ויראלי

צפו: מטוס הקרב היקר בעולם נפל למים – ונסק ברשת

סרטון ויראלי שמופץ בימים האחרונים ברשתות החברתיות מראה את אחת מהתרסקויות המטוסים המוזרות ביותר בהיסטוריה. מה בדיוק קרה שם ואיך הטייס יצא מזה?
מערכת ice | 
מטוס קרב בריטי מדגם F-35B (צילום Harland Quarrington / Defence Imagery)
סרטון שמתעד התרסקות מטוס קרב נדירה ומוזרה במיוחד הועלה בימים האחרונים ברשתות החברתיות וזוכה לתפוצה רבה.
הסרטון, שצולם ככל הנראה על ידי חייל המשרת על נושאת המטוסים הבריטית "המלכה אליזבת", מראה מטוס קרב חמקני מדגם F-35B נוסע על מסלול ההמראה הקצרצר של הספינה, במהירות שברור שאינה מספיקה להמראה. כאשר הוא מגיע לקצה, "מתפוצץ" תא הטייס כאשר הטייס שהיה בו מפעיל את כיסא המפלט. מספר שניות לאחר מכן ניתן לראות את המצנח שלו נלכד על קצה מסלול ההמראה.
מזכיר ההגנה, בן וואלאס, אמר כי "אנו שמחים שהטייס בריא ושלם וחזר לסיפון" – הצהרה שלא היתה רחוקה מלהיות שונה מאוד, שכן אם המצנח לא היה נתקע על קצה מסלול ההמראה הטייס עלול היה לצנוח בים ו"להידרס" על ידי הספינה, שמשקלה 65,000 טונות, ובתחתיתה שני פרופלורים עצומים בקוטר 6.7 מטר ומשקל 33 טונות כל אחד.
ההתרסקות המוזרה, שאירעה לפני כשבועיים, אירעה לפי דובר מטעם משרד ההגנה הבריטי בעת שנושאת המטוסים שטה בים התיכון לעבר בריטניה לאחר גיחה לים סין הדרומי. על הספינה היו באותה עת 10 מטוסי F-35B של חיל הנחתים האמריקאי ו-8 כאלה של חיל האוויר המלכותי הבריטי. המטוס שנפל לים היה בריטי, ולפי דוברות משרד ההגנה "מאמצי החילוץ ממשיכים וענף חקירות תאונות ההגנה ידווח על ממצאיו בזמן המתאים".
 
מדובר במטוס המתקדם ביותר בעולם, המיוצר על ידי ענקית התעופה לוקהיד מרטין עבור ארה"ב. מחירו של כל מטוס כזה קרוב ל-100 מיליון ליש"ט (יותר מ-400 מיליון שקל). מלבד העלות הגבוהה שלו, הוא כולל טכנולוגיה רבה ששתי המדינות מאוד לא רצו להשאיר בים, במקום בו רוסיה או סין יכולות למשות את השאריות, לנתח אותן ולחקות אותן.
כאמור, השבוע עלה סרטון התקרית מלפני שבועיים לרשתות החברתיות. כפי שניתן לראות בדוגמא שלעיל, הוא זכה לאלפי שיתופים ולייקים. דובר מטעם משרד ההגנה מסר כי "אנו מודעים לסרטון המסתובב ברשת. מוקדם מדי להגיב בנוגע לגורמים האפשריים לתקרית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה