מדדים ומחקרים

שוק המשרדים לוהט: נחשפה העלייה המטורפת במחירי השכירות

סקר של חברת נת"מ מלמד כי המחירים בירושלים נמוכים לעומת תל אביב. מה המחיר הממוצע למ"ר וכמה השכירות הממוצעת במרכז הבירה?
מערכת ice | 
משרדים (צילום pixabay)
סקר שערכה חברת נת"מ מלמד לא מעט על שוק המשרדים הלוהט. מהממצאים עולה כי המחירים ושיעורי התפוסה בבנייני המשרדים בירושלים נמוכים לעומת אלו שבתל אביב. לצורך הסקר, בנת"מ בדקו 23 בנייני Class A בחמישה אזורים מרכזיים בירושלים: גבעת שאול, הר חוצבים, מרכז העיר, מלחה ותלפיות, ומצאו כי שיעור התפוסה עומד על 90.81%.
אשר לדמי השכירות, הרי שהם עלו בקצת יותר מחצי אחוז בין המחצית הראשונה לשנייה של השנה, ועומדים על ממוצע של 86.75 שקל למ"ר. כמו כן, בנת"מ בדקו 31 בניינים בדירוג B באזורים שונים בבירה ומצאו כי שיעור התפוסה ירד בכחצי אחוז בין המחצית הראשונה לשנייה ב-2021. המחירים עלו ביותר מ-2% למחיר ממוצע של 73.98 שקל למ"ר. זאת ועוד, במרכז העיר השכירות עומדת על 80 שקל למ"ר - דמי השכירות הגבוהים ביותר בין האזורים שנבדקו.
 
עינת לוי, שמאית מקרקעין ממשרד גיורא אנגלהרט, ערכה גם היא בבירה סקר מחירים. מהממצאים עולה כי דמי השכירות הגבוהים ביותר למ"ר הם בבית הטיילת באזור ארמון הנציב, בה שולמו במהלך שנת 2021 דמי שכירות של 100 שקל למ"ר בממוצע. בתלפיות ובמרכז העיר דמי השכירות הממוצעים עמדו על 88 שקל למ"ר, בהר חוצבים 83 שקל למ"ר ובגבעת שאול 82 שקל למ"ר.
עוד עולה מהסקר של לוי כי האזור בו משלמים דמי שכירות נמוכים יחסית הוא בכניסה לעיר, בה צפויים להיבנות שטחי תעסוקה רבים כשהשכירות תעמוד על כ-70 שקל למ"ר בממוצע. דמי הניהול בכל האזורים נעים בין 15 ל-18.6 שקל למ"ר והממוצע הוא 17.1 שקל למ"ר. בין האזורים המבוקשים ביותר בירושלים הוא הר חוצבים, ומהבדיקה של לוי עולה כי מחיר הנדל"ן במקום עלה בשנתיים האחרונות בכ-37%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה