נדל"ן ותשתיות

חוק המטרו מתקדם, כמה כסף כבר הושקע בפרויקט?

חוק המטרו עבר בוועדה למיזמי תשתית לאומיים, ומסדיר את סמכות רשות המטרו, שיעבור ב-24 רשויות ויכלול יותר מ-100 תחנות. וכמה אחוז מהמתחמים בסביבתו יוקצה לדיור בר השגה?
מערכת ice | 
תחנת רבין רכבת קלה תל אביב (צילום נתע)
מערכת הסעת ההמונים בגוש דן ממשיכה לצבור תאוצה. חוק המטרו עבר בוועדה למיזמי תשתית לאומיים ויועבר לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. יש לציין כי החוק שאושר דומה מאוד להצעה שהגישה הממשלה לוועדה, ומסדיר את עבודת וסמכות רשות המטרו והמועצה המאסדרת למטרו, שיעבור ב-24 רשויות מרחובות ועד רעננה וצפוי לכלול כ-109 תחנות.
החוק האמור קובע את המנגנון שיפקח וינהל את הפרויקט ואת המנגנונים שנועדו להסיר חסמים בדרך לביצוע הפרויקט התשתיתי המורכב בדמות המטרו, זאת על רקע הלקחים של המדינה מפרויקטים אחרים, בראשם הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן.

על פי החוק, תוקם כאמור מועצה מאסדרת, שימונה לה יו"ר, וכן יישבו בה מנכ"ל משרד התחבורה, הממונה על התקציבים, סמנכ"ל מרשות מקומית ונציג ציבור שימנה שר האוצר. תפקידיה יהיו בין השאר לתת אישורים, לרבות צו הפסקת עבודה מינהלי, הסרת חסמים בתיאום בין חברות תשתית ועוד.
החוק קובע כי למיזם המטרו יש עדיפות לאומית, והטיפול בו ייעשה על ידי הרשויות לפי מועדים שנקבעים בחוק. יצוין כי החוק גם קובע מנגנונים נדל"ניים שונים כמו היטלי ההשבחה בפרויקט, מס השבחת המטרו והתנאים להקניית מקרקעין למדינה. 
במסגרת תקציב המדינה הוקצו למעלה מ-6 מיליארד שקל לקידום הפרויקט, זאת בנוסף לכחצי מיליארד שקל שכבר הושקעו בתכנונו. חשוב לציין כי במתחמים הסמוכים למטרו יוקצו כ-30% למטרת דיור בר השגה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה