נדל"ן ותשתיות

פינוי בינוי ברמת גן: בנייני ענק ומאות דירות חדשות בדרך

חברת מטרופוליס מקדמת תכנית התחדשות עירונית במתחם בדנר בלב שכונת הגפן בעיר ברמת גן, במסגרתה ייבנו 210 יח"ד חדשות בשני מגדלים בני 22 קומות
מערכת ice |  4
מתחם בדנר רמת גן (צילום קיקה בראז אדריכלים)
חברת מטרופוליס מקדמת תכנית התחדשות עירונית במתחם בדנר בלב שכונת הגפן בעיר ברמת גן, במסגרתה ייבנו 210 יח"ד חדשות בשני מגדלים בני 22 קומות. בנוסף, השטח שעליו עמד מפעל הנעליים המיתולוגי יוקצה לטובת מבני ציבור. התכנית קיבלה את המלצת ראש העיר ומהנדסת העיר רמת גן. על התכנון מופקד משרד קיקה בראז אדריכלים. החברה צופה הכנסות בהיקף של כ-330 מיליון שקל.
מדובר בעסקה מורכבת של מתחם התחדשות עירונית הכולל 7 מגרשים. בנוגע לשלושה מהם, ביניהם הקרקע של מפעל אלבה לייצור נעליים צבאיות קלות של משפחת בדנר, נחתם הסכם קומבינציה מול בעלי הקרקע. בנוגע לארבעה מגרשים נוספים נחתם הסכם לפינוי בינוי במסגרתו הגיעה החברה לרוב הדרוש בקרב בעלי הדירות לקידום הפרויקט. במתחם כולו יש היום שבעה בניינים נמוכים בני 2-4 קומות אשר צפויים להתפנות ולהיהרס.
 
לדברי אודי בלום מנכ"ל מטרופוליס, "מדובר בעסקה מורכבת במיוחד מכיוון שהיא משלבת התקשרות מול בעלי קרקע היסטוריים במגרשים לצד דיירי פינוי בינוי. התחלנו לקדם את התכנית לפני כחמש שנים. בשלב ראשון קודמה עסקת הקומבינציה, וכשראינו שהיא לקראת הבשלה התחלנו לגבש את תכנית הפינוי בינוי מול נציגויות הדיירים. התכנית קיבלה כאמור את האישור העקרוני של העירייה, ואני מעריך  שתוך שנה היא תקבל את המלצת הועדה המקומית. לאחר מכן היא תעבור לאישור הועדה המחוזית". 
מתחם בדנר ממוקם בשכונת הגפן שנחשבת לאחת משלוש השכונות המבוקשות ברמת גן. מאחורי הפרויקט ובצמוד לו משתרע גן השקדייה המושקע והמטופח, ובו מתקני שעשועים ומשחקים לילדים. המתחם קרוי על שמו של אליעזר יהודה בדנר, תעשיין ישראלי שהקים ברמת גן את המפעל לייצור נעליים "אלבה" בשנת 1939 שהעסיק למעלה מ-100 עובדים יהודים קבועים וייצר בין היתר נעליים לכוחות הביטחון. המפעל המשיך להיות מנוהל יחד עם 3 מנכדיו של אליעזר עד לסגירתו באפריל 2004.
השכונה ממוקמת במיקום מרכזי בין הרחובות אבא הלל, ז'בוטינסקי, ביאליק והמבדיל. בקרבתה מוקדי מסחר, בילוי ופנאי, מוסדות חינוך ומוסדות ציבור. פארק הירקון במרחק הליכה מהשכונה וקניון איילון במרחק דקות נסיעה. הנגישות התחבורתית לשכונה גבוהה – מרחק מאות מטרים בודדים מתחנת הרכבת הקלה של הקו האדום שצפוי להתחיל לפעול בקרוב, קרבה לציר ז'בוטינסקי המחבר לתל אביב, וקרבה ליציאה מהעיר לכיוון נתיבי איילון וכביש 4. 
השכונה נמצאת בימים אלו בעיצומה של התחדשות עירונית מקיפה, שתפיח רוח חדשה בסביבה האיכותית והוותיקה, ותשמר את היתרונות הרבים שבה. תוך שנים ספורות יתפתח בשכונה אזור אומנותי, תרבותי, צעיר ובועט, המלא בחיים לאורך כל שעות היום, עם מגוון מקומות בילוי ואווירה יוקרתית. בסביבה מקודמים פרויקטי התחדשות עירונית רבים במסגרת תנופת הפיתוח של העיר רמת גן.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    רמת פח
    דותן 12/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רמת גן עיר מסריחה! שום חשיבה מרקמית בבנייה, אין עירוב שימושים. רחובות מגעילים ובלי צורה. כבר עדיף פתח תקווה על רמת גן, על ציר הרכבת הקלה הולכת להיות בוננזה רצינית.
    סגור
  • 2.
    עובדים קשה ומשלמים מיסים בערמות
    מנותקים מהמציאות 12/2022/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עד שזה יקרה יקח לפחות 15 אם לא יותר זה באסה בפינוי ובינוי ותמא אין מה לעשות מחכים ומחכים אנשים מתאיישים למה צריכים לחכות כל כך הרבה זמן באו תראו את העיר תל אביב שנים מחכים ולא זז שוםדבר
    סגור
  • 1.
    רמת בטון
    רונן 12/2022/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    איזה עיר מזעזעת עם ראש עיר מזעזע
    סגור
  • לא נכון. עיר נהדרת. שכונת גפן נהדרת. וראש העיר סבב. (ל"ת)
    קול האמת 12/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור