מדדים ומחקרים

דירוג 100 החברות שהכי שווה לעבוד בהן בישראל לשנת 2023

אי וודאות כלכלית והחרדה מהמצב הפוליטי מורגשים: הדירוג השנתי של CofaceBdi לשנת 2023 מציג את רשימת 100 החברות שהכי טוב לעבוד בהן זו השנה ה-19 ברציפות וסקר מאות אלפים עובדים ומנהלים במשק הישראלי
מערכת ice |  3
החברות שהכי שווה לעבוד בהן בישראל (צילום Magma Images, freepik)
לא רק בקרב הציבור הרחב, אלא גם בקרב העובדים, כך עולה מסקר מיוחד שערכה Coface Bdi בקרב למעלה מ- 300,000 מועסקים בחברות בינוניות וגדולות במשק הישראלי. מהסקר ניכר כי העובדים מרוצים יותר ממקום עבודתם לעומת שנה שעברה, בודקים אפשרויות קידום בתוך החברה ופחות מחפשים הזדמנויות תעסוקתיות בחוץ. 
 
אמנם 37% מהעובדים בודקים אפשרויות תעסוקה מחוץ לארגון מפעם לפעם, ירידה משנה שעברה, אז עמד נתון זה על 44%. גם בענף ההייטק ירד אחוז העובדים שבודק אפשרויות תעסוקה מחוץ לארגון מ-46% ל-36%. 65% מהעובדים מאמינים שהם יתקדמו במקום עבודתם לעומת  58% בשנה שעברה, 82% מהעובדים אמרו שיציעו את עצמם לתפקיד שמתפנה בתוך החברה לעומת 69% אשתקד ו- 63% מאמינים שהתפקיד ממצה את יכולתם לעומת 61% בשנה שעברה. 
עם זאת, עלתה מידת הלחץ של העובדים בתפקידם, כ-56% מהעובדים מרגישים לחץ במקום עבודתם לעומת 53% בשנה שעברה, כמו כן, ישנה עלייה במספר העובדים שמרגישים שהשכר לא הולם את תפקידם ל- 59% לעומת 53% אשתקד.  
 
עובדי חברות ההייטק מוטרדים יותר מהמצב הפוליטי לעומת שאר התעשיות 
 
במסגרת סקר מיוחד שערכה חברת Coface Bdi במרץ 2023 בקרב 730 חברות במשק,  נמצא כי 62% מהמנהלים חשים עלייה במתח וחרדה של העובדים בעקבות המצב הפוליטי, בהייטק כאמור המספרים גבוהים יותר ונמצא כי 76% מהמנהלים חשים עלייה במתח, 67% מהמנהלים מאפשרים להפגין על חשבון ימי עבודה או על חשבון ימי החופש, בהייטק 94% מהמנהלים העידו על כך שמאפשרים להפגין. 74% העידו כי מורגש השיח בקרב העובדים בנוגע לרפורמה המשפטית, לעומת חברות ההייטק בהן 80% מהמנהלים הרגישו כי יש שיח מוגבר בעקבות הרפורמה. 
 
בנוסף, 75% מהמנהלים סבורים כי העובדים מעדיפים להשאיר נושאים ועניינים פוליטיים מחוץ לעבודה, 89% מהחברות לא ערכו דיונים מוסדרים בנושא, 71% מהמנהלים מאמינים כי העובדים לא מעוניינים בכך. רק כ- 35% מהמנהלים העידו כי העובדים שלהם מודעים לעמדתם בנושא ורק 26% מאמינים כי העובדים שלהם רוצים שהם יהיו יותר מעורבים בנושא ויביעו את עמדתם. 
 
תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברת Coface Bdi: "המשק באי ודאות כלכלית שהמקורות שלו נעוצים גם במשבר העולמי, וגם בחשש מפני הפיכה משטרית. אי ודאות מקרינה ישירות על הפעילות הכלכלית וכן  על עולם התעסוקה. שוק העבודה השתנה, חלק מהשינויים הינם מבניים ויישארו אתנו לשנים הבאות כמו למשל פורמט העבודה היברידית וחשיבות הגמישות המאפשרים שינוי ביחס עבודה – פנאי, .חלקם של השינויים כפי שבאו לידי ביטוי השנה הינם להערכתי זמניים ומושפעים ממצב הכלכלה המקומית / עולמית כגון חיפוש אחר יציבות, ירידה בחשיבות השכר, וירידה ברצון לשינוי קריירה.  אחרי שנת שגשוג וגיוסי עתק במגזר ההייטק  שגרמו לא מעט לניידות מופרזת ותזזיתית בשוק העבודה – ניכרת חזרה מסויימת למשתנים העמוקים ומשמעותיים לאורך זמן ,לנו כבני אדם ולמועסקים בפרט. הרצון בהגשמה עצמית ואתגר מקצועי, חיפוש אחר המשמעות במקום העבודה  כולל , הקשר עם ההנהלה והרצון למעורבות ושייכות חזרו למיקום ראוי במדרג החשיבות של העובדים במשק הישראלי". 
 
100 החברות שהכי טוב לעבוד בהן לשנת 2023: חברות ההייטק ממשיכות לככב
 
מיקרוסופט ממשיכה גם השנה להיות החברה שהכי טוב לעבוד בה, כך עולה מהדירוג השנתי של CofaceBdi לשנת 2023, המציג את רשימת 100 החברות שהכי טוב לעבוד בהן זו השנה ה-19 ברציפות. למקום השני בדירוג הגיעה חברת אפלייד מטריאלס ישראל, שנה שניה ברציפות, ולמקום השלישי הגיעה חברת צ'ק פוינט, שרשמה קפיצה מרשימה ביותר מהמקום ה-8 אשתקד. כמו כן, חברת צים רשמה את הזינוק הגדול ביותר בדירוג והגיעה השנה למקום ה-19, כאשר בדירוג אשתקד התברגה במקום ה-53 בלבד.  

הדירוג, המבוסס על סקר שנערך בקרב כ- 300,000 מועסקים בלמעלה מ- 150 חברות בענפי המשק הישראלי, מציג כמה שינויים משמעותיים בעשירייה הפותחת: חברת צ'ק פוינט תפסה את המקום השלישי עם קפיצה מהמקום השמיני, SAP עלתה ממקום 6 ל- 5 ואילו ביטוח ישיר ירדה מהמקום ה- 5 למקום ה- 6, סיילספורס ירדה מהמקום השלישי לשביעי, תעשייה אווירית ירדה ממקום שביעי לשמיני, בנק הפועלים נשאר במקום התשיעי שנה שלישית ברציפות וחברת מקורות סוגרת את העשירייה הפותחת עם עלייה מהמקום ה- 14 בהשוואה לדירוג של שנה שעברה. 
 
מבין החברות שהתברגו השנה לעשירייה הראשונה ישנן שבע חברות מענף ההייטק, שתי חברות מענף הפיננסים וחברה אחת מהמגזר הציבורי. 
מיכל ברוורמן-בלומנשטיק, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח: "אנחנו גאים להיבחר זו השנה הרביעית ברציפות כמקום העבודה הטוב ביותר בישראל. זו הייתה שנה מאתגרת עבור תעשיית ההייטק העולמית. לכן, אני מתרגשת במיוחד לראות שאנחנו מצליחים באחת המשימות החשובות לנו ביותר – ליצור מקום עבודה מכיל, גמיש ומאפשר צמיחה אישית ומקצועית. אני רוצה להודות לכל אחד ואחת מהעובדים והעובדות שלנו על כשרון, התמדה, יצירתיות ואכפתיות יוצאת דופן לא רק אחד כלפי השני, אלא כלפי האקוסיסטם והקהילה הישראלית בה אנו פועלים".

מיכל ברוורמן-בלומנשטיק. צילום: יוסי זליגר

הדירוג, שנעשה על ידי CofaceBDI, מבוסס על סקרים שנערכו בקרב כ–300 אלף מועסקים במשק ב–12 החודשים שהסתיימו בדצמבר 2022. בדירוג שוקללו כמה נתונים: תוצאות של סקרי עובדים פנים–ארגוניים שנערכו ביותר מ– 150 חברות, תוצאות סקר מקיף בקרב מנהלי משאבי אנוש בחברות המובילות וכן נתונים שנמסרו מהחברות המובילות לגבי מאפייני הרווחה בארגון. הדירוג מבוסס על תמהיל של ציוני העובדים לחברות שבהן הם מועסקים, לצד עמדותיהם ותפישותיהם כלפי חברות אחרות, כפי שעולה מתשובות העובדים לגבי מקומות העבודה המועדפים עליהם. כדי למנוע הטיות ולהקיף מגוון רב של דעות, מבוצעים הסקרים לאורך השנה ובפיזור ארצי, ובשקלול הסופי מתבצע נרמול של גודל החברה יחסית לאחרות. 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    כן
    כן 10/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כן
    סגור
  • 2.
    אין
    אברהים 05/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה עם המנכלים והסמנכלים במקומות עבודה בלי שם.מה עם הרבנות ושכר יותר ממדען.לא טוב לעבוד רב
    סגור
  • 1.
    איפה נמלים? חחי?ושאר אוכלי החינם? (ל"ת)
    פנסיונר מאושר 05/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור