נדל"ן ותשתיות

ראש עיריית ערד תקף את החרדים, ליצמן: "אפליה זדונית וגזענית"

שר הבינוי והשיכון לשעבר, יעקב ליצמן, מגיב לדבריו החריפים של ראש עיריית ערד, ניסן בן חמו נגד האוכלוסייה החרדית בעיר: "על כל ראש עיר לדעת כי מדינה מתוקנת לא תסבול אפליה זדונית וגזענית נגד קבוצת אוכלוסייה זו או אחרת"

אריאל נוי |  7
יעקב ליצמן (צילום אתר הכנסת)
חבר הכנסת יעקב ליצמן מגיב היום (שני) לריאיון עם ראש עיריית ערד ניסן בן חמו, שהטיח ביקורות קשות בשר השיכון לשעבר וכינה אותו "מלאך החבלה הראשי".
כזכור, בראיון ל-ice, אמר בן חמו כי פיצח את הנוסחה איך לגרום לחרדים לעזוב את העיר: "לשמחתי הרבה  אחרי 6 שנים בעבודה מאומצת הצלחנו לפצח את שוק הנדל"ן בערד ולגרום לחרדים לעזוב את העיר", והוסיף: "ברגע שמחירי הנדל"ן עולים, זה עוצר את האוכלוסייה החרדית. לא הפגנות נגדם - רק הכסף מדבר. ברגע שהמחירים עלו, חסידי גור התחילו לרכוש דירות בדימונה".
ראש עיריית ערד אף יצא נגד ליצמן עצמו וחשף כי לא קיבל תקציב אם לא יבנה יחידות דיור לחסידות גור אליה משתייך ליצמן: "מי שהיה מלאך החבלה הראשי, נגיד את זה בעדינות זה יעקב ליצמן.  הוא הבין שיש גם ראש עיר שפעם ראשונה שם את הסיעה שלו באופוזיציה אחרי שלושים שנה. ליצמן כשר בריאות ושיכון ניסה לחבל בעניינים בערד. הנזק הכי גדול שהוא עשה הצליח לעצור תקציב לעיר שהצלחתי לקדם יחד עם יואב גלנט, שאמור לסייע בכל הפרמטרים של חינוך, של בריאות ועוד. גלנט זימן אותי ואמר שאין תקציב אם אתה לא נותן לו 600 יחידות דיור עבור החסידים בערד".
בן חמו סירב להצעה "אני לא חושב שצריך לתת את זה כמו שאין 600 יחידות מיוחדות לבני מקום שעשו צבא, לא יהיה 600 יחידות דיור לחסידות גור. אז לא קיבלתי את התקציב".
ליצמן: "הדרישה של בן חמו הייתה גזענית וחוצפנית"
שר השיכון לשעבר מגיב בתקיפות ל-ice לדבריו הקשים של בן חמו ובלשכתו מסרו כי "חבר הכנסת הרב ליצמן פעל רבות למניעת אפליה כלפי ציבורים מסוימים בערד. כל האמירות שכביכול נאמרו איומים או ביטויים כלפי ראש העיר ברמה האישית או הציבורית אינן נכונות ואינן קרובות לאמת. ההיפך הוא הנכון, כשבן חמו הציג לליצמן דרישה לעצור הבאת תושבים חרדים לעיר כתנאי למתן כיתות לימוד לתושבים המתגוררים בערד. מדובר בדרישה גזענית וחוצפנית. נסו לתאר שראש עיר היה דורש זאת כלפי אתיופים או ערבים איזו סערה ציבורית היתה מתרחשת". 
על האפליה כביכול נגד החרדים, כתב ליצמן: "על כל ראש עיר לדעת כי מדינה מתוקנת לא תסבול אפליה זדונית וגזענית נגד קבוצת אוכלוסייה זו או אחרת, וכי תפקידם של נציגי ציבור לעמוד על מתן שירות הוגן ושוויוני לאזרחים תושבי העיר ללא הבדל בין האוכלוסיות".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    לך תעשה חמוצים
    ליצמן החמוץ 06/2021/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לקחו לליצמן את השמנה.פותח ג'ורה.כאילו שהתורה של אבא שלו הגלותי
    סגור
  • 4.
    ליצמן וחבורתו פרזיטים
    יגאל 06/2021/22
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תתגיסו ותתחילו לעבוד.
    סגור
  • 3.
    ראש עיר מגעיל וגזען (ל"ת)
    גועל נפש 06/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 6
    סגור
  • ממש לא , כל הכבוד לו (ל"ת)
    רן 06/2021/26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • ראש עיר מצויין
    אאא 06/2021/26
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מי שמגעיל וגנב ונותן חסות לפדופילית הוא ליצמן הפושע שגם הפר את התקנות בזמן סגר הקורונה ונתן "דוגמא אישית" לצאן מרעיתו הפינגווינים...מבקש סליחה מהפינגווינים האמיתיים
    סגור
  • 2.
    וואאא. איזו שחיתות.!!! אכזבה מגלנט חבל לא האמנתי (ל"ת)
    איש 06/2021/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    נו מתי המוקיון לפיד ובנט מטפלים בקורונה שחזרה? (ל"ת)
    זה כתוב בספר של בנט? 06/2021/21
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור