מדדים ומחקרים

בעלי נמל חיפה יוצא למאבק חייו: כך ינסה להחזיר את האמון

לאחר הדו"ח החריף של הינדנבורג שהשיל משוויו של גאוטם אדאני מיליארדי דולרים, הרוכש של נמל חיפה משקיע את כל כולו לניקוי שמו. כך יתבצע הקאמבק
מערכת ice | 
גאוטם אדאני (צילום פלאש 90/ שיר טורם)
כמעט חודש לאחר שדו"ח של חברת ההשקעות הינדנבורג גרמה לירידה של יותר מ-135 מיליארד דולר בשווי שוק מהאימפריה של גאוטם אדאני, המיליארדר ההודי שכר צוותי ניהול משברים ומשפטנים מהשורה הראשונה בארה"ב, ביטל רכישת מפעל פחם בשווי 850 מיליון דולר וקיצץ בהוצאות.
קונצרן הנמלים בניהולו של אדאני – שאליהם הצטרף לאחרונה נמל חיפה - מקווה להרגיע את המשקיעים והמלווים העצבניים לאחר שהינדנבורג האשימה אותו בהונאה חשבונאית, מניפולציות במניות ועוד.
אדאני ועוזריו נמצאים מאז במצב תיקון נזקים. מלבד קמפיין להצגת עצמם כלווים אחראיים עם תשלומים מראש ותשלומים בזמן של חובות, מנהלים גם פתחו בסדרת פגישות כדי להרגיע את מחזיקי האג"ח בחו"ל, שקיבלו מימון של יותר מ-8 מיליארד דולר בשנים האחרונות.
קבוצת אדאני התקשרה עם חברת עורכי הדין האמריקאית Wachtell, Lipton, Rosen & Katz כדי להשיב מלחמה נגד טענות המניפולציה, כך דיווח הפייננשל טיימס בציטוט מקורות ללא שם. Wachtell היא אחת מחברות עורכי הדין היקרות ביותר בארה"ב ובעלת ניסיון בהגנה על לקוחות המתמודדים עם התקפות של פעילים בעלי מניות.
 
המכירה של מניות הקבוצה נמשכה גם היום (שני), כאשר ספינת הדגל אדאני אנטרפרייזס היא בעלת הביצועים הגרועים ביותר עם ירידה של עד 9.4%.
בעניין הנרטיב, המשקיעים אומרים שהם צופים שני דברים: יחסי המינוף הגבוהים של הקבוצה והיכולת שלה לייצר תזרים מזומנים לאחר שהפסידה 2.5 מיליארד דולר בכספים ממכירת מניותיה שנמשכו.
הנהלת אדאני עשתה צעדים כדי לטפל בחששות אלה. הם אמרו למחזיקי האג"ח בשיחה ביום חמישי שהמטרה היא להוריד את יחס החוב נטו של הקבוצה ל-Ebitda לפחות פי 3 בשנה הבאה, מהפי 3.2 הנוכחיים, כך דיווח בלומברג בציטוט אנשים שמכירים את הנושא.
זרוע האנרגיה של אדאני ביטלה תוכנית לרכישת פרויקט מפעל פחם במרכז הודו, כחלק מהמאמץ הכולל של הקבוצה לצמצם את הוצאות ההון ולחסוך במזומנים. משקיפים אומרים כי ייתכן שיידרשו עוד מהלכים כאלה כדי לשנות את מגמת המשבר.
לקבוצה יש כמה "נכסים בעלי ערך רב" שמייצרים תזרים מזומנים, אמרה טרין נגוין, כלכלנית בכירה בחברת Natixis SA בהונג קונג. "אם הם ירצו, הם יכולים למכור את הנכסים האלה ויכולים למצוא קונים".
פירעון מוקדם של הלוואות, הן על ידי יחידות הקונגלומרטים והן על ידי משפחת אדאני עצמה, הופיעו במטרה לשכנע את המשקיעים כי הקבוצה אינה מתמודדת עם בעיות נזילות או כושר פירעון למרות ששווי השוק שלה נחתך בחצי.
יחידת הנמלים הודיעה על תוכניות ב-8 בפברואר להחזיר חוב של 50 מיליארד רופי בשנה האחרונה לקראת אפריל. הקונגלומרט גם מתכנן לשלם מראש הלוואת גישור בסך 500 מיליון דולר לפירעון בחודש הבא לאחר שכמה בנקים נרתעו ממימון מחדש של החוב, כך דיווח בלומברג.
נותר לראות אם האסטרטגיה החדשה תשכנע את המשקיעים להחליק את דו"ח הינדנבורג, או שההאשמות ימשיכו להפיל את הטייקון ההודי. הקונגלומרט נרתע באופן ניכר מלהתייחס לקריאות לחקירה עצמאית לגבי הטענות על עבירות תאגידיות וחוסר ציות לרגולציה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה