מדדים ומחקרים

מחקר חדש: מה חלקן של מוסדות ללא כוונות הרווח בתמ"ג?

מחקר חדש שערכה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בדק מהי תרומתן הכלכלית של העמותות השונות, התוצאות המפתיעות בפנים
מערכת ice | 
מלכ"רים (צילום vecteezy, shutterstock)
סקר המוסדות ללא כוונת רווח (מלכ"רים) מקיף את כל הארגונים, העמותות, חברות לתועלת הציבור, אגודות עותמאניות או הקדשות בישראל, אשר יש להם פעילות כלכלית. בהתאם להגדרת החשבונות הלאומיים, מלכ"רים מוגדרים כ"יחידות משפטיות או יחידות חברתיות שנוסדו במטרה לייצר מוצרים ו/או לספק שירותים. התמורה עבור מוצרים ושירותים אלו לא יכולה להיות מקור הכנסה, רווח, או רווח פיננסי ליחידות שהקימו אותם, שמממנות אותם, או ששולטות בהם".
 
מחקר חדש שערכה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה חקר את חלקם של המלכ"רים בתוצרת הלאומי הגולמי של ישראל. ממצאי הסקר הראו כי חלקם של המלכ"רים בתוצר המקומי הגולמי היה 5.2% בשנת 2021, ו- 5.4% בכל אחת מהשנים 2020 ו-2019.
 
כמו כן מממצאי הסקר האחרון לשנת 2020 העלו שנה זו סך ההכנסות השוטפות של מלכ"רים היה 180.3 מיליארד ש"ח. 53.7% מכלל הכנסות המלכ"רים היו מהעברות ממשלה, 31.4% ממכירת שירותים, 6.5% מתרומות מחו"ל, 7.6% מתרומות משקי בית, עסקים ומלכ"רים בישראל ועוד 0.8% מהכנסות מריבית.[
 
יחד עם זאת בשנת 2020 סך ההוצאות השוטפות של מלכ"רים היה 177.0 מיליארד ש"ח. חלקה של עלות העבודה בסך ההוצאות היה הגבוה ביותר בתחום החינוך והמחקר (65.5%), והנמוך ביותר – בתחום הפילנתרופיה וההתנדבות (12.8%).
 
יש לציין כי בהתאם לסיווג הבין-לאומי שפותח באוניברסיטת ג'ון הופקינס המלכ"רים מסווגים ל-11 תחומי פעילות: תרבות, בידור וספורט, חינוך ומחקר, בריאות, שירותי רווחה, הגנה על הסביבה, שיכון ופיתוח, סִנגור ופוליטיקה, פילנתרופיה והתנדבות, פעילות בין-לאומית,  דת ואיגודים מקצועיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה