השוק

צמיחה בפדיונות, זינוק ברווח הנקי: ביג מסכמת רבעון

ביג מרכזי קניות פותחת את שנת 2022 עם המשך צמיחה - הרווח הנקי ברבעון הראשון 2022 זינק לכ-136.5 מיליון שקל, ה-NOI ברבעון גדל בכ-19% לכ-255.7 מיליון שקל ואילו ה-FFO טיפס בכ-57% לכ-156 מיליון שקל
מערכת ice | 
חי גאליס מנכ"ל ביג (צילום יחצ)
חברת "ביג מרכזי קניות" פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון לשנת 2022. להלן עיקרי התוצאות באיחוד אפקטיבי (כולל אפי נכסים) כפי שפורסמו במצגת החברה ובדוח הדירקטוריון: ההכנסות ברבעון הראשון גדלו בכ-30.9% לכ-352.6 מיליון שקל, בהשוואה לכ-269.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הגידול בתקופה מיוחס להשפעת הקורונה שהובילה לירידה בהכנסות הקבוצה ברבעון המקביל אשתקד, וכן להמשך הרחבת הפעילות (פתיחת ביג יהוד ורכישת נכסים בסרביה) וגידול בחברת הבת, אפי נכסים.
ה-NOI ברבעון גדל בכ-18.9% לכ-255.7 מיליון שקל, בהשוואה לכ-215.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, מאותן סיבות המוזכרות לעיל אשר הביאו לגידול בהכנסות. FFO הריאלי ברבעון טיפס בכ-57% לכ-156 מיליון שקל, לעומת כ-99.4 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2021.
החברה סיימה את הרבעון הראשון לשנת 2021 עם זינוק חד ברווח הנקי לכ-136.5 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-34.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. במהלך הרבעון נרשמה עלייה של כ-106 מיליון שקל בשווי של נדל"ן להשקעה ונדל"ן בהקמה, לעומת ירידה של כ-29.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר העלייה נובעת מעליית האינפלציה והמשך השבחת הנכסים המניבים והנכסים בהקמה. שיעור התפוסה בנכסים בישראל עומד על 100% בקירוב, בסרביה על כ-97.8% ובארה"ב על כ-96.2%.
פדיונות במרכזי ביג בישראל – ברבעון הראשון לשנת 2022 נרשם גידול של כ-15.1% בפדיונות החברה בישראל לעומת הרבעון המקביל ב-2021, הכולל תקופת סגר בעקבות הקורונה, וגידול של כ-10.3% לעומת הרבעון הראשון בשנת 2019 טרום תקופת הקורונה. סך המאזן עלה לכ-22.3 מיליארד שקל.
סעיפי הנדל"ן להשקעה ונדל"ן להשקעה בפיתוח (חלקה האפקטיבי של החברה) הסתכמו לכ-17.9 מיליארד שקל. לחברה פיזור גאוגרפי רחב כאשר כ-54% מהנכסים בישראל, כ-17% ברומניה, כ-13% בסרביה, כ-8% בארה"ב והיתרה בצ'כיה ובפולין. כמו כן החברה הגדילה את הפיזור הסקטוריאלי שלה תוך הגדלת סקטור המשרדים והחניונים לכ-25% מסך שווי הנכסים.
ההון העצמי המיוחס לבעלי מניות החברה עומד על כ-6.77 מיליארד שקל, לעומת כ-6.64 מיליארד שקל בסוף שנת 2021. עיקר הגידול מקורו ברווח הנקי בתקופה.
החברה שומרת על נזילות וגמישות פיננסית גבוהה: נכון לסוף הרבעון הראשון לשנת 2022 לחברה יתרות מזומנים ופיקדונות בהיקף של כ-1.24 מיליארד שקל ומסגרות אשראי חתומות ופנויות בהיקף של 600  מיליון שקל.
בנוסף, נכון למועד הדוח לחברה נכסים בלתי משועבדים בהיקף של כ-1.8 מיליארד שקל מתוכם כ-1.3 מיליארד נכסים מניבים. בנוסף, לאחר תאריך המאזן שיחררה החברה משעבוד שני נכסים נוספים, ביג באר שבע וביג כרמיאל בשווי כולל של כ-1.57 מיליארד שקל, כך שנכון למועד פרסום הדוח שווי הנכסים הפנויים משעבוד עומד על כ-3.37 מיליארד שקל.
בנוסף, לחברה אחזקה במניות סחירות של אפי נכסים (30.1% מההון) שאינן משועבדות בשווי כולל של כ-2.18 מיליארד שקל (נכון ל-31 במרץ 2022) יתרות המזומנים, קווי האשראי והנכסים הפנויים אינן כוללות יתרות של אפי נכסים. מימוש הפעילות בארה"ב בהתאם להחלטה האסטרטגית שקיבלה החברה בעניין: עד למועד פרסום הדוח, החברה התקשרה בחוזים ו/או השלימה מכירת 22 נכסים בהיקף של כ-619 מיליון דולר (חלק החברה) המהווים כ-67% משווי חלק החברה בנכסים שהחזיקה בארה"ב. בכוונת החברה להפנות את המקורות הכספיים שינבעו ממימוש הפעילות בארה"ב, בין היתר, להרחבת הפעילות ביתר השווקים הגאוגרפיים בהם פועלת החברה כיום.
אסף נגר, משנה למנכ"ל ביג: "אנחנו מסכמים את הרבעון הראשון של 2022 עם המשך המגמה של התחזקות סקטור המרכזים הפתוחים על פני הקניונים כאשר מרכזי החברה נהנים מגידול בפדיונות של כ-10% לעומת הרבעון המקביל ב-2019 טרום תקופת הקורונה.
 
בישראל פועלת החברה לקדם את הנכסים בהקמה שצפויים לתרום להמשך גידול ב-NOI,  כאשר במהלך התקופה אושרו שתי תב"עות בקרקעות שהחברה מחזיקה בפ"ת ונס ציונה בהיקפים של מאות אלפי מטרים עם שימושים מעורבים של מסחר, תעסוקה, דיור, דיור מוגן ומלונאות. 
באזור הבלקן הודענו לאחרונה על השלמת רכישת הקניון הגדול והמשמעותי ביותר  במונטנגרו, ואנחנו ממשיכים לפעול באמצעות חברת הבת BIG CEE להמשך התרחבות בסרביה בפרט והבלקן בכלל, בו אנו מזהים פוטנציאל עסקי משמעותי.
בארה"ב אנחנו ממשיכים ביישום האסטרטגיה למימוש הנכסים ועד כה מכרנו כ-67% מהפעילות, בשווי כולל הגבוה מהשווי בספרים. כפי שדיווחנו בעבר, בכוונתנו להפנות את כספי התמורה להמשך פיתוח והרחבת פעילותינו בשווקים הגאוגרפים בו פועלת החברה וכן בענף האנרגיה הירוקה.
ברמה הפיננסית, מאז תחילת השנה גייסנו אג"חים בהיקף של כמיליארד שקל, הארכנו קו אשראי בהיקף של 600 מיליון שקל בתנאים עדיפים עד יוני 2024 ואף שחררנו משעבוד את שני הנכסים הגדולים ביותר של החברה בב"ש וכרמיאל. היקפי הנכסים הפנויים, המינוף הנמוך ועומס שכ"ד הנמוך על השוכרים במרכזי ביג, מציבים את החברה בעמדה מצויינת בפתיחתה של תקופת אי וודאות בשווקים".
 
ביג מרכזי קניות, בניהולו של חי גאליס, הוקמה על ידי מר יהודה נפתלי ועוסקת בעיקר בהפעלת מרכזים מסחריים בישראל, ארה"ב וסרביה. מרכזי הקניות של הקבוצה נחלקים לשתי קבוצות עיקריות: הקבוצה הראשונה עליה נמנים עיקר נכסי הקבוצה, כוללים מרכזים מסחריים פתוחים חד קומתיים, הממוקמים בדרך כלל בסמוך לצירי תנועה ראשיים ומאפשרים גישה נוחה וחניה חופשית לרווחת קהל המבקרים. הקבוצה השנייה כוללת קניונים ומרכזי קניות מסוג Life Style  אשר משלבים בילוי וקניות תוך דגש על חווית לקוח. עם רכישת השליטה באפי נכסים הרחיבה החברה בצורה ניכרת את פעילותה בתחום המשרדים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה