מדדים ומחקרים

הפדיון במשק בצמיחה: זה הענף שזינק ברבעון השלישי

פערים נרשמו בין ענפי ההייטק השונים עם עלייה של 9.4% לענף השירותים ו-4.8% לענף התעשייה. בענפי המסחר הסיטוני והקמעוני ותיקון כלי רכב מנועיים – עלייה בשיעור של 5.6% בחישוב שנתי
מערכת ice | 
נשים בשוק ההון-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
בסך כל ענפי הכלכלה – עלייה בשיעור של 2.7% בחישוב שנתי, לאחר עלייה של 1.0%. בענפי התעשייה, הכרייה והחציבה נרשמה עלייה בשיעור של 3.0% בחישוב שנתי, לאחר עלייה של 4.7%.
 
בענפי המסחר הסיטוני והקמעוני ותיקון כלי רכב מנועיים – עלייה בשיעור של 5.6% בחישוב שנתי, לאחר עלייה של 1.4%. בסך ענפי ההייטק – עלייה בשיעור של 7.1% בחישוב שנתי, לאחר עלייה של 10.1%.
 
בהייטק בענפי התעשייה – עלייה בשיעור של 4.8% בחישוב שנתי, בהמשך לעלייה של 16.4%. בהייטק בענפי השירותים – עלייה בשיעור של 9.4% בחישוב שנתי, לאחר עלייה של 11.1%.
נתוני הפדיון של העוסקים המדווחים למס ערך מוסף מושפעים משינויים עונתיים. נתונים מנוכי עונתיות מתקבלים לאחר ניכוי השפעת העונתיות והשפעת החגים וימי הפעילות, מהנתונים המקוריים.

נתוני מגמה נאמדים לאחר הסרת ההשפעה של אי-הסדירות ("רעשים") מהנתונים מנוכי העונתיות. עבור הסדרות הבאות: תחבורה (ענף סדר H), שירותי אירוח ואוכל (ענף סדר I), פעילויות בנדל"ן (ענף סדרL ), שירותי ניהול ותמיכה (ענף סדר N), חינוך (ענף סדר P), שירותי בידור ופנאי (ענף סדר R) ומכאן שגם לסדרות המקובצותLMN  ו-RS בוצעה התאמה לשבר במגמה.



בסדרות אלו החל ממרץ 2020, עקב משבר הקורונה, התקבלו נתונים חריגים, שינויים פתאומיים ומתמשכים ברמת הנתונים המקוריים, דהיינו שינוי ברמת הסדרה. לכן, אמידת סדרה מנוכת עונתיות ומגמה, שלאחר מרץ 2020 נערכה לאחר התאמת נתוני הסדרה עד פברואר 2020, לרמות הנמוכות שהתקבלו בחודשים הראשונים של המשבר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה