דעות
מחוקי הפרסום של אוגילבי: אין לכתוב טקסט לבן על רקע שחור; ואז הוא נפטר
אסי שביט, מחברון זלצמן שביט, בטור שבועי המציג מודעות כמו שהיו עושים פעם וחבל שלא עושים יותר היום. השבוע: סליחה מאבי הפרסומאים שבשמיים
מילה אחת שווה אלף תעלולי פוטושופ: בלי תמונות דביקות מאימג\' בנק, בלי צילום, איור או סוג של עבודת תלת מימד של אמן מתוסכל שמכר את נשמתו לפרסום ובלי שעות של תעלולי פוטושופ במחשב. רק רצף מושלם של מילים שמייצרות מודעות שאולי אין בהן כלום, אבל יש בהן הכל: תובנה מדויקת.
סליחה מאבי הפרסומאים שבשמיים: תקופת הסליחות הזכירה לי את הסליחה \"המוצלחת\" ביותר שידע עולם הפרסום. דיוויד אוגילבי, אבי הפרסום המודרני, הלך לעולם שכולו טוב לפני 13 שנה. לא שהיה לו כל כך רע בעולם הזה. סוכנות פרסום מהמצליחות בעולם, רולס-רויס, טירה בצרפת ושאר מנעמי החיים של הפרסומאים המצליחים שנולדו בתקופה הנכונה.
אבל היה לו עוד משהו: רב המכר \"הפרסום על פי אוגילבי\", ספר שאפילו כל מי שלא סיים 10 שנות לימוד, אבל בכל זאת השתחל לענף הפרסום קרא. ספר הפרסום הנמכר ביותר בעולם, נחשב בזמנו לאורים ותומים של ענף הפרסום ומציג משנה סדורה של \"עשה ואל תעשה\" בפרסום.

מודעת הפרידה מאוגילבי
בין שלל החוקים המופיעים בספרו של דיוויד אוגילבי, בולט במיוחד החוק הבא: \"לעולם אל תכתוב טקסט לבן על רקע שחור\". אפשר להגיד שבמבחן הזמן, החוק הזה, להבדיל מרבים אחרים שלו, לא הוכיח את עצמו. במשך שנים, אלפי אנשי קריאייטיב \"עברו על החוק\" ועוד זכו על זה בפרסים עם אלפי מודעות ושלטים שחטאו בחטא הנגטיב. זה קורה יום יום באלפי משרדי פרסום בעולם, ואפילו במשרד הפרסום של דיוויד אוגילבי עצמו. אי אפשר להגיד שזה \"קיצר לו את החיים\". בכל זאת, האיש חי כמעט עד גיל 89.
בשנת 1999 סר דיוויד אוגילבי הלך לעולמו, ומטבע הדברים בשבוע שלאחר מכן התמלאו עיתוני העסקים ומגזיני הפרסום במודעות אבל המבכות את לכתו של האיש והאגדה. מבין כולן בלטה, באופן לא מפתיע, מודעת האבל של המשרד שלו. מודעה שכולה שחורה עם טקסט לבן: \"מצטערים דיוויד, הפעם היינו חייבים לעשות את זה\". מודעת נגטיב שכולה רק פוזיטיב.
חוץ מלגרום לדיוויד להתהפך בקברו, המודעה הזאת עשתה עוד כמה דברים: היא זכתה באותה שנה בכמה פרסים חשובים בעולם כמו אפיקה, יורובסט ואריה בקאן. היא כנראה גם לימדה את מר אוגילבי המנוח שגם במוות, כמו בחיים, לא הכל שחור או לבן.

