השוק

קרדיט סוויס: חובות הטריליונים של אדאני מזנקים

הקבוצה ממשיכה להתרחב בכל ענפי הפעילות שלה, למרות חובות הענק של החברה שרק ממשיכים לצמוח
מערכת ice |  1
גאוטם אדאני (צילום ויקיפדיה, pexels)
הרכישה האחרונה על ידי קבוצת Adani של עסקי היצרנית מלט Holcim בהודו, צפויה להוסיף עוד 500 מיליון רופי לחוב של החברה ולהביא אותו לכ-2.6 טריליון רופי. הקבוצה בראשות גוטם אדאני, ראתה את החוב שלה גדל בחמש השנים האחרונות מ-1 טריליון ל-2.2 טריליון רופי, כתוצאה מהרחבת עסקי הנמלים, השקעות באנרגיה ירוקה, רכישת עסקי תחבורה וכניסה לתחומים חדשים כגון שדות תעופה, כבישים ומרכזי נתונים. אנליסטים של קרדיט סוויס ציינו, שבעוד שרמות החוב הגולמי עלו, הקבוצה הצליחה להמיר את החוב שלה לטובת אג"ח והלוואות ממוסדות פיננסיים עם טווחי מועדים ארוכים יותר.
 
"בהשוואה לכ-86% מהחוב שנפרע תוך חמש שנים בסוף שנת 2016 (רמות חוב של 1 טריליון רופי), רק 26% מהחוב נפרע כעת תוך פחות מחמש שנים", הם הוסיפו. במונחי מטבע, כ-30% מהחוב הכולל נקוב במטבע חוץ. יתרה מכך, מכיוון שהרמות האבסולוטיות של ההלוואות הבנקאיות ההודיות לאדאני נותרו יציבות בחמש השנים האחרונות, חלקן בכלל החוב של הקבוצה ירד משמעותית לכ-18 אחוז בלבד.
 
בסך הכל, רוב חברות הקבוצה ראו את רמות החוב עלות ב-2022 כשהן המשיכו להשקיע. עם זאת, למעט "אדאני שידור", כיסוי הריבית נשאר יציב עבור גופים אלה עם שיפור בפעילות. "אדאני גרין" ראה שיפור ניכר בתפעול הנכסים וכתוצאה מכך, הזינוק החד בחוב לא השפיע על יכולת שירות הריבית של החברה. בעוד שהאנליסטים אמרו שההתרחבות האגרסיבית של קבוצת אדאני היא "יותר שלילית למשקיעי אשראי, מכיוון שחלק גדול מהמיזוגים והרכישות מומנו לאחרונה על ידי חובות", הוא ציין כי הקבוצה הפגינה יציבות בהבטחת משקיעים חיצוניים כדי לחזק את ההון.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עוד טייקון בדרך להתרסקות ! (ל"ת)
    רוברט 09/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור