ויראלי

האיש העצוב ביותר בעולם: איבד מטבעות ביטקוין בשווי 246 מיליון דולר

ג'יימס האוולס, זרק בטעות  לפח את הכונן הקשיח שלו  בשנת 2013. הוא גילה לאחר מכן שהכונן מכיל 7,500 מטבעות ביטקוין ששווים את הסכום המטורף כיום, ומנסה מאז לחפש את האוצר

מערכת ice |  4
גיימס האוולס (צילום צילום מסך אתר הסאן)
ג'ייימס האוולס בן ה-35, היה יכול להיות האיש השמח בעולם כיום. כל זה אלמלא היה זורק את הכונן הקשיח בטעות לפח בשנת 2013. כונן קשיח שפונה למזבלה והכיל לא פחות מ-7,500 מטבעות ביטקוין שכיום שווים כ-246 מיליון דולר נכון לרגעים אלה.
האוולס, המתגורר בויילס בממלכה הבריטית, עובד IT בזמנו, הבין את הטעות די מהר ולאחר שחקר את העניין הוא מצא שהכונן הקשיח עבר למזבלה שגודלה כ-200 מ"ר. הוא יצר קשר עם מהנדסים, אנשי איכות הסביבה ומומחים לשחזור נתונים מרחבי העולם במטרה לבצע חיפוש אחר הכונן הקשיח והמטבעות הדיגיטליים, חיפוש שיערך במשך כשנה. 
בשביל לערוך את החיפוש הנחשף הוא פנה במשך כל שמונה השנים האחרונות פעם אחר פעם למועצת ניופורט, שם נמצאת המזבלה, כדי שתאשר לו לצאת למבצע החפירה הנועז עם גלאי מתכות מיוחד שמבוסס על בינה מלכותית שעלותו כ-500 אלף פאונד. הוא אף הציע למועצה כשליש משווי המטבעות כשימצאו אך חברי המועצה מסרבים פעם אחר פעם.
"מדובר כאן בחיפוש אמיתי, לא בבן אדם שנכנס עם את חפירה ודלי. אנו מעריכים שיש לבדוק בין 300,000 - 400,000 טון פסולת שקבורים בעומק 15 מטר. יש לנו כמה מסועים וגלאי מתכות מבוסס בינה מלאכותית, שנוכל לאמן אותו לזהות חפצים בגודל ובצפיפות דומה לזו של דיסק קשיח" אמר  הוואלס ל"סאן" הבריטי. "מדובר בתהליך חיפוש עדין במיוחד, כי אנחנו לא רוצים לפגוע בהארדיסק בתהליך. בחודשים האחרונים שוחחתי עם המומחים הטובים בעולם לשחזור מידע, ויצרתי קשר גם עם מהנדסים כדי לוודא שהכל יתבצע בראוי. אם במועצה היו מקשיבים לי, היו יודעים שמבצע החיפושים לא יסב להם נזק. בינואר הצעתי להם 55 מיליון פאונד, אבל הם עדיין לא מסכימים" הוסיף.
במועצה מסבירים כי להליך שלהוואלס רוצה להוביל יהיה נזק סביבתי קשה ולכן הם עומדים על סירובם "קיבלנו מספר פניות בנושא מאז שנת 2014, כשהפעם הראשונה הייתה חודשים ספורים אחרי שגילה כי איבד את הדיסק הקשיח. העלות של החפירה והטיפול באשפה יכולה להגיע למיליוני פאונד, ואין שום ערובה לכך שהוא ימצא את הכונן או שהכונן יעבוד. המועצה הבהירה למר האוולס מספר פעמים שלא ניתן לבצע את ההליך תחת הרישיון הקיים, ושיהיו לו השלכות סביבתיות קשות. גם אם נענה לבקשתו, לא ברור מי ישלם עבור החיפוש אם הכונן לא יימצא – או שיינזק ברמה כזו שלא ניתן יהיה להוציא ממנו את המידע".
כעת הוואלס אומר כי הוא מתחיל להשתמש בטכנולוגיות חדשות במטרה לנסות להביא את המועצה כן לאשר לו את החיפוש ואולי על ידי כך, יוכל להפוך לאיש עשיר מאוד ושמח במיוחד.
תגיות הסאן | קריפטו
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    שימשיך
    משה 07/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שימשיך לעבוד לא קרה כלום
    סגור
  • 3.
    העצוב ביותר בעולם? הגזמה פראית (ל"ת)
    דני 07/2021/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    על טמטום משלמים (ל"ת)
    טוקטוק 07/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ביט סכנה
    ביטקוין סכנה 07/2021/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביטק סכנה
    סגור