נדל"ן ותשתיות

שכונת רמת הנשיא בבת ים מתחדשת, איך יראה המייקאובר?

הוועדה המחוזית תל אביב החליטה לאשר למתן תוקף תוכנית להתחדשות עירונית בשכונת רמת הנשיא בבת ים. במקום 8 מבני מגורים בני 4 קומות ובהם 224 יחידות דיור - 964 יחידות דיור, 5,550 מ"ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה ו-5 דונם עבור מבני ציבור
כפיר אדר |  4
הדמיית השכונה בבת ים (צילום אילן פיבקו אדריכלים)
הוועדה המחוזית לתכנון ובניה תל אביב, בראשות אדר' דניאלה פוסק, החליטה לאשר למתן תוקף תוכנית להתחדשות עירונית בשכונת רמת הנשיא בבת ים. התוכנית הינה על שטח של כ-21 דונם, וממוקמת בתחום הרחובות - כ"ט בנובמבר בצפון, נתיבי איילון ממזרח, רחוב הרב ניסים יצחק מדרום וממשיכה את הבינוי הקיים ממערב .
התוכנית כוללת 964 יחידות דיור שיוקמו ב-4 מגדלים של 25-37 קומות לאורך רחוב כ"ט בנובמבר וב-6 מבני מגורים בני 10 קומות לאורך רחוב הרב ניסים יצחק. מתוך כלל יחידות הדיור, 337 יוקצו עבור דירות קטנות בהן 194 דירות קטנות במיוחד בשטח של 55 מ"ר. התוכנית תחליף 8 מבני מגורים בני 4 קומות ובהם 224 יחידות דיור המצויים כיום במתחם.
שני מהמגדלים המזרחיים במתחם (הצמודים לנתיבי איילון) שבגובה 37 קומות כוללים קומת מסחר עם חזית כלפי רחוב כ"ט בנובמבר ומעליה מגורים. זוג המגדלים הנוסף בחלק המערבי של המתחם (מערבית לרחוב אסירי ציון) ישלבו קומת מסחר ועוד ארבע קומות תעסוקה ומעליהם מגורים. סך הכל התוכנית כוללת 5,550 מ"ר לשימושי מסחר ותעסוקה.
כמו כן, התוכנית מקצה שטח משמעותי במרכז המתחם עבור מבנה ציבור בהיקף של 5 דונם שישמש לטובת בית ספר יסודי, חינוך, דת, תרבות, ספורט, קהילה ורווחה ומוסדות עירייה. בהיבט התחבורתי, המתחם סמוך לתחנות אוטובוס על ציר נת"צ ברחוב כ"ט בנובמבר ובמרחק של כ-700 מ' מתחנה של הקו האדום על רחוב ניסנבאום ותחנות רכבת ישראל. התוכנית כוללת תקן חנייה נמוך (הדירות הקטנות ללא תקן חנייה בכלל, מה שיהפוך אותן לזולות יחסית). 
יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובניה תל אביב, אדר' דניאלה פוסק, ציינה כי "מדובר בתוכנית התחדשות עירונית רחבת היקף אשר הותאמה למדיניות הועדה המחוזית וכוללת בניה מעורבת של מגדלים ובניה מרקמית, מסחר ותעסוקה, מגורים מסוגים שונים: למשפחות, זוגות צעירים ויחידים. כמו כן, התוכנית מקצה שטח לבי"ס ושטחי ציבור נוספים אשר ישולבו בבניינים כך שמירב השירותים הנדרשים לתושבים העתידיים יינתנו בתחום התוכנית".
אמיר הלר המשנה למנכ"ל בקבוצת אלמוג התייחס לאישור הוועדה המחוזית: "אנו שמחים ונרגשים לנוכח ההחלטה, לאשר את התוכנית רבת ההיקפים הזאת, עליה אנו עמלים מזה שנים, זוהי ללא ספק בשורה מרגשת עבור הדיירים שעשו איתנו דרך ארוכה ורבת מכשולים. הפרויקט הזה הוא התגשמות של תכנון הוליסטי שהתחדשות עירונית אמורה לספק, הכולל עירוב שימושים ומענה למגורים מודרניים במרכזי הערים. בהזדמנות זאת חשוב לציין את יפה לוי- זוהר הדר ניהול דיירים, מיכאל גבע עו"ד הדיירים, זיו כספי עו"ד החברה ואילן פיבקו אדריכל התוכנית". 
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    איזה טעות זאת פינוי בינוי בכיה לדורות
    קול ההיגיון 04/2021/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גם ככה בת ים עיר צפופה מאוד מה עכשיו תהיה הרבה יותר צפופה , התושבים פה ברמת הנשיא קשיי יום מה שהמדינה עושה פשות מכריחה את התושבים לעזוב , יותר פשוט לעשות תמ"א 38 ככה יהיה פחות צפיפות והתושבים יוכלו להמשיך לגור כאן בכיייף. פינוי בינוי בכיה לדורות.
    סגור
  • 2.
    כתבה שיווקית של היזם. התכנית אושרה מזמן במחוזית אבל
    דייר בפרוייקט 04/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה לא מתקדם כי העיריית מתנגדת. היזם צריך עכשיו להגיש בקשה להיתר תוך 3 חודשים אחרת התכנית מתבטלת. מ 2013 אנחנו מחכים לפינוי בינוי שם, כל פעם יש עיכוב אחר. אני את הדירה שלי שם מוכר
    סגור
  • 1.
    רמת הנשיא
    יעל 04/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    רמת יוסף היא הפח אשפה של בת ים? למה לא עושים כלום ברמת יוסף שנראית גרוע מעזה???
    סגור
  • כל עיר צריכה דאונטאון בשביל הפועלים (ל"ת)
    מבין 04/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור