסום 08/2011/28הגב לתגובה זו0 0עלבון לאינטליגנציה. לא ברור איך מכרו עליבות של רעיון שכזה ללקוחסגור
-
6.ניכרת חנופה לספקים גדולים למרות שצודקת פה (ל"ת)אנונימי 08/2011/28הגב לתגובה זו0 0סגור
-
5.בטח הם פסלו את הורסיה שבה הוא תוקע גרפץהכול יחסי 08/2011/28הגב לתגובה זו0 0ומפליץ,אז סכ"ה נותרנו עם ורסיה עדינה וביתיתסגור
-
4.תכל'ס מהיכרותי את הביליינים ואת מיקיבאסה לביילינים 08/2011/28הגב לתגובה זו0 0זה נראה כאילו גיל ואואי בחיים לא היו חותמים את שמם על הדבר העלוב הזה. הלקוח דווקא נראה כמי שזה תפור עליו..סגור
-
3.פרסומת דוחה ולא אפקטיביתמיקי 08/2011/28הגב לתגובה זו0 0אני לא מבין איך פרסומת כה לא קריאטיבית ו/או אפקטיבית יצאה מהביילינים. אלא אם כן המפרסם עצמו (מעדני מיקי) אנס אותם לבצע את הפרסומת הזו, שאכן נראת כמו קורבן אונססגור
-
2.כל מילה בסלעהנגעלת 08/2011/28הגב לתגובה זו0 0מאמר מצוין, אני מזדעזעת בכל פעם מחדש מהפרסומת הזו...מעוררת בחילה, מה חשוב המפרסמים וחברת הפרסום עצמה?סגור
-
1.זה מכוער,זה דוחה-אבל היי,זה מהות הישראליות (ל"ת)קול המפרסם 08/2011/28הגב לתגובה זו0 0סגור
-
תגובה ל4 ו3שירי 08/2011/28הגב לתגובה זו0 0הבילינים חתומים על לא מעט מודעות/ פרסומות עם קריאטיב מאוד לא מקורי/ יצירתי. הם חברת פרסום מאוד לא חכמה על אף הצהרותיה.חבל כי פוטנציאל יש ...סגור


