מדדים ומחקרים

זהירות: אלו הערים עם הכי הרבה נפגעים במעבר חציה

עמותת אור ירוק פירסמה את נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה על הולכי הרגל הנפגעים במעבר חצייה בעשור האחרון. עליה חדה במספר ההרוגים לעומת 2019, למרות שנת הקורונה 
אביחי דלאל | 
מעבר חצייה מסוכן (צילום אור ירוק)
עמותת אור ירוק פירסמה היום (ראשון) על פי נתוני הלמ"ס כי בשנת 2020 נהרגו 33 בני אדם בעת שחצו את מעבר החציה. מדובר בעליה חדה (57%) לעומת מספר ההרוגים בשנת 2019 במהלכה נהרגו 21 הולכי רגל בעת שחצו במעבר חציה.
על פי הנתונים, כמעט כל ההרוגים במעבר חציה בשנת 2020 מצאו את מותם בתחום העירוני – 32 הרוגים מתוך 33 הולכי הרגל. בעשור האחרון מעל 17 אלף בני אדם נפגעו בעת שחצו את הכביש במעבר החציה, כ-1,700 נפגעים מדי שנה. עוד עולה מן הנתונים כי בשנת 2020 נפגעו בתאונות דרכים 1,640 הולכי רגל בעת שחצו את הכביש במעבר חציה, מדובר בלמעלה ממחצית מתוך כל הולכי הרגל שנפגעו בשנה זו בתאונות דרכים (2,627). רובם הגדול של הולכי הרגל שנפגעו במעבר חציה נפגעו בתחום העירוני: 1,604 הולכי רגל, מתוכם 32 נהרגו ו-172 נפצעו באורח קשה.
באלו ערים יש הכי הרבה נפגעים במעבר חציה בעשור האחרון (2011-2020)?
על פי הנתונים, תל אביב היא העיר שבה נפגעו הכי הרבה אנשים בעשור האחרון, בתל אביב נפגעו 2,165 הולכי רגל, מתוכם 27 בני אדם נהרגו. בשנת 2020 נפגעו במעבר חציה בעיר 177 הולכי רגל, מהם ארבעה נהרגו. בירושלים נפגעו 1,568 הולכי רגל, מתוכם 12 בני אדם נהרגו. בשנת 2020 נפגעו במעבר חציה בעיר 160 הולכי רגל, מהם שניים נהרגו. בחיפה נפגעו 1,131 הולכי רגל, מתוכם 18 בני אדם נהרגו. בשנת 2020 נפגעו במעבר חציה בעיר 85 הולכי רגל, מהם שני בני אדם נהרגו.
בערים נוספות: בפתח תקווה נפגעו 858 הולכי רגל במעבר חציה, מתוכם 15 בני אדם נהרגו. בשנת 2020 נפגעו במעבר חציה בעיר 86 הולכי רגל. בחולון נפגעו 652 הולכי רגל במעבר חציה, מתוכם תשעה בני אדם נהרגו. ב-2020 נפגעו במעבר חציה בעיר 47 הולכי רגל, מהם אחד נהרג. באשדוד נפגעו 686 הולכי רגל במעבר חציה מתוכם 11 בני אדם נהרגו. ב-2020 נפגעו במעבר חציה בעיר 64 הולכי רגל.

האם היה ניתן למנוע?
כמו כן, מתנדבי "אור ירוק" בדקו באופן מדגמי את התשתית סביב 275 מעברי החציה בכ-100 רשויות ברחבי הארץ – האם קיימים פסי האטה לריסון מהירות נסיעת כלי הרכב, האם מעברי החציה צבועים, האם קיימת תאורה שתסייע לנהג לראות את הולך הרגל בשעות החשיכה ממרחק רב יותר, האם סף המדרכה מונמך בכניסה למעבר החציה כדי לסייע לקשישים, ילדים ואנשים עם צרכים מיוחדים לרדת ולעלות בצורה קלה יותר מהמדרכה אל הכביש ולבסוף האם קיים תמרור המתריע בפני הנהגים כי הם מגיעים אל מעבר חציה.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק אמר כי: "מדינת ישראל היא מקום מסוכן ללכת בו ברגל. אנחנו מחנכים את הילדים שלנו לחצות רק במעבר חציה אבל המעבר הפך למסוכן ולא בטוח. זירת ההיפגעות מאוד ברורה ולכן חייבים לרסן ולמתן באמצעות פסי האטה את מהירות נסיעת כלי הרכב ליד בתי ספר, גני ילדים, פארקים וגינות ציבוריות כדי להפחית את הסיכון לפגיעה בילדים. גם ליד בתי אבות ומרכזי יום לקשיש יש להתאים את התשתית כך שתיתן עדיפות לאזרחים וותיקים ותאפשר להם חצית כביש בטוחה. הגיע הזמן לתת עדיפות להולכי הרגל על פני כלי הרכב כי בכל מפגש בין הולך הרגל לכלי הרכב, הולך הרגל תמיד יפסיד ויפגע".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה