משפט

חוק הגיוס עבר בכנסת. גפני תקף: "לא מתביישים. ביזיון"

לאחר שבפעם הקודמת חוק הגיוס נפל בהצבעה עקב חוסר משמעת קואליציונית, כעת הוא עבר ברוב של 51 מול 48
מערכת ice |  1
משה גפני (צילום אוליבייה פיטוסי פלאש 90)
חוק הגיוס עבר הערב (שני) בהצבעה במליאת הכנסת, לאחר שבפעם הקודמת הוא נפל בגלל חברת הכנסת ג'ידא רינאוי זועבי ממרצ שלא צייתה למשמעת הקואליציונית והצביעה נגד החוק. כעת, החוק עבר ברוב של 51 תומכים מול 48 מתנגדים.
חוק הגיוס הוא בעל תוקף של שנה, ובכל שנה צריך להצביע עליו מחדש. עיקרי החוק:
גיל הפטור ירד ל-21 באופן מיידי, יוקמו מנגנוני הכשרה מקצועית והכשרה לשירותי הצלה וחסד של שלושה חודשים תוך הצטרפות למערך המילואים. 
החל מעוד 24 חודשים, ובהתאם לקידום מתווה השירות, יועלה גיל הפטור ל-22, כשמי שיצטרף למשמר הלאומי ויקבל את ההכשרה הנדרשת, או יזכה להכשרה תעסוקתית איכותית, ימשיך לקבל פטור בגיל 21.
בתום שנה נוספת, יועלה גיל הפטור ל-23, תוך קיום אותו ההסדר.
 
במקביל, גם כאשר יועלה גיל הפטור לגילאי 22 ו-23, יוכל צעיר חרדי להשתחרר משירות חובה בצה"ל כבר בגיל 21, באם יצטרף לשוק התעסוקה ע"י ביצוע מסלול הכשרה מקצועית או הכשרה לפעילות ביטחונית / חירום / הצלה.
 
ח"כ משה גפני מיהדות התורה תקף את הקואליציה על העברת החוק: "אתם לא מתביישים להטיף לנו מוסר שאתם משתמטים מלימוד תורה ומלימודי יהדות?!" לאחר שעבר החוק הוא תקף ממקומו במליאה: "בושה וחרפה", כשרה"מ ושר החוץ נראים מרוצים ונינוחים.
ח"כ יואב קיש מהליכוד, שקוזז עם ח"כ מאזן גנאיים מרע"ם, התרעם היום מוקדם יותר על כך שקיזזו אותו עם ח"כ שבפעם הקודמת נמנע בהצבעה. קיש איים שיבוא להצביע בכנסת על אף היותו חולה קורונה מאומת: "כולם יודעים שמאזן כפי שעשה בעבר בחוק הזה הוא נמנע. כלומר הקואליציה מנצלת את זה שאני מאומת ונותנת חבר כנסת שלא תומך בחוק כקיזוז. בכוונתי לצאת מביתי ולהגיע להצבעה. אנהג בשיא הזהירות והריחוק אבל מטריד ומדאיג אותי שאני עלול לסכן אנשים. לא מצליח להבין את התנהלות הקואליציה". למרות האיום, קיש לא הגיע להצביע בהיותו חולה, וכעת אפשר לראות שגם אם היה מגיע, לא היה מונע את מעבר החוק.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    טוב מאוד
    משה 02/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גפני במקום להפגנות שלח אותם לעבוד
    סגור