הספר שכתב אוגילבי על פרסום
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(20):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
16.נהדרערן 10/2012/17הגב לתגובה זו0 0הפרסום האמיתי לא השתנה בבסיסו. הוא לא התחיל היום, וגם אי אפשר להיות פרסומאי מצוין בלי להכיר את העבר. נושא מצוין וכתיבה מצוינת.סגור
-
15.אלון 10/2012/14הגב לתגובה זו0 0מצחיק, אבל ״אמני התלת מימד המתוסכלים״ או ״אמני הפוטושופ המתוסכלים״ שמכרו את נשמתם לפרסום... מכניסים הרבה כסף לך ולשותפים שלך. אז תן קצת כבוד. וכן אסי, אתה מיושן וכמו הרבה כאלה, אוהב נוסטלגיה. דווקא הייתי מצפה ממישהו שיש לו משרד פרסום ״צעיר״, ״בועט״ ו״חדשני״ ( הרי זה מה שאתם מוכרים ללקוחות שלכם) שייבחן דברים קצת יותר חדשניים. הטור הזה מתאים יותר לשוני ריבנאי או לגינגי פרידמן...סגור
-
14.שמתם לב ש:יהודה 10/2012/11הגב לתגובה זו0 0יש יותר פידבק על הטוקבק מאשר על המאמרסגור
-
13.נחמד לדעת :) תודה (ל"ת)יהודה 10/2012/11הגב לתגובה זו0 0סגור
-
12.משרדי פרסום נסגרים אנשים נזרקים ואתה עם הרקע? (ל"ת)בני הנחנק 09/2012/28הגב לתגובה זו0 0סגור
- טען עוד
-
11.שווה*2שרית 09/2012/27הגב לתגובה זו0 0אלעד אני מסכימה איתך!!! באמת מקום ללמוד ממנו.סגור
-
10.אסי על מה אתה לעזאזל מדבר...?אוהד 09/2012/27הגב לתגובה זו0 0אין גבול לרצון להיות מישהו שמחשיב את עצמו או סוג של ז קטן..? תכתוב הכל וגם הבלים רק כדי שמישהו יקרא או יכתוב משהו.. משעמם...תחדש אתה תקוע בעבר וגם את מה שהיה בעבר, אתה לא כותב נכון...מה עם השותפים שלך חברון & זלצמן..? אולי תיתן להם להגיד משהו..אולי יצא משהו חכם מזה..אל תיקח את זה קשה, פשוט תקרא או תדפיס ותקרע...סגור
-
על מה לעזאזל אתה מדבר?רונית 09/2012/28הגב לתגובה זו0 0הרי אם לא היה כתוב אסי שביט היית אומר שהכתבה מצויינת ומדוייקת. אתה כל כך מקנאה לאסי שאתה לא מסוגל לקרוא? הכתבה מעולה. תספיק לקנא שאתה לעולם לא תהיה אסי לא בעבר, לא בהווה ולא בעתיד.סגור
-
9.שווהאלעד 09/2012/27הגב לתגובה זו0 0כקופי די צעיר במשרד גדול אני מוותר על כל הציניות... ובאמת מודה לכם על פינה הזאת, שמלמדת מה שלא לומדים באף בצפרסגור
-
8.פרסום טובתמיר 09/2012/27הגב לתגובה זו0 0תמיד התחיל ברעיון חזק ולעולם יישאר ככה. טכנולוגיה לא תשמנ את זה. וזו אגב דוגמה מעולה. יישר כחסגור
-
7.מעולה!!!!אש 09/2012/27הגב לתגובה זו0 0כתבה מעולה. איזה כיף, אחד כמו אסי שמגיש פרסומות כאילו היית במסעדה הטובה בעולם וקבלת ארוחה בחינם. תמשיך תמשיך...סגור
-
אש זה רש"ת של אסי שביט? (ל"ת)תומר ג. 09/2012/27הגב לתגובה זו0 0סגור
-
זה אסי שולט יא טמבל... (ל"ת)אש 09/2012/27הגב לתגובה זו0 0סגור
-
6.חד כתער, כרגילעדי 09/2012/27הגב לתגובה זו1 0פרסום צריך להתחיל מהפשוט. עולם הפרסום לא התקדם לשום מקום. אנשים חושבים שסיבוך זה קידמה כנראה...סגור
-
5.אתה קצת תקוע בעבר גברמני 09/2012/27הגב לתגובה זו0 0הפרסום התקדם מאז - תפסיק כבר להעריץ מודעות קופי. מתי תעשו איזו פרסומת טובה לשם שינוי?סגור
-
כל מה שאתה עושה מבוסס על העבר. (ל"ת)נמרוד 10/2012/15הגב לתגובה זו0 0סגור
-
4.אני לא מבין למה לא לאחד את שלושתיוסי 09/2012/27הגב לתגובה זו0 0הפוסטים לפוסט אחד במקום לפרק אותו לשלושה, כאשר העקרון (וגם אולי הכוח במה שאתה טוען) זהה. חייב להודות שמתחיל להיות משעמם.סגור
-
3.אין לי באמת מה להגיב על זהאדם 09/2012/27הגב לתגובה זו0 0המודעה של ג.יפית במדד המותגים היתה שנונה יותר מהכתבה הזוסגור
-
2.אחלא מודעה (ל"ת)תמיר 09/2012/27הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.חכםאלון 09/2012/27הגב לתגובה זו0 0וקטןסגור


