נדל"ן ותשתיות

הנדל"ן בזינוק מפלצתי: זו עליית המחירים שרשמה תל אביב

בכמה עלו מחירי הדירות לעומת השנה שעברה? משבר הדיור הוא לא סתם קריאת שווא, נתונים של מחירי דירות ברבעון השלישי של 2021 חושפים עליית מחירים חסרת תקדים
מערכת ice |  1
שוק הנדלן

עליית מחירי הנדל"ן - הנושא החם בישראל, כשמחירי הדירות הולכים ועולים משנה לשנה ובאופק לא נראה שיש מה שיעצור אותם מלהמשיך לעלות. נתונים שהעביר ל-ice מומחה הנדל"ן אוהד דנוס, יו"ר לשכת השמאים לשעבר, חושפים את עליית המחירים בדירות שונות שנרשמה ברבעון האחרון (שהסתיים בספטמבר), וכן בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה.

שיאנית עליית המחירים היא תל אביב. מדובר בנתונים מטורפים שנרשמים בפער בין הרבעון הנוכחי לרבעון המקביל בשנה שעברה עם עלית מחירים של לא פחות מ-18%, אחרי שבין הרבעון הקודם לרבעון הנוכחי עלו מחירי הדירות בתל אביב ב-3% אחוזים. התוצאה בשטח: דירת ארבעה חדרים בתל אביב עולה בממוצע 3,590,000 שקלים כשהמחיר הזה משקף ממוצע בעל סטיית תקן של 19%, פער משמעותי בפני עצמו בנכסים בעיר שנובעים מהבדלי איזורים.
ירושלים הבירה עם מחיר ממוצע של 2,100,000 שקלים אחרי עליה של 8% מהרבעון הקודם ו-10% מהרבעון המקביל בשנה שעברה. המחיר הממוצע בירושלים משקף סטיית תקן של 16%, גם כאן בגלל הבדלי אוכלוסיות ואיזורים שונים בעיר.

אוהד דנוס

כפר סבא רושמת זינוק של 11% במחירי הדירות מהרבעון המקביל בשנה שעברה, ומחיר ממוצע של דירת ארבעה חדרים בעיר עומד ברבעון האחרון על 2,220,000, אחרי זינוק רבעוני של 6%. רמלה רושמת ירידת מחירים ברבעון האחרון אך בשנה האחרונה, מסכמת עליה, של 9% ומחיר של דירת ארבעה חדרים בעיר עומד על ממוצע של 1,620,000 שקלים. סטיית התקן ברמלה כבר יותר מתונה ועומדת על 12%. 
 


גם בעיר הנופש הדרומית נרשמה עלית מחירים משמעותית מהרבעון המקביל כך שבשנה האחרונה עלו המחירים בעיר ב-6%. בין הרבעון השני של 2021 לרבעון השלישי, עלו מחירי הדירות בעיר ב-3% ומחיר ממוצע לדירת ארבעה חדרים עומד על 1,250,000 שקלים עם סטיית תקן של 14%. גם כאן, למרות העיר הקטנה יש הבדלי מחירים שנובעים מהמיקום ביחס למוקדי העניין המרכזיים בעיר.
אוהד דנוס התייחס לנתונים ואמר, "שוק הדיור ממשיך לדהור קדימה וביתר שאת! כרגע ניתן לומר בוודאות כי חוסר המשילות בענף הנדל"ן ניכר ו"ההמונים נוהרים אל משרדי המכירות". בראייה שנתית, העיר תל אביב, ממשיכה להוביל את טבלת עליות המחירים וכבר הגיעה לשיעור דו סיפרתי ובלתי נתפס של 18% (בעלי הממון ממשיכים לקנות דירות יקרות). אחריה ברשימה והרחק מאחור ירושלים ונתניה עם 10% עלייה שנתית ורמלה עם 9% שנתיים.  
"גם בערים שבהם מחירי הדירות ירדו, מדובר בירידות מינוריות הנובעות בעיקר ממחירי שיא ובהיצעים מקומיים טובים יחסית בתקופה הנדגמת. היקף המשכנתאות שנטל הציבור בחודש ספטמבר 2021 עמד על כ- 7.128 מיליארד שקל, גבוה בכ- 13% יחסית לחודש ספטמבר 2020".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בכמה התיקרו השכירויות-?...
    עפר מרגולין 11/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אשמח לדעת מה היתה ההתייקרות בדמי-השכירות,בשנה האחרונה ??? בת"א ובכלל...תודה
    סגור