נדל"ן ותשתיות

בנק מזרחי טפחות נכנס לתחום ההתחדשות העירונית

במידה ותיחתם העסקה בין מזרחי טפחות לחברת היזמות העירונית אלמי, הבנק ישקיע בחברה כ-240 מיליון שקל וירכוש 20% מהחברה
מערכת ice | 
בנק מזרחי טפחות (צילום מערכת אייס)
בנק מזרחי טפחות מנהל מגעים לרכישת 20% ממניות חברת היזמות העירונית אלמי שיוזמת ובונה פרויקטי פרימיום באזורי יוקרה בתל אביב. אם העסקה תתממש, השווי של אלמי בעסקה יגיע ל-240 מיליון שקל. 
חברת אלמי, שהוקמה ב-1981 על ידי האחים אריאל וציקי אלמי, מתמחה בתחום ההתחדשות העירונית כולל פרויקטי תמ"א ופינוי-בינוי. החברה סיימה שמונה פרויקטים בתל אביב, ותשעה נוספים בשלבי תכנון. רון הוכמן, ראש זרוע השקעות בחטיבה הפיננסית של מזרחי טפחות, מנהל את המגעים מטעם הבנק. כדי לבצע את הפעילות, מזרחי טפחות תקים יחידת השקעות פנימית, זאת בניגוד לבנקים הגדולים, הפועלים, לאומי ודיסקונט, שפועלים דרך חברות-בנות. 
 
עד שנת 2021, בנק מזרחי טפחות ביצע כמה השקעות קטנות בתחום הטכנולוגיה אבל לא היה פעיל בתחום ההשקעות הריאליות. ההשקעה בתחום ההתחדשות העירונית התחילה בעסקה עם רדקו בעלות של 60 מיליון שקל.ראדקו התחדשות עירונית, שעוסקת ביזום נדל"ן למגורים, למסחר ולנדל"ן מניב, רשמה לעצמה הצלחה גדולה עם הפרויקט בקריית רפאלי בצפון אשקלון שכולל אלפי יחידות דיור. כיום יש לחברה 5,000 דירות ברחבי הארץ ושטחי מסחר רבים. 
הבנקים הגדולים משקיעים בפרוייקטי התחדשות בסכומי כסף גדולים. כך למשל בתחילת 2021 פועלים שוקי הון השקיעו כ-115 מיליון שקל באקו סיטי שפועלת ברחבי תל אביב. זרוע ההשקעות של בנק לאומי, לאומי פרטנרס, השקיע 60 מיליון שקל ורכש 20% ממניות חברת ההתחדשות העירונית אנגלאינווסט שבונה ברחבי הארץ. 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה