נדל"ן ותשתיות

קבוצת חכם רכשה קומות במגדל בת"א ב-87 מיליון שקל

קבוצת חכם השלימה רכישה של 3,000 מ"ר במגדל SKY TOWER בתל אביב ביצחק שדה ממספר בעלים פרטיים ברמת מעטפת בסכום של כ-87 מיליון שקל. 
מערכת ice |  2
דירות בתל אביב (צילום pixabay)
קבוצת חכם השלימה בימים האחרונים רכישה של למעלה מקומה וחצי במגדל SKY TOWER במתחם חסן עראפה (יצחק שדה). סה"כ נרכשו במגדל כ 3000 מ"ר ממספר בעלים פרטיים ברמת מעטפת בסכום של כ-87 מיליון שקל.
מגדל SKY TOWER הוקם במסגרת של קבוצת רכישה ועומד לקבל טופס 4 בעוד כחודש. קבוצת חכם מדווחת עוד כי בימים הקרובים תחתום על חוזה עם בעלים נוספים לרכישת 1000 מ"ר נוספים בבניין.
לדברי יותם בן חמו, מנכ"ל משותף בחכם, בתקופת הקורונה בזמן שהמשקיעים ברחו מתחום המשרדים אנחנו הגדלנו את ההשקעה בתחום המשרדים בת"א והנדלן מניב. כשאנחנו מנתחים את שוק הנדלן אנחנו לוקחים בחשבון את שוק המגורים, משרדים, מסחר, מלונות פארקים ושרותי קהילה לתושבים רק כך אפשר להבין את הפוטנציאל בשוק המשרדים שלדעתי עדין בחסר. גם בגלל פערי המחירים בשוק המגורים והמשרדים וגם בעקבות ההאצה הטכנולוגית, חברות יוניקורן, הנפקות של חברות ישראליות בוול סטריט הביקוש של חברות אלו גדל במתחמים אלו במרדף אחרי כוח עבודה איכותי.
בקורונה הייתה הזדמנות לרכוש משרדים במחיר מוזל בגלל המשבר. היום אחרי שנה וחצי המחירים עלו ב 20% ועדיין לפי האנליטיים שלנו אנו מבינים ששוק המשרדים בת"א במגדלים חדשים במע"ר הצפוני ובמע"ר הדרומי עדין במחירים זולים, ורואים את זה על בסיס רכישות במחירים גבוהים כבר היום. כחלק מהאסטרטגיה של הקבוצה קבענו יעד להשלים רכישה של 10 אלף מ"ר משרדים במרכזי העסקים בת"א בשנה הקרובה.
לדברי בן חמו, הרעיון לאחד את כל המטרז'ים האלה ל-2,3 קומות, לעשות גמר למשרדים ולהשכירם לחברת הייטק. לדבריו, בתקופת הקורונה זיהינו את הפוטנציאל בהנגשת שוק המשרדים לעצמאים ולמשקיעים קטנים. בזמן שכל המשקיעים נסוגו משוק המשרדים הבינונו את הביקוש העז למשרדים קטנים וכך פיתחנו מודל שמאפשר השקעה במשרדים קטנים. בכוונת קבוצת חכם להנגיש את המשרדים האלה לציבור הפרטי והיא תעמיד 25% מהעסקה למשקיעים פרטיים קטנים. הכוח של החברה הוא בעבודה מול חברות טכנולוגיה גדולות שמחפשות קומות שלמות להשכרה. אנו מתמחים בתכנון והלבשת משרדים מותאמים לחברות הייטק.
בחמש השנים האחרונות רכשה קבוצת חכם כ 3,000 מ"ר משרדים במרכזי עסקים בתל אביב. כך למשל מחזיקה הקבוצה במשרדים במגדל רסיטל, SKY, אקרו, WE, בסר 4. לדברי בן חמו האסטרטגיה שמנחה אותנו היא של רכישה רק במתחמים (ולא במגדל בודד) שמציעים עירוב שימושים ובמקומות אסטרטגיים ומשלבים גם חיי יום וגם חיי לילה.
אנו מתמקדים בתקופה הנוכחית במתחם יצחק שדה/ המסגר (חסן עראפה) מתוך אמונה שהמתחם הזה הולך להשיא את התשואה הגבוהה בתל אביב בעיקר בזכות עירוב שימושים שמציע המתחם כמו המע"ר הצפוני כאשר מטרתנו היא להגדיל את הניהול ואחזקת משרדים ב-10 אלף מ"ר בשנה הקרובה.
כך למשל זיהינו לאחרונה את מתחם גני שורק (בין איקאה למושב נטעים) ובשבוע הבא נחתום על חוזה לרכישת 8 דונמים כחלק ממהלך לרכישת 17 דונמים נוספים. מדובר במתחם שבו חברות יזמיות גדולות מקדמות בו תב"ע של עירוב שימושים (שיכון ובינוי רכשו שם 200 דונמים).
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לא להתקרב
    רמי י 06/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא להתקרב
    סגור
  • 1.
    לא אמין
    אביהו 02/2022/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא אמין
    סגור