נדל"ן ותשתיות

חברה קנדית תקים מתחם מגורים חדש בשכונת יד אליהו בתל אביב

ביוורהול ישראל תבנה ביד אליהו פרויקט המשלב שני בנייני מגורים לצד מעונות סטודנטים 
התקבל היתר בניה, עלות כ-163 מיליון שקל 
אריאל נוי | 
ביוורהול ישראל תבנה בשכונת יד אליהו (צילום 3DIVISION)
חברת ביוורהול הקנדית מגיעה לישראל: תבנה מתחם מגורים חדש בשכונת יד אליהו בתל אביב. המתחם יכלול 2 בניינים בני 9 קומות אשר יכללו 87 יח"ד, כאשר רובן הינן דירות 2-3 חדרים (סה"כ 63 יח"ד) והשאר דירות 4,5 חדרים, דירות גן עם מרתף פרטי ופנטהאוזים. בצמוד לפרויקט ולמתחם המכללות, תקים החברה מתחם להשכרה ארוכת טווח של יחידות דיור לאוכלוסיית הסטודנטים שיכלול 214 דירות סטודיו ודירות 2 חדרים. את המתחם תכנן משרד האדריכלים קיקה ברא"ז אדריכלים ומתכנני ערים.
החברה קיבלה היתר בנייה, וחתמה השבוע על הסכם לביצוע הפרויקט עם חברת סיון ביצוע בבעלותו של סיון ברקוביץ ובבעלות חברת צמח המרמן כאשר עלות הבנייה מוערכת בהיקף של כ-163 מיליוני שקלים, חברת שביב מהנדסים נבחרה לחברת הניהול והפיקוח.
דירות 2 חדרים בשטח של 63 מ"ר ו 10 מ"ר מרפסת ישווקו במחיר של החל מ-2.350 מיליון שקל, ודירות 3 חדרים יימכרו החל מ-2.775 מיליון שקל. שני בנייני המגורים מחוברים באמצעות לובי מעוצב הכולל גם חדר טרקלין דיירים ומטבחון לשימוש הדיירים.
האדריכלית קיקה ברא"ז על פרוייקט המעונות בשכונת יד אליהו "פרוייקט מעונות הסטודנטים יבנה בסמוך למתחם המכללות. מדרום המגרש אליו עתידה לעבור מכללת אפקה".   
השטח משתרע על כ-16 דונם וממוקם בלב שכונת יד אליהו. לאורך רחוב משה דיין.  הפרוייקט מכיל 2 בנייני מגורים ובניין נוסף המשמש כמעונות לסטודנטים לשוק החופשי. 
בנייני המגורים מוקמו בחזית המגרש על דרך משה דיין, ומעונות הסטודנטים בעומק המגרש לאורך כביש ללא מוצא, שיוצא משדרות משה דיין ומהווה את הגישה לכל שלושת הבניינים. חניון משותף בן 2 קומות מחבר ביניהם בקומות המרתפים.
מתחם המעונות מתוכן בצורת L שחובקת כיכר עירונית מדורגת לרווחת הסטודנטים, עוד בתוכנית חובי רחב ידיים בתוך קוביית זכוכית שמשקיפה הן לנוף הפתוח דרומה והן לכיכר הקדמית.
קיקה מוסיפה כי הבניין בן 9 קומות כולל 214 יחידות מעונות במגוון גדלים, כאשר רוב היחידות גדולות מהמקובל וכוללת פינת הסבה בנוסף לפינת השינה. לדבריה "ברוב היחידות מתוכננות מרפסות, אך יחודו של הפרויקט במרפסות משותפות, בגובה כפול הממוקמות בקצוות המסדרונות בפינות הבניין ומהוות מקום התכנסות לסטודנטים מחד ואלמנט עיצובי לבניין מאידך". 
עיצוב הבניין נבע מהשימושים שלו – משחק בנוי שקוף במעקות המרפסות כמו גם הגריעות בפינות הבניינים למרפסות המשותפות. אלמנט הכניסה מאופיין בקיר מסך לכל גובה הבניין שמשתלב בקיר הזכוכית שעוטף את קומת הקרקע. 
ארז דינר, מנהל חטיבת המגורים באלדר שיווק פרויקטים המשווקת את הפרויקט, מסביר כי "הפרויקט פונה לקהל יעד צעיר ודינאמי, רווקים ורווקות תושבי העיר, משפחות צעירות ומשקיעים, המזהים את הפוטנציאל והמחירים השפויים של השכונה התל אביבית ומתחברים לאופי השכונתי המיוחד שלה. הדירות בפרויקט מתוכננות בצורה פונקציונלית כך שדירות 3 חדרים יכללו חדר מאסטר הורים עם חדר רחצה ופינת ארונות. בדירות 2 חדרים מתוכננת גם "פינת עבודה" ללימודים ועבודה מהבית, במיוחד עבור הסטודנטים ודור ההיי-טק העובד היום "מרחוק" ובפרט בעידן הפוסט קורונה". 
עוד יצוין, כי הקו הסגול של הרכבת הקלה, שהעבודות להקמתו החלו ב-2019, יחלוף בגבולה הדרומי של השכונה, על דרך ההגנה, ותושבי השכונה ייהנו ע"פ התוכניות מ-4 תחנות סמוכות לביתם ולנגישות מקסימלית למרכז תל אביב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה