כסף וצרכנות

מירי רגב: "לא נאפשר מחירים מופרזים" – אז למה הם מרקיעים שחקים?

בעיצומה של הסלמה ביטחונית, עם מיעוט בטיסות זרות – המחירים לשמיים ממשיכים לטפס, למרות הבטחת שרת התחבורה למנוע עליות. המצב בשדה מוכיח: כשאין תחרות, ההבטחות נמסות כמו ענן עשן בגובה 30 אלף רגל
מני הרץ |  2
ארקיע, אל על (צילום פייסבוק/ ארקיע, אל על)
הקו לניו יורק נחשב ל"בוננזה" של חברות התעופה, ונראה כי חברת התעופה ארקיע, נכנסת אט אט לשוק וצוברת תאוצה.
היום (רביעי) השיקה חברת התעופה ארקיע בקו החדש שלה לניו יורק, גם מחלקת עסקים, אולם לעיתים, כך עולה מבדיקת ice, המחירים במחלקת התיירים מזכירים דווקא את אלו שבמחלקת עסקים.
כידוע, הקו לניו יורק נחשב לקו רווחי ביותר בכל חברות התעופה, אולם כיום, רק אל על וארקיע טסים מישראל בטיסה ישירה לארה"ב, זאת עד לחזרת חברות התעופה האמריקניות. 
אז מה קורה בגזרת המחירים? הטירוף חוגג. ראשית, להשיג מקום על טיסה לארה"ב זו משימה לא פשוטה כלל ועיקר. אבל גם אם כבר מצאתם מושב, לרוב, המחיר יהיה יקר בעשרות אחוזים לעומת מה שהכרנו לפני המלחמה. זה אמנם לא חדש במיוחד, אבל עתה, אחרי ששרת התחבורה מירי רגב התחייבה כי לא תאפשר לחברות התעופה הישראליות לנצל את המצב, דומה כי הבטחותיה היו על הקרח. 
רק השבוע התחייב מנכ"ל חברת ארקיע עוז ברלוביץ' בערוץ 12 כי המחירים החזיריים שנראו בשנה שעברה על רקע עוצר הטיסות מצד חברות התעופה הזרות, לא ישובו. "אני מתחייב שהמחירים שלקחנו בפעם הקודמת לא יחזרו" אמר. 

אבל כשבחנו את המחירים בטיסות בקו הדגל החדש, לניו יורק, מצאנו כי בחלק מהטיסות המחירים קופצים מהמחיר ההתחלתי המובטח של 999 דולר, לכדי 3400 דולר לכרטיס הלוך ושוב במחלקת תיירים. זאת, כאמור, בעוד בפרסומי החברה נטען כי המחיר למחלקת עסקים מתחיל ב-1700 דולר, הרי שכאמור, במקרים לא מעטים, המחיר הזה משקף מחיר למושב במחלקת תיירים. 
על המחירים המופרזים של חברת התעופה אל על נטען רבות, אלא שעתה, לאחר משבר התעופה מאז נפילת הטיל מתימן בנתב"ג, הציגה אל על מחירי מקסימום לטיסותיה, כאשר מחיר המקסימום למחלקת תיירים לניו יורק הוא 799 דולר לכיוון. עם זאת, חשוב לציין כי קשה מאד למצוא מושבים במחיר זה, מאחר שמרבית הטיסות מלאות, עם זאת, בבדיקה שערכנו מצאנו בחודש מאי מספר תאריכים המוצעים במחיר ה"מקסימום" שפורסם על ידי אל על, שאף הוא, כאמור, גבוה בעשרות אחוזים לעומת המחירים בעבר. 
מארקיע נמסר בתגובה לice: “אנו נמצאים בעיצומה של הסלמה ביטחונית, שבמהלכה מאות טיסות של חברות זרות בוטלו או צומצמו – דבר שיצר עומס משמעותי וביקושים גבוהים לחברות התעופה הישראליות. ככל שהביקוש גובר ונותרים מקומות אחרונים בטיסות מסוימות, כך גם המחירים עולים, בהתאם לנוהג בענף, גם בימי שגרה.
יש לזכור כי אנו עדיין בתקופת מלחמה, שבה עלויות התעופה גבוהות יותר וכי החברות הישראליות, ובהן ארקיע, המשיכו לפעול לאורך כל ימי הלחימה. עם זאת, אנו מדגישים כי לא צפויה חזרה לרמות המחירים שנרשמו לאחר הירי האיראני – המחירים נותרו סבירים, במיוחד בהתחשב בנסיבות.
'ארקיע’ ממליצה להקדים ולהזמין טיסות בחברה ישראלית, על מנת ליהנות מוודאות תעופתית. לדוגמה, ארקיע מציגה מהפכת מחירים בטיסות הישירות לניו יורק – 999 דולר בלבד במגוון תאריכים רב. בנוסף היום ארקיע השיקה מחלקת עסקים יוקרתית במחיר של החל מ1750 דולר, מהנמוכים בשוק למוצר פרימיום. כמו כן, יצוין כי לא חלו שינויים במחירי הקיץ הקרוב וחגי תשרי. כל יעד מתומחר בהתאם לרמת התפוסה והביקוש, תוך ניהול אחראי שמאזן בין הביקוש הגבוה לבין המחויבות שלנו לקהל הישראלי ולשמירה על טווח מחירים נגיש ככל האפשר". 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מירי קשקשנית לא מעורבת במשרד
    בוטרוס 05/2025/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שרה חסרת יכולות למעט ניהול מפיוזי. כמו במדינות אפריקה. סחלה של הסחלה
    סגור
  • 1.
    מי סופר אותך, הגברת רגב?? (ל"ת)
    מ 05/2025/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור