מדדים ומחקרים

סקר מדאיג: כמה אחוז מהציבור סומך על התקשורת והעיתונות?

חודש לבחירות: סקר מגלה ירידה באמון הציבור בישראל בתקשורת ובעיתונות, במשרדי הממשלה, בחברות ישראליות גדולות ואפילו בארגוני מחקר אקדמיים
מערכת ice | 
מומו מהדב מנכ ל ארגון מעלה (צילום שרון עמית)
סקר מדד האמון של ארגון "מעלה" מציג חוסר אמון מוחלט של הציבור הישראלי בגופים השונים ובראשם התקשורת. כך למשל מעיד הסקר על יריד באמון הציבור בתקשורת ובעיתונות - 15% בלבד סומכים על התקשורת, לעומת 21% בשנה שעברה.
נתון זהה משקף את חוסר אמון הציבור לגבי משרדי ממשלה - 15% בלבד מהנשאלים העידו כי הם סומכים על המוסדות הציבוריים ומקבלי ההחלטות. נתון מפתיע נוסף אף הוא במגמת ירידה - 28% בלבד מהציבור הביע אמון בחברות ישראליות גדולות לעומת 36% בשנה שעברה.
לגבי ארגוני מחקר מדעיים ואקדמיים נרשמה ירידה קלה באמון של הציבור – 62% לעומת 70% ב-2021. לעומת זאת, בארגוני חברה וסביבה, הציבור דווקא שומר על איזון מהשנה שעברה – 42% הביע אמון בארגונים הללו.
 
מנכ"ל "מעלה" מומו מהדב אומר כי הנתונים משקפים חוסר שקט בציבור הישראלי אשר בא לידי ביטוי בירידה באמון בכמעט כל הסקטורים.
 שאלון הסקר מבוסס על השאלון של Globescan, גוף מחקר קנדי רציני וחשוב. את הסקר בישראל עורך מכון רותם ar והוא משקף מדגם מייצג של 501 נדגמים, בגילאי 18 ומעלה באמצעות פאנל משיבים לגבי מידת האמון של הציבור בתקשורת, משרדי הממשלה, חברות מובילות במשק, ארגוני חברה וסביבה וארגוני מחקר מדעיים ואקדמיים. הנתונים נאספו במהלך הרבעון ה- 3 של 2022 ומתפרסמים היום (יום שני).
ארגון "מעלה" מבצע את הסקר באופן שנתי החל משנת 2014, כאשר התוצאות משקפות את השינויים בשיח הציבורי ויחסי הכוחות בין הסקטורים. המגזר העסקי לדוגמא היה בשפל ב-2014 מול הממשלה והתקשורת, שזכו לרמת אמון גבוהה. האמון במגזר העסקי עלה בהדרגה ושמר על רמת אמון גבוהה בשנות הקורונה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה