נדל"ן ותשתיות
מה יקום במקום טחנת הקמח ההיסטורית בירושלים?
החלו העבודות להריסת הטחנה בירושלים לטובת הקמת פרויקט בנייה עתידי תכנית, הינה בשטח של 13.5 דונם וממוקמת במיקום בטחנת הקמח ההיסטורית בשכונת קרית משה. ליאון: "אנחנו עתידים להשיק במקום זה, תוכנית גדולה שתענה על צרכים עירוניים למען התושבים בסביבה"
אתמול (שני) התקיים טקס רשמי לפתיחת העבודות להריסת טחנת הקמח ההיסטורית של ירושלים בגבעת שאול. עבודות ההריסה יתאפשרו בעקבות היתר להריסה על-ידי עיריית ירושלים.
ההיתר שניתן על-ידי הוועדה המקומית לתכנון ובניה (רשות רישוי), הינו להריסה, דיפון, חפירה וביסוס במתחם טחנת הקמת בשכונת קריית משה, ברחוב בית הדפוס 1. מדובר במגרש המהווה "אזור תעשיה", אשר בשלב זה ניתן לו היתר חפירה עבור בניה עתידית המתוכננת לשמש עבור מגורים, מלונאות, מסחר ותעסוקה.
במקביל, הוגשה למחלקת הרישוי בקשה נוספת לקומות התת קרקעיות של המתחם – 4 קומות מרתפים לחניה תת קרקעית. בשלב זה, מבוקשים ההיתרים מכוח תכנית המתאר לירושלים לפיה המתחם מיועד לתעשייה, במסגרתו מותרת בנייה של 224% ב- 4 קומות.
תכנית הבניה העתידית המתוכננת במקום, ואשר אמורה לקבל את אישור הגורמים המוסמכים, הינה בשטח של 13.5 דונם וממוקמת כאמור במיקום בו שכנה בעבר טחנת הקמח ההיסטורית בשכונת קרית משה. התכנית תחומה ע"י הרחובות פרבשטיין (ממזרח), ובית הדפוס (מצפון), ושטחה גובל מצפון לשטח בו עתידה להיבנות דרך שתחבר את האזור לכביש 16.
מטרת התכנית המתוכננת לקום בעתיד הינה פיתוח האזור והקמת מתחם אינטנסיבי ובו עירוב שימושים לתעסוקה, מסחר, מגורים ומלונאות. בנוסף, גם לשימושים ציבוריים ושטחים פתוחים ומגוונים לרווחת התושבים, תוך ניצול מיקומו האסטרטגי של המתחם, בין 3 שכונות מרכזיות בעיר (בית הכרם, קרית משה וגבעת שאול), הקרבה לכביש 16, המהווה כניסה חדשה לעיר וקרבה לתחנות הרכבת הקלה המתוכננות והקיימות.
התכנית העתידית המתוכננת במתחם משלבת בינוי לאורך רחוב פרבשטיין ורחוב בית הדפוס והקמת שני מגדלים עד 30 קומות. בקומת הקרקע מתוכנן שטח פתוח לרווחת כלל הציבור, שיתחם בבניה מרקמית ומסחרית פעילה, המיועדת להבטיח קיומו של מרחב עירוני תוסס. הפרויקט בתכנון ישר אדריכלים.
ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "אנחנו עתידים להשיק במקום זה, תוכנית גדולה שתענה על צרכים עירוניים למען התושבים בסביבה; היא עתידה לכלול תעסוקה, מסחר, מגורים, מלונאות, שטחים פתוחים ולא פחות חשוב – זהו מתחם אשר יהנה מנגישות תחבורתית גבוהה לכל חלקי העיר. הנגישות הזאת תושג באמצעות כביש 16 - הכביש אשר יביא שינוי משמעותי למפת התחבורה העירונית ובמרכזו שער כניסה חדש לעיר. הנגישות תושג באמצעות קווי הרכבת הקלה, אשר ירשתו את ירושלים לאורכה ולרוחבה. שורה ארוכה של פרויקטים עירוניים גדולים מצויים בימים אלו בשלבים שונים של תכנון והקמה".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(2):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
2.כבר לא מתנגד לתכניות שהורסות את העירמהנדס העיר 09/2021/14הגב לתגובה זו0 0למה? חפשו ברשת מה המשכורת של מנהל/ת מתנ"ס בדרושיםסגור
-
1.הגיע לעיר מבחוץ והורס מבפניםליאון - בלון 09/2021/14הגב לתגובה זו0 0כתב באגרת לתושבים ובכל חוברת שיוצאת בירושלים שהוא בנה עשרות כיתות חדשות- לערבים במזרח ירושלים. הוא גם נתן להם מחשב לכל ילד לקורונה. אבל- החילוניים והדתיים בירושלים לא מקבלים לא דירות ולא כיתות ולא תקציב ללימודים לבגרויות. אין עזרה לתלמידים בבתי הספר והישיבות והמערכת קורס משרד החינוך דורש מתלמידי ישיבות תיכוניות ותיכונים דתיים עבודות חלופיות קשות בשביל לשים את השם של משרד החינוך על העבודות שהם לא השקיעו בהן, על חשבון תלמידים שהממוצע שלהם ירד. רק תלמידים מסכנים יקבלו ציונים גבוהים, כי הם יעשו עבודות מהירות וקלות, ולא ראיון עם ניצול שואה או מחתרות, אלא על הסבא שרכב לארץ על חמור. עבודה של שעה וזהו זה. הציון:100סגור


