נדל"ן ותשתיות

תל אביב מחפשת יזם: מי יזכה בפרויקט ענק ביפו?

עיריית תל אביב-יפו מפרסמת "קול קורא" ליזמים להוביל פרויקט התחדשות עירונית להקמת 273 דירות ביפו ג', חולדאי: "הפרויקט הזה הוא מיזם נוסף שיסייע להגדיל את היצע הדיור לטובת בני המקום, תוך שיפור איכות החיים והתשתיות בשכונה". מה תכלול התכנית?
מערכת ice | 
דירות (צילום גילי יערי פלאש 90)
עיריית תל אביב-יפו, באמצעות חברת הבת "עזרה ובצרון", ממשיכה לקדם את מודל ההתחדשות העירונית החדש שפיתחה, במסגרתו חברת "עזרה ובצרון" מארגנת את הדיירים, מתכננת את התב"ע ומביאה לאישורה בוועדה המקומית. עם  פרסום התוכנית להתנגדויות, יוצאת החברה ב"קול קורא" פומבי לבחירת יזם שיבצע את הפרויקט עבור הדיירים.
התכנית ברחוב יפת שבשכונת יפו ג', היא במתכונת פינוי-בינוי, המבנים ברחוב יפת 185-197 מונים 84 יחידות דיור, בשבעה בנייני שיכון ישנים, אשר ייהרסו וייבנו מחדש בסטנדרט בנייה חדש ומודרני. התכנון החדש כולל הקמת חמישה בניינים בבנייה מרקמית (עד 8 קומות) על רחוב יפת, והקמת מגדל בן 18 קומות בחלק האחורי של המתחם. סה"כ מתוכננות בפרויקט 273 דירות חדשות מתוכן 21 דירות מיועדות לדיור בר השגה למשך 20 שנים.
כמו כן, התכנית כוללת שטח ציבורי פתוח ואיכותי לרווחת התושבים, שטח לצורכי ציבור, קומה מסחרית על רחוב יפת, חניון תת-קרקעי, חידוש הרחוב ותכנון שבילי אופניים חדשים. בחודש ינואר האחרון אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של תל אביב-יפו את התכנית להפקדה, וכעת היא נמצאת בשלב פרסום להתנגדויות.
רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו: "קידום פרויקטי דיור ברי-השגה הוא משימה עירונית ראשונה במעלה. הדבר נכון שבעתיים ביפו, שם האוכלוסייה המקומית מתקשה לשכור דירות על רקע מחירי שוק מאמירים.  הפרויקט הזה הוא מיזם נוסף שיסייע להגדיל את היצע הדיור לטובת בני המקום, תוך שיפור איכות החיים והתשתיות בשכונה".
לדברי אלי גינזברג, מנכ"ל חברת "עזרה ובצרון": "מדובר בפרויקט רביעי שיוצא לדרך במודל הזה, ולשמחתנו, אנחנו רואים עניין רב גם בקרב בעלי דירות וגם בקרב יזמים. מדובר במודל ייחודי בכך שהוא מיטיב עם כל הצדדים. מחד, הוא מאפשר לתושבים הליך בטוח והוגן בליווי גורם בלתי תלוי הפועל ללא מטרות רווח, ומאידך, הוא מייצר וודאות ובטחון ליזם. במקום שהיזם יישא בכל עלויות התכנון ובכל הסיכון, העירייה מובילה תהליך תכנון, יחד עם הדיירים, והיזם יודע בדיוק לאן הוא נכנס ומה הוא מקבל. ולא פחות חשוב, העיר מתחדשת". 
כאמור, מדובר בפרויקט רביעי שיוצא לדרך במסגרת המודל. לשני הפרויקטים הראשונים, ברחוב לה גווארדיה וברחוב תקוע בדרום העיר, כבר נבחרו יזמים אשר העניקו תמורות משמעותיות הנעות בין 25 מ"ר ל-60 מ"ר תוספת לכל דירה. בפרויקט השלישי בכפר שלם צפוי להיבחר יזם בשבועות הקרובים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה