נדל"ן ותשתיות

היסטוריה באור יהודה: פרויקט פינוי בינוי ראשון יצא לדרך

תשעה מבני שיכונים ייהרסו בפרויקט לטובת הקמה של 8 מגדלים בני 17 קומות ו-656 יח"ד. ליאת שוחט, ראש העיר: "זה רגע היסטורי עבורנו, אבל זו רק הסנונית הראשונה לשלל פרויקטים של התחדשות שמקודמים וייצאו לפועל בשנים הקרובות"
מערכת ice | 
פינוי בינוי מתחם כלנית (צילום סטודיו ישראל)
אור יהודה מצטרפת לרשימת הערים שמוציאות מהכוח אל הפועל תכניות התחדשות עירונית: היסטוריה עירונית התרחשה הבוקר (שלישי) ברחוב הכלנית בעיר, שם נהרס הבניין הראשון במסגרת פרויקט פינוי בינוי שתוביל קבוצת יובלים. הפרויקט כולל הריסה של תשעה מבני מגורים (114 יחידות דיור) שברחובות הכלנית 1-13 והאיריס 1-7.
במקום בנייני השיכונים הוותיקים יבנו 8 מגדלי מגורים בני 17 קומות ו-656 יחידות דיור, בשטח שמשתרע על פני 15.5 דונם. מדובר על תוספת של 542 יח"ד. בעלי דירות במתחם יקבלו דירה חדשה עם מרפסת, ממ"ד, מחסן וחניה פרטית. את הפרויקט מלווה מראשיתו אגף ההנדסה בעיריית אור יהודה. יזם הפרויקט הוא חברת "יובלים", על התכנון אחראי משרד האדריכלים יסקי מור סיון, והקבלן המבצע הוא חברת תדהר.
בשלב הראשון של הפרויקט ייהרסו חמישה בניינים, ומיד לאחר מכן ייבנו ארבעה בניינים במקומם. השלב השני כולל ארבעה בניינים נוספים שייהרסו ובמקומם יוקמו עוד ארבעה בניינים חדשים נוספים.
הפרויקט ממוקם בגבולה הצפוני של אור יהודה ובסמוך לצומת סביון. במסגרת התוכנית יוקצו 2 דונם לשצ"פ וכן דונם נוסף להקמת מבני ציבור ומוסדות חינוך, בהם גני ילדים ומעונות יום. עוד כוללת התוכנית הקמתו של חניון תת קרקעי בן ארבעה מפלסים לשימושם של דיירי המתחם. הפרויקט ממוקם בסמוך לתוואי שבו יעבור הקו הסגול של הרכבת הקלה ומכאן הנגישות המיטבית של הדיירים העתידיים להסעת המונים.
לפני כחמש שנים הובילה ראש העיר, ליאת שוחט, את הקמתה של מנהלת התחדשות עירונית שתכליתה להוות גוף שמחבר בין הגורמים העירוניים, היזמים והתושבים ולתכלל את כלל הפרויקטים של ההתחדשות המתקיימים בעיר. באור יהודה מקודמות תכניות התחדשות רבות שנמצאות בשלבים שונים, כאשר מתחם הכלנית הוא הראשון. גולת הכותרת היא תכנית ההתחדשות של השכונות הדרומיות הנמצאות בקו ראשון לנתב"ג. התוכנית הזו מקודמת בוותמ"ל וצפויה להיות מאושרת כבר בשנת 2023. היא נוגעת ל-2,200 משפחות בעיר, כאשר את דירותיהם הישנות יחליפו כ-10,000 יחידות דיור חדשות שייבנו בעשור הקרוב.
ליאת שוחט, ראש עיריית אור יהודה, התרגשה מאוד לראות היום את הבניין הראשון שנהרס, וציינה: "זהו רגע היסטורי ומרגש שמהווה סנונית ראשונה המבשרת את תהליכי ההתחדשות העירונית שיתרחשו באור יהודה בשנים הקרובות. מאות משפחות בבנייני שיכונים ותיקים יזכו בדירה חדשה עם ממ"ד ומעלית, עם תשתיות מחודשות וסביבת מגורים שתעבור מתיחת פנים משמעותית. הצלחת התוכנית היא תוצר של שיתוף פעולה מלא בין העירייה והדיירים שנרתמו באופן מעורר התפעלות כדי שחזון ההתחדשות העירונית יתממש בשטח". 

פרויקט קיימא באור יהודה של חברת יובלים
איציק ברוך, מנכ"ל ובעלים של חברת יובלים: "זהו יום חג ל- 114 משפחות שחייהן הולכים להשתנות ויום חג לעיר שזוכה להוציא לפועל פרויקט התחדשות עירונית ראשון בתחומה.  חברת יובלים גאה על הזכות להיות החלוצה בתחום הזה באור יהודה ולבנות עבור מאות משפחות בתים בסטנדרטים הגבוהים ביותר ובסביבת מגורים מתחדשת ואיכותית".
לצד התחדשותן של השכונות הוותיקות וקידום פרויקטים להתחדשות עירונית, נבנות כיום באור יהודה שתי שכונות מגורים חדשות "בית בפארק" ו"נווה איילון", הכוללות כ-5,500 יח"ד חדשות. בנוסף למגורים מקדמת אור יהודה את  פרויקט הדגל של העיר – מתחם העסקים והבילויים O PARK, עם כמיליון מ"ר של תעסוקה ומסחר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה