מדדים ומחקרים

טסים לחו''ל? אלו הזמרים שהכי מסוכן לקנות כרטיס להופעה שלהם

חברת הסייבר הישראלית BrandShield מדווחת על עלייה של מאות אחוזים במספר האתרים המתחזים לרכישת כרטיסים להופעות בינלאומיות: ביונסה, קולדפליי, טיילור סוויפט, השמות הגדולים שמושכים לא רק מעריצים אלא גם עברייני סייבר 
מערכת ice | 
זמרת-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
‎יותר ויותר נוסעים ישראלים משלבים בקיץ הקרוב הופעות חיות של אמנים בינלאומיים בטיולים באירופה וארה״ב. אבל מאחורי הקלעים של שוק הכרטיסים מתנהלת מלחמה אחרת לגמרי. מלחמה נגד הונאות פישינג.

ב־BrandShield, חברה ישראלית המתמחה בניטור והסרת איומי רשת, חושפים: מאות אתרים מזויפים הוקמו רק בחודשים האחרונים לצורך התחזות לאתרי מכירת כרטיסים להופעות – חלקם כל כך מושקעים, שגם עין מנוסה תתקשה לזהות את ההונאה. “הביקוש הגבוה, תחושת הדחיפות והפיתוי למחיר מוזל, כל אלה יוצרים סביבה מושלמת להונאות”, אומר יואב קרן, מנכ”ל BrandShield.  “עברייני סייבר מזהים את ההתרגשות של הצרכנים – ומנצלים אותה בדיוק בנקודה הכי רגישה”.

‎בראש טבלת ההונאות: ביונסה, קולדפליי וטיילור סוויפט
‎נתוני החברה מצביעים על השמות הבולטים ביותר כיעדים להונאה: ביונסה - במקום הראשון, עם לא פחות מ־1,281 דומיינים מזויפים שנוצרו סביב הופעותיה בקיץ הקרוב. קולדפליי - להקת הענק הבריטית זוכה לעשרות אתרי הונאה חדשים לקראת סיבוב ההופעות באירופה. טיילור סוויפט - גם היא הפכה לטריגר מובהק לפעילות עבריינית ברשת, עם עשרות אתרים מתחזים שפועלים תחת שמות דומיין מטעה.
‎“השם של האמן הוא המותג - וברגע שיש דרישה עצומה, קל מאוד להקים אתר שנראה אמין, ולגרום לאנשים ללחוץ ולשלם. ההונאות לא מגיעות מאתרים נידחים. חלקם מופיעים במעלה תוצאות החיפוש בגוגל, מציגים תעודות SSL וממשקים נוחים. במקרים רבים - הכרטיסים פשוט לא קיימים, או מזויפים”, אומר קרן. ובכל זאת, יש כמה סימנים שצריכים להדליק נורה אדומה:

טכנולוגיות AI מאפשרות היום זיוף קול ווידאו ברמה שקשה להבדיל, כמובן שגם מודעות פרסום באיכות שקשה להתחקות אחרי השולחים. ולכן חשוב להיות זהירים גם בדפים ומודעות שנראות בדיוק כמו אתרים מוכרים. 
 בדקו את כתובת האתר, התחזויות רבות כוללות שינויים קלים בשם הדומיין (כגון תוספת אות או שינוי סיומת). היזהרו מהודעות חשודות – קישורים שנשלחים בוואטסאפ, מייל או מדיה חברתית עשויים להוביל לאתרי זיוף. אל תסתמכו על אייקון המנעול בלבד – אתרים מזויפים רבים מציגים חיבור HTTPS, אך זה לא מבטיח אמינות. חשדו במבצעי "חלום" - הצעות במחירים נמוכים באופן חריג הן לעיתים קרובות מלכודת. 
הזינוק בהונאות אינו רק בעיה של הצרכנים. המותגים עצמם ובמקרה הזה האמנים, אינם פועלים על מנת להסיר את התכנים. מה שמוביל לפגיעה קשה באמון הלקוחות. ‎“רוב הקורבנות שפנו אלינו לא חשבו שהם עושים משהו לא תקין”, מסביר קרן. ‎“הם קיבלו לינק בקבוצת פייסבוק או ראו מודעה בגוגל, האתר נראה לגמרי אמיתי  ורק אחרי התשלום הבינו שאין מאחורי זה שום דבר”.
‎במקרים מסוימים, הרוכשים מגלים את ההונאה רק בכניסה לאולם, כשהכרטיסים לא נסרקים. אחרים מגלים ימים לפני ההופעה שהאתר ירד מהרשת  ואין עם מי לדבר. גם בענף התיירות מזהירים: “אנחנו רואים זינוק בפניות של לקוחות שרכשו כרטיסים מאתרים לא מזוהים ונפלו קורבן להונאות”, אומר ליאור לוי, מנכ"ל ובעלים משותף ב־TripZone מבית מועדון הצרכנות הייטקזון, “ההמלצה שלנו ברורה: להזמין כרטיסים רק דרך אפליקציות ואתרים של מועדוני צרכנות מוכרים, כדי למנוע עוגמת נפש. אם זה נראה טוב מדי כנראה שזה לא אמיתי”.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה