נדל"ן ותשתיות

זה כנס ההתחדשות העירונית שייערך לראשונה

כנס התחדשות עירונית קהילתית ייערך בתחילת החודש הבא בחיפה במעמד נציגי רשויות, מגזר שלישי ובכירי נדל"ן. הכנס, שידון בהיבטים הקהילתיים והחברתיים בפרויקטים של התחדשות עירונית, יתקיים ביוזמת ארגון ארץעיר וקרן הדרים, ויכלול פאנלים והרצאות בנושא לצד סיורים במתחמי התחדשות בחיפה
מערכת ice | 
פלייסמקינג בקריית אליעזר (צילום באדיבות ארץעיר)
לראשונה יתכנסו בחיפה נציגי משרד הבינוי והשיכון ומשרדי ממשלה נוספים לצד ארגונים חברתיים וחברות נדל"ן בכירות לדיון וכנס בנושא התחדשות עירונית קהילתית, מתוך הבנה כי צריך לשלב כוחות ולייצר בפרויקטים של התחדשות עירונית תכנון קהילתי וחברתי לצד הבינוי הפיזי. להתחדשות עירונית השפעות חברתיות, קהילתיות, סביבתיות וכלכליות משמעותיות, הנובעות מההתערבות במרחב הבנוי, ולעיתים קרובות גם מכניסה של אוכלוסייה חדשה ומעזיבה של אוכלוסייה וותיקה במתחמים מתחדשים.
 
ארגון ארץעיר העוסק בחיזוק קהילתיות עירונית בפריפריה ומתמחה בפיתוח ובינוי קהילות בפרויקטים חדשניים בעולם הנדל"ן, יחד עם קרן הדרים, הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, עיריית חיפה ובשיתוף עמותת ג'ינדאס וקרן ריאליטי יקיימו כנס בנושא ב-1 במאי במטרה להעלות למודעות את חשיבות התכנון הקהילתי בפרויקטים של התחדשות עירונית, לחשוף את העשייה הקיימת בתחום ולעודד פרויקטים נוספים.
אורי כרמל, מנכ"ל ארגון ארץעיר: "לראשונה נתכנס יחד נציגי מגזר שלישי, נציגי ממשלה ורשויות ונציגי ענף הנדל"ן כדי לדון ולבחון פרקטיקות עבודה משותפות. בשנים האחרונות אנו מבינים כי בתהליכי בינוי ובהתחדשות עירונית בפרט לא די בתכנון פיזי. הצלחת פרויקט תלויה לא רק בתכנון בניינים אלא גם בתכנון קהילתי והתייחסות להיבטים חברתיים שכן, זאת הקהילה שחיה במרחב".
ענבל שלוסברג סלע, מנהלת תחום התחדשות עירונית קהילתית בארגון ארץעיר: " אחרי עבודה עם אלפי תושבים אנחנו יודעים להגיד, שבפרויקטים של התחדשות עירונית, נדרשת עבודה קהילתית כבר בשלבים הראשונים של הפרויקט. המדינה, היזמים והרשויות המקומיות צריכים להשקיע גם באוכלוסייה בפרויקטים קהילתיים שיחזקו את האוכלוסייה הוותיקה בשכונה ויצמצמו תהליכים של דחיקה. כנס קהילה בניין עיר נועד בדיוק למטרה זו, להעלות את המודעות לצרכים הקהילתיים ולהוביל שיתופי פעולה נוספים בתחום".   
 
מאיר שמחה, סמנכ"ל הנדסה באזורים: "הבנו באזורים שחשוב לנו לתת ערך מוסף לדיירים שלנו שהוא מעבר לארבע קירות ובטון. לכן, התשתית ליצירת הקהילה מתחיל כבר משלב תכנון הפרויקט והשכונה – מיקום חדרי הדיירים ופיזורם בין הבניינים השונים, פונקציונליות מועדוני הדיירים, יצירת חדרי ג'ימבורי עבור הילדים, חדרי כושר, מרחבי עבודה משותפים ועוד. לא פעם, הדיירים שותפים לתהליך התכנוני ונותנים את דגשיהם כך שהתוצר הסופי יאפשר לנצל את מירב הפוטנציאל של המרחב השכונתי החדש ליצירת קהילה מלוכדת ומגובשת. בנוסף, בפרויקטים שלנו בנהריה ובבאר שבע, במסגרת השת"פ עם ארץעיר אנחנו ממשיכים להשקיע ולממן את הפעילות גם לאחר אכלוס וזאת כדי לייצר גרעין קהילה מספיק חזק אשר יצמח ויגדל וידע להתפתח גם בהמשך לכשנעזוב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה