נדל"ן ותשתיות
בשבוע הבא: העבודות יחלו, הכבישים ייחסמו – והפרויקט המהפכני יצא לדרכו
תוך כמה שנים בלבד, מאות אלפי נוסעים ייהנו ממערכת תחבורה ציבורית מתקדמת, חכמה ומהירה – אבל קודם מגיעים השיפוצים, החסימות והפקקים. איפה זה קורה, מה זה כולל ולמה זה שווה כל רגע של סבל?
המהפכה התחבורתית בעיר רחובות מתחילה לקרום אור וגידים: ביום שני הקרוב, יחלו ברחובות עבודות להקמת הקו הכחול כחלק מהפרויקט הלאומי לקידום מערכת הסעת ההמונים - BRT (Bus Rapid Transit).
הקו הכחול הוא חלק מהפרויקט הלאומי להקמת מערכת הסעת המונים על גבי רשת קווים ארצית שמוביל משרד התחבורה באמצעות נתיבי איילון, באורך של 30 ק"מ ובעלות של כ-2.9 מיליארד שקלים, אשר יחבר בין הערים קריית עקרון, רחובות, נס ציונה, ראשון לציון ויגיע למטרופולין תל אביב בנתיב תחבורה ציבורית ייעודי, סגור ומנוהל. המערכת תפעל תוך קבלת עדיפות ברמזורים ותשנה באופן מהותי את חוויית הנסיעה בתחבורה הציבורית בזכות תדירות הנסיעות ולוח זמנים מדויק ואמין.
הקו עתיד לשפר משמעותית את הנגישות למוקדי מסחר, תעסוקה, השכלה גבוהה ודיור, וצפוי לשרת כ-110 אלף נוסעים ביום וכ-30 מיליון נוסעים בשנה. התדירות הגבוהה והקיבולת הגבוהה יהפכו את הקו והמערכת כולה לאחת ממערכות התחבורה הציבורית היעילות בישראל.
העבודות על הקו, כוללות חידוש, פיתוח ושדרוג המרחב הציבורי החיוניים להתחדשות העירונית. בין היתר ישודרגו כל התשתיות בתוואי הפרויקט כולל: הטמנת רשת החשמל, שדרוג ושיפור המדרכות, תאורה מתקדמת, פיתוח נופי, שתילת עצים והפיכת התוואי למרחב עירוני שוקק שייספק מענה לצרכי העסקים, הקהילה ולכל משתמשי הדרך.
לצד ההשקעה האדירה בתשתיות רחוב הרצל, שכוללת חידוש של המרחב הציבורי – יתבצע פיתוח מאסיבי של תשתיות משלימות ברחבי העיר. רחובות תזכה להשקעת עתק חסרת תקדים של מאות מיליוני שקלים להשלמת טבעת תחבורתית חדשה, הכוללת כבישים עוקפים שייקלו על עומסי התנועה במרכז העיר ושדרוג רחובות נוספים, הסדרת רחובות מותאמים לתחבורה ציבורית, פיתוח של שבילי אופניים והולכי רגל, פיתוח אורבני הכולל שתילת עצים והטמנת רשתות חשמל.
הקו יעבור, לכל אורכו, במוקדי עניין מרכזיים כגון - צומת בית דגן, המכון הוולקני, בניין עיריית ראשון לציון, מחלף ראשונים, ספורטק נס ציונה, קניותר, פארק המדע, מכון ויצמן, המרכז הרפואי קפלן, צומת ביל"ו ותחנות רכבת ישראל בראשון לציון ורחובות. לאורך תוואי הקו מתוכננות גם: סלילת 15 ק"מ של צירי העדפה לתחבורה ציבורית לכל כיוון. סלילת 15 ק"מ של שבילי אופניים. הקמת 44 תחנות חכמות ונגישות.העבודות על הקו הכחול ברחובות, יחלו כאמור ביום שני, 19.5, בשני מקטעים ברחוב הרצל - במקטע שבין כביש 40 לרחוב שדרות הקיבוצים ובמקטע שבין רחוב הנשיא הראשון לרחוב המדע.

הדמיית רחוב בן יהודה ברחובות. עדי בואנו, ארקפאקט
את בניית תשתית הקו כולו, יובילו שלוש חברות קבלן מהמובילות בישראל שזכו לאחרונה במכרז כאשר כל חברה אמונה על ביצוע עבודות הקמה בחלק מהתוואי: קבוצת מנרב בתוואי הקו בעיר ראשון לציון, חברת שפיר הנדסה בתוואי הקו בעיר רחובות וקבוצת אורון אחזקות והשקעות בתוואי העיר נס ציונה. העבודות צפויות להסתיים בשנת 2028.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (מיל') מירי רגב: "הקו הכחול הוא חלק נוסף ומשמעותי במערכת התחבורה להסעת המונים. הרכב הקלה שתיסע על נתיבים ייעודיים ומנוהלים תספק פתרון מהיר, נקי ואמין לתושבים רבים, בצפון, בדרום ותחבר בין הפריפריה והמרכז בין מרכזי תעסוקה, מגורים וחינוך. זהו יום מרגש וצעד נוסף ביצירת רשת תחבורה ציבורית מתקדמת, אמינה ויעילה בישראל".
ראש העיר רחובות, מתן דיל: "פרויקט הקו הכחול הוא בשורה של ממש לתושבות ותושבי העיר – הוא ישפר את איכות חייהם, יאפשר התניידות מהירה, בטוחה וירוקה, ויחבר את רחובות לערים הסובבות ולמרכז הארץ באופן יעיל וחדשני. מדובר במהפכה תחבורתית שתשנה את פני העיר – מבחינה תשתיתית, כלכלית וסביבתית. תקופת העבודות על הפרויקט צפויה לייצר אתגרים עבור התושבים והעסקים באזור, אך אנו נעשה הכול כדי למזער את הפגיעה, לפעול בשקיפות וללוות אתכם לאורך כל הדרך.
אורלי שטרן מנכ"לית נתיבי איילון: "תושבי האזור, יוכלו להנות מאלטרנטיבה אמיתית של תחבורה ציבורית נוחה ואמינה בתדירות גבוהה שתשפר משמעותית את איכות חייהם. אני מברכת על השותפות הפורה עם משרד התחבורה, עיריית רחובות והערים השכנות".
עוד ב-
כזכור, כפי שפירסמנו, במכרז להקמת תשתית הקו הכחול בראשון לציון-נס ציונה-רחובות זכו שלוש חברות, מנרב, שפיר הנדסה וקבוצת אורון אחזקות. כל חברה תבצע עבודות הקמה בחלק אחר של התוואי, מנרב בראשון לציון, שפיר הנדסה ברחובות וקבוצת אורון בנס ציונה. עלות הפרויקט לתוואי כולו עומדת על כמיליארד שקל.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(34):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
31.יחסלו את רחוב הרצל ברחובות כמו את רחוב הרצל ברמלה (ל"ת)לא למדו כלום מהעבר 05/2025/20הגב לתגובה זו0 0סגור
-
30.עור וגידים יא אנאלפאבתים עור וגידיםגמיש 2000 05/2025/18הגב לתגובה זו0 0יא עילגים חסרי השכלה אוי לאותו עם שאלו הם בניוסגור
-
29.אור וגידים ? אור לגוים ! (ל"ת)מני 05/2025/18הגב לתגובה זו0 0סגור
-
28.מה עם השכונותיורם 05/2025/17הגב לתגובה זו1 0איך מגיעים לשכונות ומהשכונותסגור
-
27.נזק יותר מתועלתגון 05/2025/17הגב לתגובה זו3 0העסקים ייפגעו בדיוק אם לא יותר כמו באלנבי כיום אין אלנביסגור
- טען עוד
-
26.ירצחו גם את רחובות אחרי שחיסלו את תל הביבעכבראי 05/2025/17הגב לתגובה זו3 0ואת שדרות ירושלים ביפו. הכל שם מת, תל אביב זה בית קברות. הם רוצים רק קניוניםסגור
-
25.קוראים לזה עיר ב15 דקותלולו 05/2025/17הגב לתגובה זו0 0או בשמו האמיתי גטו, ככה בונים לכולנו עיר ב-15 דקות, זה גטו בקיצור, תתחילו להתעורר כי זה לא ייסתיים כאןסגור
-
24.לא יעבוד בשבת!!! לא ייתן שום פתרון...בזבוז מטורף 05/2025/17הגב לתגובה זו6 0רק לחשוב שמראש- בפרויקטים של מיליארדים 15% מושלח לפח!!!! לפח. ללא שימוש. ולכן גם בלי לתת פתרון אמיתי... נסעתי/עמדתי בליל הסדר - וראיתי את כלתחנות הרכבת באיילון מושבתות.... מדינת פחחחחחסגור
-
נכון. דווקא בסופש אין שום פתרון תחבורתי (ל"ת)סבבוש משהו? 05/2025/18הגב לתגובה זו0 0סגור
-
23.הקישור לכתבה טעותאבנר 05/2025/17הגב לתגובה זו0 0הפירסום על רחובות אך שפותחים הכתבה מראים מה קורה בירושליםסגור
-
22.כל הכבוד לבן גוריוןגולן 05/2025/17הגב לתגובה זו1 1ועכשיו תשפצו לנו גם את כבישי העמק/הגלבוע/ יזרעאלסגור
-
21.כל מה שלא מתחת לקרקע הוא בזבוז של כסף ובכייה לדורות (ל"ת)ד 05/2025/17הגב לתגובה זו3 0סגור
-
20.צרת התחבורה, אין שכל אין דאגותאבינעם 05/2025/17הגב לתגובה זו1 0במקום רכבת קלה עילית, רכבת תחתית תוריד משמעותית את סבל התושבים.סגור
-
19.דיבורים דיבורים.. אם בכלל זה יצא לפועל זה...אלירן 05/2025/17הגב לתגובה זו0 0זה כנראה יתחיל עכשיו והסתיים בדור הבא במקרה הטוב. אז הדור שלנו תושבי רחובות יסבול למען הדורות הבאים. אנחנו לא סין. אנחנו לא בונים כנוהם.. כל דבר דרוש פה אישורים בירוקרטיה ישיבות ודוניה.. בדיוק כמו שקורה עם הרכבת התחתית. כשאני הייתי בכיתה ז' אני זוכר שדיברו על זה.. היום אני בן 38 ולא נראה שזה צפוי להסתיים בקרובסגור
-
18.אוי רחובות אל תאמינו ללוחות הזמנים פהתל אביבית 05/2025/17הגב לתגובה זו1 0את תל אביב חונקים כבר שנים מכל הכיוונים, בתי עסק נסגרו, הפקיעו לאנשים שטח מנכסים פרטיים שלהם! לטובת הפרויקט, בנינים שוקעים, בולענים נפערים בחצרות בניינים ובכבישים. מרגיש כמו במדינת חלם תעלת בלאומליך ולא כמו בשנת 2025 :( בהצלחה הכי חשוב שלא שכחו ששרת התחבורה היא אל"מ במיל'. פתטיתסגור
-
17.למה לציין את הדרגה הצה"לית של רגב הבהמית??שלום, נוף הגליל 05/2025/17הגב לתגובה זו0 0גם אצלינו, בנוף הגליל, היא ביטלה 80% מהתחב"צ הפנימית בעיר וגרמה לשיבושים, קשיים והמתנה בלתי נסבלת לאוטובוסים. אישה חסרת אחריות ואטומה.סגור
-
16.כנו גנב בשקט הרס וחורבן לכל מרכזי הערים.למה לא קו חפור?תתעוררו 05/2025/16הגב לתגובה זו2 0היה טפשר אותם אוטבסים חשמליים במנהרות מתחת לרחוב הרצל ברחובות ותחת רחוב וויצמן בנז ציונה. לא הכול לחפור אבל מתחת לרחוב הראשי כן. פשוט מצפצפים על האזרחים רומסים פב אזרחים.סגור
-
15.בקרוב...אחד שמבין 05/2025/16הגב לתגובה זו0 0מה שעשו בחיפה לפני 10 שנים מתחילים לעשות ברחובות וראשלצ ממש מדינה מפותחתסגור
-
14.מנרב. חברה לא טובה בכלום לא מובילה בכלום עשו דריות בבאר…. 05/2025/16הגב לתגובה זו1 0בואו מדבור בישראל מכאן לא יצא יודע לכלום ובטח לא תחבורה ציבורית יותר אסון לאומי מירי טובה במטבח במיטה לא בעבודה היא אישה עם פיגור גדולסגור
-
13.למה רמזורים? (ל"ת)אבי 05/2025/16הגב לתגובה זו0 0סגור
-
12.אופטימי אך ריאלי.סקפטי. 05/2025/16הגב לתגובה זו0 0סיום עבודת משוער 2228?סגור
-
11.ומי ינהגו? הערבים ממזרח י-ם? הרסו את כל החשמליות החדשות (ל"ת)מ 05/2025/16הגב לתגובה זו1 0סגור
-
10.לארון 05/2025/16הגב לתגובה זו1 0לא כיערתם מספיק את תא חבורת מפיונרים גלובליסטיםסגור
-
9.4 שניםחכם 05/2025/16הגב לתגובה זו3 1ספרו לנכדיכם. כדי שידעו שזה התחיל בתקופתכם.... תא'ל מירי רקב הספיקה להעביר שני משפטים על נושא בתחום אחריותה בין טיסות הנופש לחו'ל, אלה החדשות האמיתיות כאן.סגור
-
8.מעבר חצייהברוך 05/2025/16הגב לתגובה זו0 0חסרים לי ארבעה מופלאים מליברפול על מעבר החצייה. התמונה הזו הזכירה לי תמונה אחרת.סגור
-
7.לא מבין תחוצפה לקחת לנו תכבישיםהחתול במגפיים 05/2025/16הגב לתגובה זו6 4אנחנו משלמים ארנונה ומפקיעים לנו את המרחב הציבורי,תבנו רכבת מתחת לכביש וגם בגשר מעל הכביש,ותשאירו את החירות להתניידסגור
-
תתרגלסדר עולמי 05/2025/16הגב לתגובה זו8 2אגנדה 2030 לוקחים לך הכל עיר 15 דקות אין ולא יהיה לך כלום תהיה תלוי כל חייך בשלטון בכל דבר ברוך הבא לאגנדה 2030סגור
-
6.שנים?דניאל 05/2025/16הגב לתגובה זו2 0לא נראה לי שתוך כמה שנים.סגור
-
5.רחובות עיר חרדית ישנה בקרתי שם אחרי 30 שנה הלם (ל"ת)אה 05/2025/16הגב לתגובה זו5 1סגור
-
4.במקום לבנות מטרו תת קרקעי בונים לך כל מיני חארטותאילן 05/2025/15הגב לתגובה זו5 0זה מה שקורה כאשר חבורת חסרי השכלה מנהלים את המדינהסגור
-
3.רחובות עיר מזוהמת שנות ה80 קפאה בזמןגיא 05/2025/15הגב לתגובה זו3 0רחובות עיר שקפאה בזמן. מלוכלכת מלאה קומבינות ...אוכלוסיה עם רוב חרדי שלא משלמים ארנונה. אני כל פעם שם ומזועזה מהלוכלוך וחוסר ההשקעה. פשוט נורא . נס ציונה ..שם אני מתגורר זה סרט אחר וטוב. דום דבר לא יעזור לעיר הזו.... גיאסגור
-
2.אני כבר שומע את רעש הטרקטורים עובדים במרץ. (ל"ת)יעקבי 05/2025/15הגב לתגובה זו2 0סגור
-
1.טעות גדולה: גלגלי גומיגדעון 05/2025/15הגב לתגובה זו4 3עלות לנוסע על גלגלי מתכת נמוכה פי 10 מהעלות של גלגלי גומי (למהנדסים: פחות חיכוך, פחות דלק). צריך לבנות טראם כמו באירופה ולא מטרונית כמו בחיפה.סגור
-
בפועל גומי זול יותראלכס3 05/2025/16הגב לתגובה זו1 0תמיד רכבת תהיה יקרה יותר מאוטובוס איפה שלא תבדוק. גם אם יש קצת חיכוךסגור



