נדל"ן ותשתיות

דסק"ש מכרה בניין ב-850 מיליון דולר, זה הסכום שהפסידה

לאור השווי של הבניין במנהטן, החברה נותרה בהפסד של כ-45 מיליון דולר, אבל תזרים המזומנים שלה עלה ל-343 מיליון דולר. העסקה תושלם ב-1 באפריל 2022
מערכת ice | 
מנהטן (צילום unsplash)
בהמשך לדוחותיה הכספיים של דסק"ש בדבר הליך של בחינת מימוש אחזקותיה של החברה במגדל HSBC במנהטן, ניו יורק, בליווי בנקאי השקעות נדל"ן, מעדכנת החברה כי לאחר הליך תחרותי שהתקיים, ביום 2.12.2021 התקשרה החברה (באמצעות חברת בת בבעלותה המלאה) בהסכם מכר למכירת מלוא זכויותיה והתחייבויותיה במגדל, בכפוף לפירעון הלוואה מבנק אמריקאי.
לדוחות הכספיים של החברה לשנת 2020 שיתרתה נכון להיום הינה בסך של כ-378 מיליון דולר ארה"ב, לרוכשת שהינה צד שלישי שאינו קשור לחברה, וזאת בתמורה כוללת של 855 מיליון דולר ארה"ב, זאת בכפוף להתאמות כפי שנקבעו בהסכם המכר. בהתאם להוראותיו של הסכם המכר, הפקידה הרוכשת בידי נאמן, על חשבון התמורה, פיקדון קשיח (בלתי הדיר) בסך של 30 מיליון דולר ארה"ב.
 
בנוסף, בהתאם להוראותיו של הסכם המכר, מועד השלמת העסקה יחול ביום 1.4.2022, כפוף לזכותה של הרוכשת להקדמת מועד זה. בנוסף, לרוכשת ניתנו אפשרויות לדחות את מועד ההשלמה בשתי תקופות בנות 30 ימים כל אחת, בתמורה להגדלת הפיקדון הקשיח בסך של 5 מיליון דולר ארה"ב בגין כל הארכה. בכפוף להשלמת העסקה, צפוי לחברה תזרים מזומנים נטו בסך של כ-343 מיליון דולר ארה"ב, השווים, למועד דיווח מיידי זה, לכ-1.1 מיליארד שקל – זאת, לאחר פירעון ההלוואה הבנקאית כאמור לעיל; תשלומים מוערכים לרשויות המס; תשלום ל- Rock Real Estate Partners Limited ועלויות והיטלי מכירה. 
לאור שווי המגדל בספרי החברה ליום 30.9.2021 (כ-864 מיליון דולר אמריקאי) ולאור העלויות המצוינות לעיל, החברה צפויה לרשום הפסד נטו של כ-45 מיליון דולר. יצוין, כי ההכנסות נטו מפעילות המגדל בתקופה שממועד חתימת הסכם המכר ועד להשלמת העסקה, בסכום מוערך של כ-7 מיליון דולר ארה"ב, ייזקפו לטובת החברה. החברה בוחנת את מועד רישום ההכרה בהפסד כאמור, שירשם בדוחותיה הכספיים של החברה, אשר חלקו ירשם ברבעון הרביעי של שנת 2021, וחלקו במועד השלמת העסקה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה