נדל"ן ותשתיות

סער קיפל את ליברמן: משכירי דירות לא ידווחו על הכנסה

חודש עבר מאז האוצר ניסה להחיל חובת דיווח של בעלי דירות המשכירים דירה בשכר דירה הנמוך מ-5,300 שקל. והיום שונתה ההחלטה בעקבות עמדת שר המשפטים ושר הבינוי והשיכון שהתנגדו לעמדת האוצר
אריאל נוי |  3
גדעון סער, אביגדור ליברמן, זאב אלקין (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, פייסבוק/אביגדור ליברמן)
ועדת השרים לחקיקה החליטה היום (חמישי) לבטל את חובת דיווח של בעלי הנכסים המשכירים דירה אחת בשכר דירה הנמוך מ-5,300 שקל. ועכשיו, לא יהיה סעיף המחייב את בעלי הדירות לדווח על הכנסתם משכירות.
הוועדה הצביעה סופית שלא לשלב סעיף המחייב את כל בעלי הדירות לדווח על הכנסתם משכירות. בכך קיבלו חברי הוועדה את עמדת שר המשפטים גדעון סער ושר הבינוי והשיכון זאב אלקין שהתנגדו לעמדת משרד האוצר.
 
כזכור, חודש עבר מאז הטיל האוצר פצצה על משקיעי הנדל"ן   ובעלי הדירות המשכירים, חובת דיווח על כל דירה מושכרת בשכר דירה הנמוך מ-5,300 שקל. היום שינו את הצעת האוצר. סער ציין בוועדה כי אין הצדקה לחייב את בעלי הדירות בישראל לדיווח עליה. זהו מהלך שיסבך אותם מבחינה ניהולית ובירוקרטית.
באוצר שדחפו למימוש חובת הדיווח טענו כי החוק החדש היה מזרים לקופת המדינה עשרות מיליוני שקלים, מדי שנה בעקבות תשלום מיסים כנדרש בחוק. באוצר טענו עוד כי מאות אלפי בעלי דירות  נהנים מהכנסה שאינה אמורה להיות פטורה ממס. אלקין טען שהחוק עלול לעלות את מחירי השכירות ברחבי הארץ מה שיצור משבר בשוק השכירות בישראל.
כאמור ניצחון ענק ללובי של משכירי הדירות שבעשור האחרון הצליח למנוע חוקים להחיל חובת תשלום מס על בעלי הדירות המשכירים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הפסד גדול לעם ישראל
    גג 08/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקבוצה קטנה שהפכה אותו לעבד, ומה שלא עושים להוריד את החזריה שפתחו הקבוצה הזו על עם שלם ,שמעשית באו והכו את דורות העתיד של המדינה למניה , במקום להשקיע במניה אנחנו והילדים שלו כולם מניות ,ומה לא עושים כדי להוריד אותם מגבינו ושישלמו מיסים על הכנסות בנתיים ללא הצלחה. לא לעולם חוסן. יש מעקה גדולה בציבור בגללם. הפסד ענק לעם ישראל החזריה תמשיך לחגוג
    סגור
  • 2.
    סער יקח אותך אלוהים
    יימח שמך 08/2021/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ואת אלקין גם
    סגור
  • 1.
    איזה חמודים, סידרו כותרת לסער?
    אני 08/2021/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אתה כשלון. אתה אפס. אין בך כלום ושום דבר. משכירי הדירות ממילא לא משלמים מס מעל 5000, אז לא עשית כלום. זבל של בן אדם, וכנראה שגם יש לך ידיים ארוכות ועיניים פוזלות לבחורות שעובדות אצלך או צריכות ממך תקציבים. אתה מעורר בי גועל.
    סגור