ויראלי

זו ההודעה המפחידה שהתפוצצה אצל גיא פינס

המוני להט"בים בישראל קיבלו היום הודעת טקסט ובה איומים במוות וגירוש מהארץ אם לא יגיעו ל"עזרה". הגוף ששלח לכאורה את ההודעות: אין להן קשר איתנו, נגיש תלונה במשטרה
מערכת ice | 
מצעד הגאווה (צילום פלאש 90)
"אתה להט"ב ולכן אתה משומד. מגיע לך עונש חמור, מוות וגירוש מהארץ. תבוא לישיבת אור אלחנן כדי לחזור בתשובה. נשמח שתעבור גיור לאמונה. תשלח הודעה לוואסאפ או לטלגרם לעזרה. הרב חיים אריה חדש" – זה נוסח הודעת טקסט (SMS) שהגיע הבוקר למאות פעילים להט"בים בישראל, כך לפי פוסט שעלה לדף הפייסבוק של גיא פינס, וזכה לעשרות אלפי לייקים ואלפי תגובות.
 
לפי הדיווח, הישיבה החרדית-ירושלמית שחתומה על ההודעה מכחישה כל קשר אליה, והבהירה כי היא אף תגיש תלונה במשטרה בדרישה לחקור את ההתחזות. מספר הטלפון שהופיע בהודעה קשור, לפי בדיקת אתר ice, לאזרח ישראלי-ערבי ממזרח ירושלים – אך לא ברור מה זה אומר לגבי ההודעה עצמה.
 

כרגע טרם ברור האם הטלפונים אליהם הגיעה ההודעה הם רשימה אקראית או כזו שדלפה ממאגר המידע של אתר ההיכרויות הלהט"בי אטרף, שנגנב לפני כחודשיים במסגרת הפריצה לסייברסרב.
"נדמה שקמפיין הפישינג נגד חברי הקהילה הגאה, שככל הנראה התאפשר בזכות חשיפת מאגר המידע של אתר אטרף שאוחסן בשרתי חברת Cyberserve, מבהיר כי לא מדובר במתקפה איראנית, בזכות ההומור הגרוטסקי של התוקף", אומרת עינת מירון, מומחית סייבר להיערכות והתמודדות עם מתקפות סייבר. "כן חשוב להדגיש את משמעות הודעות הפישינג, וזה שכרגע ההודעה נראית אישית, זה לא שונה מכל הודעה שנשלחת בשם חברה סלולרית, בנק או כל גוף אחר, שגם בה יש פנייה ישירה המנצלת את הרגלי חייו של המקבל. הזדמנות לבקש ולהפציר מכל אדם להיזהר מלשתף פעולה עם סוג הודעות שכאלה, לא ללחוץ על הלינק המצורף, לא לענות, לא למסור פרטים, והכי חשוב – להחליף סיסמאות מפעם לפעם ולוודא בידול בין השימוש בסיסמה בכל אחר בנפרד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה