נדל"ן ותשתיות

טירוף מחירי הדירות: הצעירים שעברו לגור במחסן כדי לחסוך

מחירי הדירות ממשיכים לשבור שיאים, ויש צעירים שמצאו פתרונות יצירתיים כדי לגור בערים הגדולות, ומשכירים מחסנים כדי לחסוך בהוצאות הדירה הגבוהים: "ראיתי 31 דירות לפני שמצאתי את הדירה הזו. זה הגיע למצב שצריך להתפשר - מצאתי את הדבר הכי טוב מבין כל הרע
מערכת ice |  1
דירה בהנחה (צילום פלאש 90)
מחירי הדירות ממשיכים לשבור שיאים ולהרקיע שחקים, והצעירים ממשיכים לחפש פתרונות זולים יותר. ב-N12 חשפו היום (רביעי) מספר סיפורים מקוממים במיוחד על צעירים שעברו לגור במקומות לא שגרתיים בלשון המעטה כדי לחסוך בשכר הדירה.
חן גרה במחסן שחולק לשלוש - בכל אחד מהחלקים גר דייר וחן מגדירה את הדירה שלה כדופלקס, וכל זה - 20 מטרים רבועים.  "אני מוציאה על הדירה פחות או יותר בסביבות ה-4,000 שקל בחודש", שיתפה חן. "השכירות שלי משתווה לכמעט חצי מהמשכורת שלי, הכול נורא נורא יקר". היא משתפת גם בקושי של הוצאות המחייה: "כל ירידה קטנה לסופר מסתיימת איכשהו ב-100 שקלים. זה משהו שהוא בלתי נמנע".
 
אורטל עברה לירושלים ממצפה רמון. מנוף יפה ודירת חמישה חדרים לדירה עם חדר אחד. "אני משלמת לחודש 3,000 שקלים - על דירת גלריה של 20 מטר בערך", היא סיפרה. "כשנכנסתי לכאן שילמתי 2,700 שקלים לחודש, וכדי לחדש את החוזה העלו לי ל-3,000". לטענתה, הנכס לא שווה את המחיר - במיוחד שהמחירים רק ממשיכים לעלות.
בנוסף, היא שיתפה על החוויה הלא פשוטה שהיא צריכה לעבור במהלך אירוח משפחתה בדירה: "זה מבצע כל פעם מחדש. כשההורים באים אני מביאה כיסאות מבחוץ ואז נהיה צפוף. אתמול אחייניות שלי החמודות, יעלה וירדן, היו כאן. אמרנו להן לרקוד עם ידיים צמודות לגוף, כי כל פעם משהו יכול ליפול מפה, משם - זה מבאס". 
 
איתי בן 25 מתגורר בתל אביב,- צריך לשלם סכום גבוה מאוד לשכירות על דירה, 27 מטרים רבועים של פאב תל אביבי לשעבר ב-4,500 שקל.  "המנורות של הפאב שהיה כאן עדיין נמצאות באותו המקום - ואין כסף להזיז את זה", סיפר איתי. "ראיתי 31 דירות לפני שמצאתי את הדירה הזו. זה הגיע למצב שצריך להתפשר - מצאתי את הדבר הכי טוב מבין כל הרע".
"לטענתו של המשכיר 'הדירה משופצת', אבל הקירות צהובים, המזגן מטפטף והביוב עולה", סיפר איתי. "הוא חושב שזה מיליון דולר. בראש שלו זה מלון 5 כוכבים. אם אני אגיד לו: 'בוא נאטום את זה, נצבע את זה, נסדר את זה' - הוא לא יסכים". איתי סיפר גם על החשש הגדול להעיר על תקלות בדירה במהלך החתימה השכרתה: "זה פחד אלוהים, כי אם אתה מוציא מילה לא במקום - לא מתאים לו, הוא מגזגז אותך".
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הזוגות חרדים כבר 30 שנה חיים בתנאים כאלו ואף יותר גרוע
    THKI 08/2022/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ואין פוצה פה ומפצפץ
    סגור