דיגיטל וטק

הפיטורים בהייטק: עיצומו של משבר או רגע מהתאוששות?

חודש דצמבר ממשיך את מגמת הפיטורים בעולם ההיי-טק, ונשאלת השאלה האם גל הפיטורים יימשך או שאנחנו רגע מהתאוששות?
מערכת ice |  1
משבר בהייטק (צילום unsplash)
חודש דצמבר לא שונה מהחודשים הקודמים אליו בכל הנוגע ליציבות בעולם ההיי-טק. מאז תחילת חודש דצמבר, פוטרו בתעשיית ההיי-טק הישראלית מאות עובדים. השבוע, חברת אינטל הצטרפה לגל והודיעה שתפטר עשרות עובדים בישראל ואף הציעה לעוד אלפי עובדים (בכל העולם) לפרוש מרצון. האם מדובר על משבר בעולם ההיי-טק?
"זה עניין של האלטרנטיבה לכסף", אמר ל-N12 רון ריינפלד, סמנכ"ל תפעול וכספים בחברת הסייבר מורפיסק. "כשהריביות היו אפס – הייתה החלטה נכונה להעביר כסף לעולם הטק. היום, על פיקדונות מקבלים החזרים גדולים, ואתה יותר נזהר מהרפתקאות, וטק- זו הרפתקה".
 
זו לא הסיבה היחידה, סיבה נוספת היא סכומי הכסף הגדולים שהיו זמינים לחברות היי-טק, דבר שגרר עימו גיוסים רבים מעבר לצורך כפי שהסביר אמיתי רצון, מנכ"ל יוניקרון הסייבר הישראלי פנטרה – "הייתה תחושה שאם לא גייסת את האנשים הכי טובים – אז לא נורא, תגייס עוד... אתה משמר גם עובדים שלא בהכרח מביאים תועלת עכשיו – כי אולי הם יסייעו בהמשך".
האם אנחנו לקראת סיום גל הפיטורים? יובל בר אור, מנכ"ל פיטנגו UX, חושב שהמשבר האמיתי עוד לפנינו: "אנחנו נראה עוד גלים של פיטורים, ככל שנתקרב לפברואר נראה את זה יותר חזק. יש התארגנות לקראת הסערה, היא עוד לא הכתה".
"כשאני מסתכל על האינפלציה, על המצב הגיאופוליטי, על שרשרת האספקה, ייקח זמן לתקן את השוק. נכונה לנו חצי שנה-שנה לפני שנצא מזה", חוזה רועי הדלשטיין, שותף מנהל בקבוצת TEAM8 ומסיים באופטימיות. "השוק הישראלי הוא מקום טוב להיות בו במצב משברי – כמות הטאלנט כאן גבוהה, וטאלנט צריך תמיד. בסוף המשברים האלה מסתיימים, ומי שמצליח לעבור אותם צולח אותם חזק יותר".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עדיין מסרבים להפנים
    ורדי 12/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההיי טק, שהיה בהיי ידשדש תקופה ארוכה. זכור לי בסיבוב הקודם איך לאחר שנתיים של משבר היו הרבה כתבות על איך נגמרה הקריירה בגיל 40, איך זה כבר גיל זיקנה בתחום, איך כולם עברו להיות ירקנים, גננים, מורים וכולי. המפולת הנוכחית בראשית דרכה, ההתאוששות, אולי ההתפכחות יהיו לאחר שנעבור את השלב שציינתי בהתחלה. נקודה מעודדת, למי שיהיה בזמן, בגיל ובמקום הנכונים, הבועה תהיה יותר חזקה מזו הנוכחית.
    סגור