מדדים ומחקרים

מתנה בפחות מדקה: המתנה הפופולרית ב-2020 ומי קונה יותר – גברים או נשים?

בפלטפורמת המתנות BUYME מצאו כי המתנה היקרה ביותר שנרכשה היא בשווי של כ-8,000 שקל. הסיבות לרכישת מתנות: הוקרת תודה, לידה וימי הולדת. בחסות הקורונה: הישראלים עדיין קונים מתנות – אך זולות יותר
שרון טל | 
מתנות לחג (צילום pixabay ,freepik)
למרות ששנת 2020 תירשם בדפי ההיסטוריה כאחת השנים המאתגרות והקשות שעברה האנושות, נראה שדווקא על אלמנט אחד היא פחות השפיעה- האהבה שלנו לקבל מתנות ומעבר לזה, האהבה שלנו להעניק אותן.
מחקר חדש שערכה פלטפורמת המתנות והחוויות BUYME סקר את השנה החולפת וגילה כי בכל פחות מדקה נרכשה מתנה באפליקציה או באתר. עוד בדק המחקר מהי קבוצת הגיל שרכשה הכי הרבה מתנות השנה, מי קונה יותר- גברים או נשים, מהי המתנה היקרה ביותר שהוענקה השנה ומה היא המתנה הפופולרית ביותר לשנת 2020?
במהלך 2020 הישראלים העניקו כ-500,000 מתנות בצורה דיגיטלית. להענקת מתנות ישנן סיבות רבות ומגוונות, בין אם בעקבות אירועים מיוחדים או פשוט גחמה של הרגע לפנק אדם אהוב. לפי נתוני BUYME שלוש הסיבות המובילות שבגינן הענקנו מתנות השנה היו: במקום הראשון, יום הולדת; במקום השני, לידה (בין אם זו מתנה לרך הנולד או ליולדת) ובמקום השלישי, הוקרת תודה.
את רוב השנה בילינו בפיג'מה מול הזום או הטלוויזיה ולמרות זאת, המתנה הפופולרית ביותר השנה הייתה דווקא גיפטקארד למותגי אופנה, עם עלייה של למעלה מ-10% משנת 2019. המתנה היקרה ביותר שנרכשה השנה הייתה נופש ב"וילה בכפר" למרגלות הגלבוע בסך של כ-8000 שקל. אותה מתנה נרכשה כהוקרת תודה למקבל המתנה.
מרוויחים פחות, וגם נאלצים להשקיע פחות במתנות
בשנת 2020 נשים השקיעו בממוצע 283 שקל בשווי מתנה לעומת 328 שקל שהשקיעו בשנת 2019, ירידה של 14%. הגברים השקיעו 301 שקל בשווי מתנה לעומת 341 שקל שהשקיעו בשנה החולפת, ירידה של 12%. ניתן לייחס את הירידה בשווי הממוצע של המתנה למשבר הקורונה המתמשך והמצב הכלכלי.
קבוצת הגיל שרכשה הכי הרבה מתנות השנה הייתה בני ה-25-34 עם 32% מהרכישות הדיגיטליות בשנה החולפת. השנה נרשמה עלייה יפה של פי 2.5 בקרב בני ה-65+ שבשנה האחרונה למדו להשתמש יותר ויותר בשירותי הדיגיטל ועקב הריחוק שנכפה עליהם מהילדים והנכדים, בחרו להעניק להם מתנות מרחוק.  השנה הצטרפו ל- BUYME למעלה מ-100 שותפים חדשים, וביניהם חברות גדולות מאוד במשק הישראלי: מחסני חשמל, שקם אלקטריק, סופר פארם, מיננה, מתוקה, ארקפה ועוד.
תומר כהן, מנכ"ל BUYME מציין: "אין ספק שהשנה האחרונה שאיתה העולם התמודד הייתה שנה קשה, שהרבה מאיתנו היו שמחים להשאיר מאחורינו. עם זאת, אנחנו רואים שעל דבר אחד הישראלים לא הסכימו לוותר השנה- על הענקת מתנות לאנשים שהם אוהבים ומעריכים. ההוכחה לכך, היא שבכל פחות מדקה נרכשה אצלנו מתנה וכחצי מיליון מתנות נרכשו השנה באופן דיגיטלי (במגזר הפרטי). ראינו גם קפיצה יפה ברכישות בקרב בני הגיל השלישי, שמצאו את הפתרון להמשיך ולהיות קרובים לבני המשפחות שלהם, למרות הריחוק החברתי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה