נדל"ן ותשתיות

מי באמת אשם בזינוק במחירי הדירות?

קרב האשמות בין בנק ישראל לרשות מקרקעי ישראל מי אחראי על הזינוק במחירי הדיור בשנת 2021 שעומד על כמעט 11%. בבנק ישראל טוענים: עליית מחירי הקרקעות תעלה את מחירי הדירות, וברמ"י עוקצים: שכחתם את הריבית הנמוכה שבאחריותכם שהיא הגורם
מערכת ice |  4
נדל"ן בארץ (צילום פלאש 90/ נתי שוחט)
דו"ח בנק ישראל שיצא בשעות אחרונות מראה כי בשנת 2021 נשבר שיא של כל הזמנים במכירת דירות, כאשר נמכרו לא פחות מ-56 אלף דירות חדשות. זינוק ענק של 37%. תל אביב מובילה עם 4,111 דירות, ואחריה אשקלון עם 4,070 דירות.
יחד עם העלייה בביקוש לדירות, עלו גם מחירי הדירות בשנת 2021: עלייה של 10.6% במחירים. מי אשם בעלייה במחירי הדירות? קרב האשמות היום (שני) בין בנק ישראל לרשות מקרקעי ישראל.
 
על פי הודעת בנק ישראל, העלייה הגדולה במחירי הדירות קשורה למכרזי הקרקעות אותה משווקת הרשות, ואף צופים כי מחירי הדיור ימשיכו לעלות כל עוד המצב קיים: "עליית מחירי הקרקעות תעלה את מחירי הדירות בשנים הקרובות", קובעים בבנק ישראל.
ברשות מקרקעי ישראל לא נשארו חייבים ומסרו ילמדו את הדו"ח של בנק ישראל, והם אף מכבדים את בנק ישראל, אך עקצו: "הבנק המרכזי מתעלם בדו"ח שפרסם מהשפעת הריבית הנמוכה, לה אחראי הבנק, שהיא הגורם מספר אחד לעליית מחירי הדיור".
 
עוד הוסיפו ברמ"י: "בנוסף יש לזכור כי השנה האחרונה הייתה שנת שיא בשווק יחידות דיור ברחבי הארץ,  בה שווקו  על ידי רשות מקרקעי ישראל  מעל 100,000 יח"ד. הרשות תעשה כל מאמץ כדי להגדיל את השווקים להיקפים גדולים יותר לצד צעדים נוספים שנקטה המדינה לצמצום שוק המשקיעים ולעידוד רכישה של זוגות צעירים במסגרת תכנית ״מחיר מטרה".
על טענת בנק ישראל בדבר המכרזים של הרשות, הוסיפו בהודעה: "יש לזכור כי רמ״י פועלת לפי חוק, בשיטת המכרזים הפומביים".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    טירוף המחירים
    דנה 03/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכל עניין של היצע וביקוש ,אם המדינה היתה מפשירה יותר קרקעות היה יותר היצע והמחירים לא היו מטורפים וזה בגלל יתר ביקוש
    סגור
  • 3.
    עדיף כבר להשקיע בקרקעות
    הילהקו 03/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם זה המצב.. עדיף כבר להשקיע בקרקעות ולא בדירות. הערך שלהן רק עולה עולה ובהמשך אפשר להפוך אותן לדירה..
    סגור
  • 2.
    מחירים
    אלינה 03/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נחמד שמחפשים אשמים אבל הנקודה פה שהמחירים עולים. וחלום ה לקנות 4 קירות הולך ומתרחק... וזה לא רק ממני אלא מכל משפחה צעירה פה בארץ פשוט בושה
    סגור
  • 1.
    שני הצדדים צודקים
    יותם 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רמ״י מספסרת בקרקעות כדי להשיג מחירי שיא. בנק ישראל מאפשר חלוקת משכנתאות זולות למחפשי דיור נואשים וכשאין מספיק סחורה ויש שפע של כסף לרכוש את המעט שיש המחירים עולים. נבלות.
    סגור