דעות
הייתם נוטשים חולה בסרטן? המודעה שתגרום לכם לחשוב אחרת על איידס
אסי שביט מחברון זלצמן שביט, בטור שבועי המציג מודעות כמו שהיו עושים פעם וחבל שלא עושים יותר היום. השבוע: מודעה שנלחמת בדעות הקדומות
מילה אחת שווה אלף תעלולי פוטושופ: בלי תמונות דביקות מאימג\' בנק, בלי צילום, איור או סוג של עבודת תלת מימד של אמן מתוסכל שמכר את נשמתו לפרסום ובלי שעות של תעלולי פוטושופ במחשב. רק רצף מושלם של מילים שמייצרות מודעות שאולי אין בהן כלום, אבל יש בהן הכל: תובנה מדויקת.
אפליקציה נוירולוגית: אחד הטרנדים הכי גדולים בפרסום היום הוא פרסום אינטראקטיבי - מהלכים שגורמים למעורבת ואינטראקציה עם הצרכן: להקליק, לשתף, לסרוק, להוריד, להעלות תמונת \"צולם בחורף 1960 ע\"י אייפון 5\" לאינסטגרם, לגרור תמונה של סבתא מהפייסבוק ולהלביש אותה על אפליקציה או להעלות ציור זוועתי של הילד מהגן לאתר שיתוף ולקוות שלא רק סבא וסבתא יעשו לייייק, להניח את האייפד על המודעה ולראות איך הפלא ופלא האוטו זז שני מילימטר...בקיצור, לגרום לצרכן לעשות משהו.
בתוך בליל האינטראקציות הטכנולוגיות האלו שכחנו לבקש מהצרכן לעשות משהו אחד: לחשוב . אני יודע שהיום זה יכול להישמע כבקשה גדולה מדי, לא מהצרכנים מהפרסומאים, אבל גם היום יש מודעות פרינט פשוטות שעושות את זה: גורמות לקהל היעד לחשוב כשהוא נתקל בפרסום שלנו, לא רק לשלוף את האייפון/אייפד.
אחת מהדוגמאות המוצלחות יותר לפעולה הנדירה שנקראת \"לחשוב\" עלתה החודש בברזיל: \"המשפחה שלי נטשה אותי בגלל שיש לי סרטן\". אחרי הזעזוע הראשוני מהכותרת, אתה ממשיך לקרוא את הסגיר הבא: \"מה היה קורה לו היינו מתנהגים לחולים אחרים כמו לנשאי HIV?\" ואז זה קורה: המוח נכנס לפעולה. מודעה פשוטה עם טיפוגרפיה חזקה שגורמת לך לחשוב כמה זה נכון ומדויק ואיך זה שעם כל החדשנות הטכנולוגית והקדמה אנחנו עדיין חברה חולה שסובלת מדעות קדומות.

ועוד משהו, יותר נכון פחות משהו...לא ראיתי במודעה הזאת QR שצריך לסרוק, את הלוגו הבלתי נלאה של פייסבוק או זכר לאפליקציית אייפון או אנדרואיד. מה שנקרא מודעה עם אפליקציה נוירולוגית.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(13):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
12.בעיה..אידס מדבק , סרטן לא !יוני 10/2012/31הגב לתגובה זו0 0פרסום לא ישנה את העובדה הזאת, אה וכן העיצוב על הפנים - התמונה יוצרת כאב בעיניים.סגור
-
11.כל מילה בסלעinbar 10/2012/28הגב לתגובה זו0 0תענוג לקרוא. מזדהה עם כל מילה.סגור
-
10.מני, הוצאת לי את המילים מהפה״אמן פוטושופ מתוסכל״ 10/2012/28הגב לתגובה זו0 0אסי בחור חמוד ומוכשר ששכח שהמבחן האמיתי לקריאייטיב הוא בעבודה היומיומית. לא בתחרויות, לא בהרצאות ולא בכתיבת מאמרים ברשת. יצא לי לעבוד עם הרבה כאלה בתחום. יודעים לצטט את אוגלבי ושולטים בכל מה שהשתתף בתחרויות בקאן ובניו יורק.. אבל בסופו של יום את הדברים האלה או דומים להם לא מסוגלים לייצר בעבודה היומיומית שלהם. אסי, תראה לי קמפיין אחד מבריק שיצא מהמשרד שלכם בשנים האחרונות.סגור
-
9.עוד איש קריאייטיב ישראלימני 10/2012/27הגב לתגובה זו0 0שמנסה לבנות קריירה על קריאייטיב מחו"ל מה יהיה איתכם??? וטוקבקיסטים יקרים, מה אתם מהללים אותם כל היום? הוא אמור לעשות קריאייטיב כזה, לא לכתוב טורים :)סגור
-
8.אסי, כרגיל תגובתי היחידה היא "אמן".יאיר ויס 10/2012/26הגב לתגובה זו0 0כל מילה שכתבת מדויקת לחלוטין בעיניי(אפרופו תובנות מדויקות וחדות) וגם אני מאמין שעם כל הדאווין הטכנוטלוגי-דיגיטלי-גאדג'טי שמתחמק מהעיקר, לעולם לא יהיה תחליף למשפט אחד שיושב על תובנה אחת מבריקה ומסר קולע.סגור
- טען עוד
-
7.טובמיכל 10/2012/25הגב לתגובה זו0 0כמו תמידסגור
-
6.מרתק. תודה אסי! (ל"ת)אילי 10/2012/25הגב לתגובה זו0 0סגור
-
5.you dont win a silver you lose a goldתנובאי 10/2012/25הגב לתגובה זו0 0צרוב לי בזיכרון מאחת הרצאות הקריאיטיב המבריקות שהוא עשה לי כלקוח איש לא קל לעבודה, אבל סמכתי וישנתי טוב בלילה, אנלייק הנהלת הקריאיטיב בגיתם של היוםסגור
-
4.יפה לראות שאסי נשאר חסיד של קונספט ושל רעיוןלא סייקביץ 10/2012/25הגב לתגובה זו0 0כמה מנהלים כאלה יש בענף היום? גוד אולד סקול, גוד סוליד וורקסגור
-
עקשן נשאר עקשן (ל"ת)גם לא סייקביץ 10/2012/25הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.חזק מאוד! (ל"ת)מולי 10/2012/25הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.מודעה מבריקה (ל"ת)שרון 10/2012/25הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.מודעה חכמהשירי 10/2012/25הגב לתגובה זו0 0בלי הרבה מאמץסגור


