מדדים ומחקרים

הנדל"ן בפריפריה מוזנח? זה הנתון המדאיג של הדירות החדשות

על פי נתוני הלמ"ס, רק 25% מהדירות החדשות שנמכרו ב-2021 הן בצפון והדרום יחד, רוני פלמר מייסד ומנכ"ל תנועת אור לפיתוח הנגב והגליל, בתגובה: "ישראל הופכת למדינת עולם שלישי בנתוני הצפיפות, "בשנת 2048 צפויים להתגורר בישראל 17 מיליון איש, כאשר 13 מיליון מתוכם מצטופפים במרכז הארץ ורק 4 מיליון בנגב ובגליל" 
מערכת ice | 
נדל"ן (צילום פלאש 90/ גיל יערי)
על פי נתוני הלמ"ס שהתפרסמו אמש (שני), מספר הדירות החדשות שנמכרו במהלך שנת 2021 עומד על כ-56,320, דירות בסך הכל, עם עלייה של 38.8% ביחס לשנה הקודמת מתוכן רק 25 אחוזים - 14,132 במחוז צפון והנגב יחד. 
רוני פלמר מייסד ומנכ"ל תנועת אור לפיתוח הנגב והגליל בתגובה לפרסום: "אם לא נתעורר היום נפסיד גם את ההווה וגם את העתיד. בשנת 2048, ישראל בת המאה מונה 17 מיליון איש, ו-13 מיליון מתוכם גרים בין חדרה לגדרה. ישראל הופכת למדינת עולם שלישי בנתוני הצפיפות – דו"ח הלמ"ס הוא נורת אזהרה עבור כולנו, חייבים תכנית לאומית להקמת מרכזי ביקוש עצמאיים ואטרקטיביים בנגב ובגליל".
 
"תכנית לאומית צריכה לתת מענה גם לאזורים הצפופים והפקוקים של המדינה וגם לפיתוח הנגב והגליל, במרחביהם טמון הפתרון לצפיפות העתידית והבלתי נסבלת סביב תל אביב. אם ניצור מרכזים עצמאיים, משגשגים ואטרקטיביים בנגב ובגליל, כל תושבי ישראל ירגישו את השיפור באיכות החיים".
עוד הוסיף: "הנגב והגליל הם לא היעד אלא האמצעי לשינוי ההכרחי הזה. אין ספק שנצליח להתמודד עם האתגרים הענקיים שנכונו לנו, לו רק נתעורר בזמן, נשקיע וניזום - אז נהיה מוכנים ונצליח". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה