מינויים

אחרי הזעם שעוררה: ח"כ ג'ידא רינאוי-זועבי בג'וב יוקרתי חדש

חודש אחרי שהפילה את ההצבעה הראשונה על חוק הגיוס, חברת הכנסת ג'ידא רינאוי-זועבי מקבלת ג'וב יוקרתי מעבר לים, ותקבל לידיה את הקונסוליה הישראלית בשנגחאי
מערכת ice |  1
ניצן זועבי (צילום פלאש 90)
שר החוץ יאיר לפיד הודיע לפני שעה קלה כי החליט למנות את חברת הכנסת ג׳ידא רינאוי- זועבי לקונסולית הכללית של ישראל בשנחאי. לפי דהתייחס למינוי  ואמר, "ח"כ רינאוי- זועבי מגיעה עם ניסיון ניהולי עשיר ורקע כלכלי וציבורי מגוון ומרשים. אני מאחל לה הצלחה ובטוח שהיא תוביל את הקונסוליה הכללית של ישראל בשנגחאי להישגים חדשים וחשובים".
עוד הוסיף לפיד, "אין חולק על חשיבותה של סין בכלל ושל שנגחאי בפרט לכלכלה העולמית. יחסינו הכלכליים עם סין הם מנוע צמיחה חשוב לכלכלת ישראל ויש להמשיך ולקדמם".
רינאוי- זועבי התייחסה אף היא למינויה כקונסולית, "זוהי זכות גדולה להיות האישה הערביה הראשונה בתפקיד דיפלומטי כה בכיר. אני שמחה שיתאפשר לי לתרום למשימה החשובה של הידוק שיתוף הפעולה הכלכלי, המסחרי והתרבותי עם אחת משותפותיה הכלכליות המשמעותיות של ישראל בעולם מהקונסוליה הכללית הישראלית בשנגחאי, מרכז עצבים חשוב של הכלכלה הגלובלית״.
 
מאחורי הקלעים נזכיר כי לפני חודש עוררה רינאוי-זועבי סערה בסיעת מרץ ובקואליציה בהצבעה על חוק הגיוס. כזכור, הצעת החוק נפלה בעיקר משום שח"כ רינאוי-זועבי ממרצ לא עדכנה את מפלגתה על כוונתה להתנגד להצעת החוק ולהחרים את ההצבעה, במחאה על הנטיעות בנגב וקידום חוק האזרחות.
בעקבות כך, בקואליציה שאף שקלו להטיל עליה סנקציות, ויו"ר מרצ ניצן הורוביץ נזף בח״כ רינאוי זועבי שהצביעה נגד חוק הגיוס והיא תזומן לבירור, "רואים את הדבר הזה בחומרה". חוק הגיוס, שנועד כדי להסדיר את גיוס בני הישיבות לצה"ל, נפל בקריאה ראשונה בכנסת בעקבות היעדרותה של הח"כית בתיקו 54-54.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חכו לבחירות
    יובל 02/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הדחליל שר החוץ יועף לכל הרוחות עם כל המנויים שלו
    סגור