נדל"ן ותשתיות

אמזון עצרה את בניית המטה העתידני שלה, המניה זינקה

לאחר שפיטרה אלפי עובדים, הודיעה החברה כי היא עוצרת את בניית קמפוס המשרדים החדש והמפואר להחריד שלה, שהיה אמור לאכלס עשרות אלפי עובדים. המשקיעים שלה מרוצים מאוד מהמהלך. משקיעי חברת הבנייה שאמורה לבצע את הפרויקט הענק הרבה פחות שמחים
יאיר מור | 
ג'ף בזוס, אמאזון (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של ג'ף בזוס, ויקיפדיה/Joe Mabel)
השפעות המשבר העולמי בהייטק ממשיכות לעורר אדוות בים הכלכלי הסוער-ממילא של השנה האחרונה. ביום שישי הודיעה אמזון כי היא דוחה את תחילת העבודות להקמת בניין המטה החדש שלה בעיר ארלינגטון שבווירג'יניה, הסמוכה לבירת ארה"ב.
סמנכ"ל הנדל"ן של אמזון, ג'ון שוֹטְלֶר, אמר לבלומברג כי החברה "נשארת מחויבת" לארלינגטון, אך מעכבת את הפרויקט היומרני, לאחר שביצעה "הערכה מחדש של תוכניות המשרדים שלנו, על מנת לוודא שהן מתאימות לצרכים העסקיים שלנו וכדי ליצור חוויה מעולה עבור עובדינו".
 
הוא הדגיש כי החברה לא מוותרת על המטה: האגף הקטן יחסית שלו – שני מגדלים שצפויים לאכלס 14,000 עובדים החל מיוני הקרוב – יושלם כמתוכנן. אך העבודות על האגף הגדול יותר – שלושה מגדלים בני 22 קומות, וביניהם מעין מגדל ספירלי עתידני, עם עצים מבפנים ומבחוץ וחללי פגישות פתוחים – תידחינה למועד בלתי ידוע. זאת לאחר שרק באפריל 2022 אושר הפרויקט הענק, ואמזון התלבטה אז האם להתחיל בעבודות מייד או לחכות מעט, ולבסוף התחייבה להתחיל בחצי הראשון של 2023.
הפרויקט הענק מתוכנן היה להסתיים ב-2030 ולאכלס 50,000 עובדים. כרגע בונים את שני הבניינים הראשונים כ-8,000 פועלים, וארבעת המבנים מעבר לכביש אמורים היו להעסיק אף יותר. עלות הפרויקט הענק 2.5 מיליארד דולר.
ההודעה הצניחה את מניית החברה האחראית על הבנייה ב-8%, בעוד אמזון עלתה ב-3%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה