מינויים

אין יו"ר לחברת החשמל: ההנהלה משותקת, אמסלם לא חותם

אין נשיא לביהמ"ש העליון, אין יו"ר לרשות שוק ההון וגם לתפקיד הבכיר באחת החברות הציבוריות החשובות ביותר - הממשלה לא ממנה איש. שר האנרגיה ישראל כץ הכריז מצדו על מועמדת מתאימה לתפקיד, אלא שהשר האחראי על רשות החברות הממשלתיות מתנגד. המשמעות: מחודש דצמבר הדירקטוריון לא יוכל לתפקד
מערכת ice |  10
דודי אמסלם ומיכל רוזנבוים (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג, ויקיפדיה)
מנהלת רשות החברות מיכל רוזנבוים שלחה ביום רביעי מכתב לשר לשיתוף פעולה אזורי דוד אמסלם, האמון על רשות החברות הממשלתיות. במכתבה הפצירה בבכיר הליכוד למנות יו"ר לחברת החשמל, נוכח חיוניות משק האנרגיה בשעת המלחמה. רוזנבוים הזהירה כי משמעות העיכוב המתמשך מינוי הוא שהדריקטוריון לא יוכל לתפקד מתחילת חודש דצמבר, משום מספר הדירקטורים ירד מתחת למספר המינמלי הנדרש. 
ממשלות נתניהו ידועות בחיבתן למינוי ממלאי מקום לתפקידים בכירים, ועיכוב מינויים קיימים בתואנות כאלה ואחרות. עתה, מתברר שדווקא בשעת הלחימה חברת החשמל עדיין פועלת ללא יו"ר. "במסגרת פגישה שהתקיימה עם שר האנרגיה, הוא עדכן אותנו שחתם שוב על הבקשה לקדם את המינוי של גברת אלונה שפר לדירקטורית בחברה כמי שמיועדת לכהן כיו"ר דירקטוריון החברה", כתבה רוזנבוים.
 
"על בקשה זו לא חתמת, הגם שמזה תקופה ארוכה ביותר מתנהלת חברת החשמל ללא יו"ר. על מנת שרשות החברות תוכל לטפל במינוי זה, נדרשת חתימתך", הוסיפה רוזנבוים. על פי מנהלת רשות החברות, החל מה-4 בדצמבר ירד מספר הדירקטורים המכהנים מתחת למינימום הנדרש לפעילות דירקטוריון החברה, והוא לא יוכל לבצע את תפקידו עוד.  "כל עוד המועמדות של גב' שפר ליו"ר דירקטוריון לא תיחתם על ידי השר לשיתוף פעולה אזורי, המינויים שנחתמו על ידך, לא ייחתמו על ידי שר האנרגיה".
זו לא הפעם הראשונה בה השר אמסלם פועל כרצונו כשדברים אינם מתאימים לרוחו. בכיר הליכוד מעכב את החזרתם של כ-1.8 מיליארד שקל מרווחי החברות הממשלתיות לקופת המדינה. גורמים בחברות הממשלתיות מציינים כי החשש הוא שאמסלם רוצה להשתמש בכסף כמו קופה קטנה, ושזו הדרך שלו לנסות לשלוט על המנהלים בחברות, לנסות לשכנע אותם להעביר מהלכים ולהחליט כיצד יחלק את הכסף.
 
באוצר הסתמכו על הכסף שהיה אמור לעבור לקופת המדינה בתקציב ל-2024, תכננו לקחת מתוכו 1.4 מיליארד שקל לסגירת הגירעון. חלק מהסיבה שהגירעון גדל הוא כי הכסף לא עבר, השר מסרב לחתום על ההוראה שתשחרר את הכסף. בכך אמסלם פגע לא רק בהתנהלות החברות הממשלתיות, אלא ביעדי תקציב המדינה כולו.
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    עם ישראל אוהב אותך דודי (ל"ת)
    גיא קולק 11/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    הטמבל הזה עלה לו השתן לראש
    קוקו 11/2023/03
    הגב לתגובה זו
    6 1
    אמסלם לא מתאים לשמש בשום תפקיד. שיחזור לבאסטה שלו
    סגור
  • 6.
    גבר גבר
    יוסף1 11/2023/03
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אמסטף גבר גבר אני יראה להם לחזיקו אותי לי יש ביצים אומנם לא גדולות אבל ביצים מה תגידו אני שם אליכם ... ... אה אמסלגו גמד פוליטי למלא נחיתות שקיבל תפקיד בקרוב גם אתה לזרק לפח ההיסטוריה לא קם בישראל מטומטום כמוך היית יכול לעשות הרבה אבל האמת שלא ציפינו ממך לכלום לך הביתה ומהר
    סגור
  • 5.
    אמסלם החפרפרת נגד המדינה (ל"ת)
    אזרח 11/2023/03
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סגור
  • 4.
    הביתה
    דני 11/2023/03
    הגב לתגובה זו
    8 1
    שר הכי מוכשר שיש , עיקר פיעלותו סכסוכים בין כל העדות והזרמים
    סגור
  • 3.
    שר בישראל
    עמי 11/2023/03
    הגב לתגובה זו
    6 1
    הבחור פשוט לא מתפקד ולדעתי אין לו כושר ניהולי בכלל. לא יודע להסביר את עצמו ואת צידקת ההחלטה. נראה כמו כולם בממשלה הגיעו עם שריטה מהעבר ומנסים לתקן על אף שמה שקרה לפני עשרות שנים כבר לא קיים.
    סגור
  • 2.
    אמסלם המיץ של הזבל (ל"ת)
    גלי 11/2023/03
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 1.
    למה היא לא הולכת הביתה אוחסת בקרני המזבח. בושה
    אור 11/2023/03
    הגב לתגובה זו
    1 8
    יש שר בחשראל ולא פקידה ממונה מהמשלה הקודמת לכי הביתה ואיך בלי בושה מאשימים את השר. לא יעזור צודק השר וגם מחר יהיה צודק.
    סגור
  • אתה יכול להלל אותו עד מחר, אבל הוא עדיין דפקט (ל"ת)
    אלמוני 11/2023/04
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • אין מילים, הפקידה אשמה? אין קובעי מדיניות? (ל"ת)
    פטרוזיליה 11/2023/03
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור