נדל"ן ותשתיות

מתי ניסע ברכבת לאילת? התקדמות בתכנון פרויקט המיליארדים

האם נזכה לנסוע ברכבת לאילת בשעתיים ו-10 דקות מהמרכז? מינהל התכנון העביר את תכנון המסילה לוועדה לתשתיות לאומיות, בצעד שאולי יזיז את הפרויקט התקוע הממתין לתקצוב של מיליארדי שקלים
מערכת ice |  10
אילת (צילום פלאש 90/ משה שי)
התקדמות בתכנון מסילת הרכבת לאילת, שההחלטה על הקמתה התקבלה לפני עשור אך מאז נתקעה בשל שיקולי תקציב: מינהל התכנון העביר את התוכנית לוועדה לתשתיות לאומיות במטרה לקדם את סיום תכנונה.
גלובס פרסם כי מנכ"ל מינהל התכנון, רפי אלמליח, העביר את התוכנית מהוועדה המחוזית בדרום לוועדה לתשתיות לאומיות, לבחינת האומדן הכלכלי שלה. במסגרת הליך התכנון תיבחר החלופה המיטבית לתוואי הרכבת.
כבר לפני עשור קיבלה ממשלת נתניהו החלטה על הקמת קו הרכבת. ב־2019 התקבלה החלטה נוספת על "קידום מואץ של התכנון". בדצמבר שנה שעברה סיכמו שרת התחבורה מיכאלי ושר האוצר ליברמן להעביר 30 מיליון שקל להשלמת תכנון המסילה - אולם מחלוקת על אורכה של מנהרה בתוואי תקעה את המשך התכנון.
 
חברת נתיבי ישראל (נת"י) מבצעת את תכנון הרכבת לאילת, כאשר התכנון הוא הקמת מסילה מבאר שבע לאילת באורך כ־270 ק"מ שתכלול מסילת נוסעים ומסילת מטענים. עלות הפרויקט צפויה לעמוד על בין 30 ל–40 מיליארד שקל. מדובר על חמש תחנות לנוסעים בדימונה, ספיר, יטבתה, נמל תעופה רמון ואילת.
הרכבת מתוכננת לנסוע במהירות של 250 קמ"ש ולדברי ראש עיריית אילת אלי לנקרי, במקום לנסוע לאילת מהמרכז בכ-4-5 שעות בכביש, תארך הנסיעה ברכבת כשעתיים ו-10 דקות בלבד, ובמחיר שווה לכל נפש.
הממשלה החדשה תוקם תצטרך להחליט אם לתקצב את תוכנית הרכבת לאילת. בגלובס צוין כי עד עתה אנשי המקצוע במשרדי הממשלה לא התלהבו מהרעיון, עד שהתכנון הוקפא במשך שנתיים בעבר, לנוכח העלויות הגבוהות וסדרי העדיפויות שהצביעו על הצורך להשקיע בתחבורה במטרופולינים הצפופים והפקוקים.
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    כבר יש רכבת לאילת
    דור39 12/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רכבת של משאיות, כל כך יותר הגיוני להסיע סחורות על פסים שכבר בשנות ה 50 עלו על זה.
    סגור
  • 8.
    הלוואי אבל יש רכבות מהירות יותר איתם ניתן לקצר
    מעיין 11/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגיע הזמן
    סגור
  • 7.
    אין הצדקה. מה גם שאתה תקוע בלי רכב בסאונה של אילת
    מחפוד 11/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    גם הציר שהרכבת תעבור בו יהיה בעייתי. אנחנו לא יפן.
    סגור
  • אוי אוי אוי. 20 שקל למונית יש לך? (ל"ת)
    פטריוט 04/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    עדיף רכבת מאילת לים המלח ומשם אוטובוס לירושלים
    עדיף 11/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רכבת לים המלח תחסוך עשרות מיליארדים, ובירושלים יש כבר רכבת למרכז
    סגור
  • 5.
    נשאל את המצרים
    רונל לוי 11/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתי יאשרו לנו להקים עורק תחבורה מציל חיים (לכל מחשבי העלויות ביניכם )..שיבינו שאנו לא מתחרים בבלעדיות שינוע המטען בתעלת סואץ.. אולי בחלק הקרוב לאילת המסילה צריכה להיות עילית, כדי שיובהר שאין זה לצורך שינוע מכולות. ופרנסינו.. אני לא מאחל לכם לאבד קרוב בכביש הדמים..כדי להתעורר ולעשות את עבודתכם.
    סגור
  • 4.
    לא יקרה בגלל הבדואים! כמו כביש 6 דרום!
    החימושניק של 338 11/2022/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פרוייקט כביש 6 דרום היה אמור להיות סלןל ופעיל! חברה מסודרת שזכתה במכרז החלה לעבוד. באו בדואים חארות, עשו מה שעשו וכביש 6 נשאר כמו שהוא ולא מסתיים טיפה שתוכנן מלכתחילה. היתכנות ביצוע ירדה מהפרק וגם רכבת לאילת תרד מההיתכנות בגלל הבדואים! איבדנו את מדינת ישראל בנגב!! מה לא מובן?!
    סגור
  • 3.
    סדרי עדיפות
    עומר 11/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נראה שכעת צריך להשקיע בפרויקטים אחרים וההשקעה החשובה ביותר רכבת תחתית באזור המרכז. במקביל שדרוג כביש 90. בעתיד הרחוק יותר רכבת מהירה יותר .
    סגור
  • 2.
    מהלך שיכול להפוך את היוצרות
    Mtlk 11/2022/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קודם יכול לחזק את נושא התחרות במיוחד קצרת המועד.כי אם תוך שעתים שלוש אתה ביעד.אז נופש של יומים שלוש פתאום הופך לסביר. לגבי המטענים.אוי זה החלק הכי משמעותי
    סגור
  • 1.
    שהחיינו …
    אלכס 11/2022/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ממשלת ישראל כנראה שכחה עד היום שהיא לא עסק שאמור רק להרוויח מכל השקעה… אנשים מתים בכביש הזה מכל הארץ! רק בשבוע שעבר נהרגו זוג מאילת כשהתנגש בהם מוביל רכבים! מיליארדים הוזרמו לערבים תמורת הסכמים קואליציוניים !!! אבל להציל חיי אדם בכביש דמים שאמנם פחות צפוף ממרכז הארץ אבל גובה חיי אדם על בסיס קבע זה כנראה פחות חשוב… עד שאחד הקורבנות יהיה מקורב למקבלי ההחלטות אולי זה יניע את התהליך שמזמן היה צריך לקרות. המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו… לא כתוב את זה על המציל כמה שקלים מקופת המדינה ונערי האוצר! שאגב, הכסף יתבזבז על מערכות בחירות מיותרות, כנסת מנופחת ושאר חוליי העולם והפוליטיקה בישראל,רק לא על האזרחים שממנים את כל החגיגה המיותרת. אז בבקשה מכם כנסת ישראל וביבי שנבחר ברוב מוחלט באילת (אע״פ שנהרגים בכביש מכל הארץ) , הניעו את המהלך ותראו שאתם באמת רוצים לחבר את הפריפריה למרכז ולא סתם עוד הבטחת בחירות, מאחר וזה מהלך שיכניס אתכם לספרי ההיסטוריה כשירות אמיתי לדורות הבאים…אנחנו משלמים על זה ובחרנו בכם כדי שתעשו זאת! זה רצון העם????
    סגור