מדדים ומחקרים

שפעת בצל המלחמה: ירידה משמעותית בהיקף התחסנות

בדיון שנערך בוועדת הבריאות של הכנסת בנושא התמודדות עם מגפת השפעת השנה, טענו כלל קופות החולים כי הן מזהות ירידה משמעותית בהיקף ההתחסנות בקרב האוכלוסייה

מערכת ice |  1
שפעת (צילום pexels, freepik)
לאור הירידה בהיקף התחסנות לשפעת כפי שהוצגה אתמול (יום ב) בוועדת הכנסת, יו"ר האיגוד הישראלי לרפואה פנימית מזהיר: "שיעורי חיסון נמוכים עלולים להביא לעלייה בתחלואת השפעת, לגידול באשפוזים במחלקות הפנימיות ולעומס ניכר על מערכת הבריאות במיוחד בימי המלחמה". 
על פי דיווח קופות החולים, רק 41% מבני 65 ומעלה התחסנו בחורף האחרון נגד שפעת לעומת כ-49% מאוכלוסייה זו בעונה אשתקד. ירידות נוספות ומשמעותית נרשמו בכלל קבוצות הסיכון למעט בקרב נשים בהריון. עוד על פי הנתונים אותם סיפקו נכון להיום, כ- 10.4% מכלל מבוטחי הקופות התחסנו בעוד בשנה שעברה בתקופה התחסנו כ-13.2%.
על פי המרכזים לבקרת מחלות ולמניעתן בארצות הברית, דווח כי יעילות החיסונים במניעת תחלואת שפעת נעה בין כ40%- ל-60% באוכלוסייה הכללית, בתנאי שהחיסונים הזמינים תאמו לנגיפי השפעת הנפוצים. היעילות תלויה גם בגורמים נוספים ובהם גיל המתחסן ומצבו הבריאותי.
בעקבות הנתונים המדאיגים, מזהיר פרופ' אבישי אליס, יו"ר האיגוד הישראלי לרפואה פנימית וטוען כי: "שיעורי חיסון נמוכים עלולים להביא לעלייה בתחלואת השפעת, לגידול באשפוזים במחלקות הפנימיות ולעומס ניכר על מערכת הבריאות במיוחד בימי המלחמה".
עוד אמר פרופ' אליס: "הוכח כי התחסנות לשפעת היא הדרך היעילה ביותר להימנע מסיבוכים רפואיים כתוצאה מהדבקות בשפעת, וכן בסיכויי ההדבקות. אני קורא לכלל הציבור לגשת אל קופות החולים ולהתחסן בהקדם".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כבר לא מאמינים לכם שקרנים
    דוד 12/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ב13.10 פייזר מפרסמת מסמך שלה שהיא מודע שיש עליה בהתקפי לב שבץ בגלל החיסונים.מודרנה פירסמה עליה בסרטן ואתמול מדינת טקסס פתחה בתביעה נגד פייזר על השקרים שלהם.נכון הרוב לא יודע כי התשקורת לא מפרסמת הם חלק מהשקר
    סגור