מדדים ומחקרים

ללא דלקי מאובנים: הצעת הנלי להתמודדות עם משבר האקלים נחשפת

בוועידת האקלים הקרובה שתיערך בדובאי יעלו לדיון נושאים שונים כמו הפסקת השימוש בדלקי מאובנים, בניית חברות עמידות לאקלים והשקעה בפתרונות אקלים, הנלי פרסמה את דו"ח העושר והקיימות והציעה פתרונות בהתמודדות עם שני האתגרים הגלובליים
מערכת ice | 
משבר האקלים (צילום shutterstock)
Henley & Partners ראתה עלייה משמעותית בהתעניינות הן מצד לקוחות פרטיים והן מצד ממשלות בתוכניות הגירת השקעות כמנגנון יעיל לשיפור עמידותם להשפעות שינויי האקלים ולהפחתת סיכוני קיימות אחרים.
מלבד הפסקת השימוש בדלקי מאובנים, שני נושאי הליבה האחרים בוועידת UNFCCC COP28 הקרובה בדובאי, איחוד האמירויות הערביות, הם בניית חברות עמידות לאקלים והשקעה בפתרונות אקלים. בדו"ח העושר והקיימות הראשון של הנלי שפורסם היום, חברת הייעוץ הבינלאומית למגורים ואזרחות מדגישה כיצד הגירת השקעות יכולה לסייע בהתמודדות עם שני האתגרים הגלובליים המשמעותיים הללו.

המחקר החדשני מנתח מעל 150 נקודות נתונים על פני חמישה פרמטרים מרכזיים של קיימות ועושר, כולל צפיפות אוכלוסייה ופליטת CO2 לנפש, השגת יעדי הפיתוח בר קיימא של האו"ם (SDGs), ונתוני שכבת עושר ועושר לנפש ייחודיים מחברת מודיעין העושר העולמית New World Wealth. הדו"ח מתמקד במדינות ה-G7, המדינות החברות בבריקס, כולל שש המדינות החדשות שיצטרפו לגוש בינואר 2024 (ארגנטינה, מצרים, אתיופיה, איראן, ערב הסעודית ואיחוד האמירויות), ומבחר של 19 מדינות המארחות תוכניות הגירת השקעות, המאפשרות למשקיעים לרכוש תושבות או אזרחות בתמורה לתרומה משמעותית לכלכלה.
ה-G7 מאגד שבע מהכלכלות התעשייתיות המתקדמות בעולם בצפון הגלובלי, בעוד תצורת BRICS החדשה בתוספת שש המדינות מייצגת את הכלכלות המתעוררות הגדולות בדרום הגלובלי. כפי שד"ר יורג סטפן, מנכ"ל Henley & Partners, מציין בדו"ח, שתי הקבוצות מייצגות נתח משמעותי מהכלכלה והאוכלוסייה העולמית, ושתיהן שואפות להתמודד עם סוגיות גלובליות נרחבות כגון שינויי אקלים. "הגירת השקעות יכולה לספק השקעות זרות ישירות נחוצות מאוד כדי לעזור לעמוד באתגרי הקיימות שלנו. כמה מדינות כבר מתעלות את הזרמות התוכניות לפרויקטים להגברת החוסן האקלימי של מדינותיהן לטובת אזרחיהן. גרנדה, למשל, חיזקה את חוסנה מפני אסונות טבע בכך שהציעה למשקיעים אזרחות בתמורה לתרומה לקרן הטרנספורמציה הלאומית של המדינה, התומכת במגוון תעשיות, כולל אנרגיה חלופית. תרומה שאינה ניתנת להחזר  לקרן הפיתוח הלאומית של אנטיגואה וברבודה היא דוגמה נוספת לאופן שבו מדינה מניעה את המעבר שלה לאנרגיה מתחדשת באמצעות אזרחות באמצעות השקעה".
פרופ' טרבור וויליאמס, לשעבר הכלכלן הראשי של לוידס בנק בנקאות מסחרית, אומר כי דו"ח העושר והקיימות של הנלי יכול לסייע למי שמחפש הזדמנויות, פרטיות או ציבוריות, להשקיע בפרויקטים של קיימות וביוזמות אחרות להפחתת פחמן. "המסגור מאפשר למי שמחפש אזורים שבהם שינויי האקלים פחות מאיימים, שבהם ההסתגלות מתרחשת הכי מהר, וכתוצאה מכך איפה האיומים על הקיימות הם הנמוכים ביותר לאתר כדי להשיג מטרה זו. באמצעות גישה זו, אנשים אלה יכולים גם לראות אילו מדינות מאפשרות למשקיעים לרכוש מעמד מגורים באמצעות תוכניות שונות, והיכן ההזדמנויות להפחתה והתאמה יציעו את התשואות הגבוהות ביותר על ההשקעה. זה גם מראה היכן אפשרויות ההשקעה הטובות ביותר עבור קרנות שמחפשות תשואות באמצעות קיימות ופרויקטים ירוקים ומפחיתי פחמן ופעילויות השקעה".
 
בהתייחסו לדו"ח, ד"ר עריף סולימאן, מנהל המחקר הכלכלי והסטטיסטיקה במכון הבנק האסלאמי לפיתוח (IsDB), אומר כי הניתוח מספק נקודת מבט מבוססת נתונים על האופן שבו ניתן למנף מגורים ואזרחות באמצעות תוכניות השקעה כדי לשפר את עמידות ההשקעות והקיימות. "מדינות הגירת השקעות הציגו ביצועים טובים יותר באופן עקבי ממדינות ה-G7 וה-BRICS ועוד שש מדינות בתחומים מרכזיים כגון אחריות סביבתית, אמינות תשתיות, איכות הבריאות והחינוך, צמיחה כלכלית וצבירת עושר. תובנות אלה מדגישות את החוכמה שהגירת השקעות מציעה לאנשים עתירי הון בהבטחת עתיד בר-קיימא עבורם ועבור צאצאיהם. בעולם המשתנה ללא הרף, נתונים וקבלת החלטות מבוססת ראיות מספקים את המצפן הנכון למשקיעים ומשפחות המחפשים נתיב לשגשוג כלכלי וקיימות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה