ויראלי

פאולה רוזנברג חושפת: זה מה שיקרה ל"ברבי" אמיתית

פאולה רוזנברג יצאה בפוסט חושפני על בובת הברבי שצבר פופולאריות ברשת. רוזנברג התייחסה לבובה שציינה 63 שנים והציגה נתונים על האמת שמאחורי מודל היופי של הברבי 
מערכת ice |  4
פאולה רוזנברג (צילום אינסטגרם/ פאולה רוזנברג)
מגישת פאולה וליאון פאולה רוזנברג איחלה אתמול (רביעי) יום הולדת שמח לבובת הברבי שמציינת 63 שנה. רוזנברג, שידועה בקידום הנושא של דימוי גוף חיובי וזכורה בשל הפוסט החושפני שפרסמה לפני כשנה, פרסמה אתמול פוסט ברכה לבובה הפופולארית, "מזל טוב, ברבי בת 63, תודו שהיא נראית מאוד צעירה לגילה ברבי היא לא רק בובה, היא מודל שרבות מאיתנו גדלו עליו".
"מאז שהיינו קטנות ברבי סיפרה לנו מה אישה יכולה לעשות כי היתה ברבי רופאה וברבי רקדנית וברבי אשת עסקים, זוכרות? ומצד שני, היא סיפרה לנו על מודל גופני בלתי אפשרי שלא קיים; לברבי יש רגליים באורך לא פרופורציונלי וחזה עגול וזקוף, שפתיים בשרניות ועיניים כחולות וגדולות.
 
"חוקרים של דימוי גוף לקחו את הברבי המקורית ותרגמו את מידותיה למידה של אישה בשר ודם, המסקנות היו שאישה כזו תהיה בעלת אחוזי שומן כל כך נמוכים עד שלא תוכל לקבל וסת. מחקר שנעשה על בובת הברבי קבע שרק אחת ל-100,000 נשים תואמת את מודל הגוף שיש לה.
"למרות היותה לא דומה לאף ילדה כמעט, לכל ילדה ממוצעת יש יותר בובות ברבי מאשר כל בובה אחרת (אלא אם את עולה חדשה כמו שאני הייתי וקונים לך ברבי חיקוי, כי אין כרגע תקציב למקור).
 

ילדים מושפעים מאוד מהצעצועים שהם משחקים איתם, במחקרים מצאו שילדות רוצות לשנות את הבטן או את הרגליים שלהן, כך שיידמו יותר לבובה. ילדות ששיחקו יותר בברביות, חוו דימוי גוף נמוך יותר והביעו רצון גדול יותר להיות יותר רזות מכפי שהן. יש נשים שכל-כך הושפעו מהמודל של בובת הברבי, עד שהן עוברות ניתוחים פלסטיים כדי להידמות לה.
איך שלא תסובבו את זה, ברבי מלמדת ילדות שכדאי להיות רזה, גבוהה, לבנה ובלונדינית.
בשנים האחרונות, חברת ברבי מנסה לשנות את המודל ולייצר ברביות יותר מגוונות. אז לסיכום, כמובן שאני מאחלת לברבי יומולדת שמח, ויחד עם זאת אני שמחה לראות שהיא משתנה ושלחברות שלה יש ירכיים אנושיות יותר, שחלקן שחומות עור ואפילו יש ברבי בכיסא גלגליים.
כדי שילדה תרגיש שלמה עם הגוף שלה, היא חייבת לראות השתקפויות של עצמה במשחקים שלה, במדיה, בפרסומות. השינוי קורה, גם אם לאט, אנחנו בדרך".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    כתבה סתומה .צפנת פענח
    לורי 06/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סליחה על הבורות אבל לא הבנתי כלום.היה לה דיכאון ??? סובלת מעודף משקל??? אולי משהו הבין אנה הסבירו. תודה
    סגור
  • 2.
    שטלתנית בעלך מסכן פוחד ומסכין (ל"ת)
    כרכום 04/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • שטויות...את ניזונה מהמסך וזה עצוב (ל"ת)
    ליה 06/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    זוג. מאוס במיוחד פאולה השמנה (ל"ת)
    כרכום 04/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור